Podjetniške zgodbe: Kingsbox
Dejan Kobal: »Počni tisto, zaradi česar greš lahko spat ob polnoči in se drug dan ob petih zjutraj zbudiš z nasmeškom na obrazu.«
Odpri galerijo
Kingsbox je mlado podjetje, ki se ukvarja s spletno prodajo športne opreme in zaposluje 60 ljudi. V letu 2020 so prodali kar 122.576 kosov opreme, ki so jo sami proizvedli, in jo poslali v 35 držav. Njihovi najpomembnejši trgi so Italija, Nemčija, Avstrija, Španija, Francija, Švedska, Hrvaška in Slovenija. V lanskem letu so izdelali tudi 947 kosov opreme po naročilu. Pohvalijo se lahko tudi s tem, da vsak mesec trgu ponudijo devet novih inovativnih izdelkov. Leto 2020 so zaključili s prihodki v višini 7,3 milijona evrov.
Podjetniška zgodba se je začela pisati leta 2015, ko sta Dejan Kobal in Luka Železnik, ki se poznata že od malih nog, da bi se ukvarjala s prodajo športne opreme za telovadnice, saj sta oba navdušena nad športom, na tem področju pa sta zaznala poslovno priložnost.
Opustila sta delo, ki sta ga opravljala pred tem, še isti mesec ustanovila podjetje TNG oprema d.o.o., vanj vložila 7500 evrov in začela z iskanjem prvih dobaviteljev. Istočasno sta se lotila postavitve spletne strani, podjetniški začetki pa so se odvijali kar v domači garaži.
Soustanovitelj podjetja ter vodja marketinga in inovacij, Dejan Kobal, nam je v intervjuju zaupal, kako so potekali prvi podjetniški koraki, kateri so največji izzivi v njihovi panogi, kako se lotevajo pristopa na različne trge, po kakšnem ključu zaposlujejo nove sodelavce in na kakšen način je epidemija vplivala na njihovo poslovanje.
Kako so potekali podjetniški začetki? Katera dragocena znanja ste takrat osvojili?
V začetkih sva čez dan izdelovala spletno stran, pakirala naročila in jih dostavljala strankam, se pogovarjala z dobavitelji, opravljala montaže, imela fotografiranja za socialna omrežja. V preostalem času sva se učila, brala knjige in se izobraževala. Delala sva 16 ur dnevno. Pogosto se je zgodilo, da sva delo zaključila ob polnoči in naslednji dan ob petih zjutraj sva bila ponovno v pogonu.
S prodajo sva začela na Italijanskem trgu, ker živiva praktično ob meji in poznava jezik. Ključni faktor za to odločitev je bila velikost trga. V prvih letih podjetništva sva osvojila veliko različnih znanj, kar pa je bilo veliko bolj pomembno; izoblikovala sva vrednote, ki so danes temelj poslovanja podjetja.
Katere so po vašem mnenju vaše glavne konkurenčne prednosti, po katerih se razlikujete od konkurence? V čem ste posebni?
Vrednote našega podjetja so inovativnost, preseganje pričakovanj in želja po rasti. Ustvarjamo nove inovativne produkte in izboljšujemo že obstoječe. Še ena konkurenčna prednost je, da več kot 80 odstotkov izdelkov izdelamo v Evropi. Prednosti tega so večja kakovost, krajši dobavni roki in možnost izdelovanja opreme po meri stranke.
Kako pomembno se vam zdi biti na tekočem z novimi trendi? Kako se tega lotevate?
V zadnjem letu se je, bolj kot kadarkoli prej, izkazalo, kako pomembno je, da se giblješ v harmoniji z novimi trendi. Biti prilagodljiv, hiter in inovativen v trenutnih razmerah je ključnega pomena za preživetje. V času epidemije smo morali narediti veliko drastičnih sprememb, da smo lahko celotno podjetje preusmerili z opremljanja klasičnih telovadnic, ki so nam pred epidemijo prinesle 90 odstotkov prometa, na opremljanje domačih telovadnic. Profesionalne telovadnice so se zaprle praktično čez noč, mi smo ostali brez glavnega segmenta kupcev, na srečo so bile vsaj domače telovadnice v koronskem času v porastu.
Po hitrem postopku smo morali prodajo, marketing in razvoj usmeriti v nov segment. Vse stare projekte, ki so bili vezani na profesionalne vadbene centre, smo dali na stranski tir. Vse nove izdelke, ki so olajšali treninge lastnikom domačih telovadnic, smo izpostavili kot prioriteto.
S hitrim odzivom nam je uspelo v letu 2020 zrasti za 120 odstotkov glede na leto prej. V času, ko se je marsikatero podjetje srečalo s presežkom sodelavcev, smo mi začeli sodelovati s 30 novimi osebami.
Seveda nam ne bi uspelo brez sodelavcev, ki so ambiciozni, polni energije in pripravljeni vlagati v svoje znanje.
Kako se lotevate marketinga? Kako se pristop razlikuje od trga do trga?
Pred vstopom naredimo analizo trga po metodologiji vitkega poslovanja. Analiza je hitra in hkrati zelo kvalitetna, zato smo sposobni oceniti, ali so naše konkurenčne prednosti zanimive za potencialno novo tržišče.
Če se za širitev odločimo, je prvi, najpomembnejši korak, da dobimo pravo osebo, ki bo projektni vodja. Navadno so to dobri prodajniki, še boljše je, če je jezik trga tudi njihov materni jezik. Na novo tržišče vedno vstopamo v njihovem jeziku. To potegne za seboj precej dodatnega dela (odpiranje novih socialnih omrežij, prevajanje spletne strani, iskanje novih partnerstev ... ), ampak ko potegnemo črto, je to glavni dejavnik sprejemanja naše znamke med novimi potencialnimi strankami. Zavedamo se, da ima vsaka država in njeni prebivalci svoje posebnosti, zato jih ne moremo enačiti med seboj.
Po kakšnem ključu zaposlujete nove ljudi?
Pomembni so nam naslednji kriteriji: znanje tujih jezikov v prodaji, tehnična izobrazba med razvojniki in določene spretnosti med sestavljalci. Vendar ne izobrazba niti izkušnje ne pomenijo veliko, če oseba ni kompatibilna s kulturo našega podjetja. Prav to je tisto, kar iščemo na razgovorih; pripravljenost na učenje in rast, želja ustreči našim strankam ter prava miselnost.
Kateri so največji izzivi v vaši panogi? Kako se jih lotevate?
Zagotovo je trenutno največji izziv predvidevanje gibanja trendov zaradi pandemije, drugi največji izziv pa je povezan z dviganjem cen materialov. V obeh primerih je nujno načrtovanje in predvidevanje različnih situacij. Čeprav je verjetnost, da se naša predvidevanja (najboljši in najslabši scenarij) uresničijo, zelo majhna, je prednost planiranja ta, da zaposlene spodbudiš pri iskanju rešitev. To je v ključnih trenutkih najpomembnejše orožje, ki ga imamo.
Kako se je vaše poslovanje spremenilo v času epidemije?
Poslovanje se je dobesedno obrnilo na glavo. Pred epidemijo smo imeli dnevno približno 30 naročil, ob začetku epidemije je število naraslo na 300. Kot že omenjeno, se je spremenil tudi tip strank. Prej smo bili osredotočeni na opremljanje telovadnic, čez noč so naše stranke postali športni navdušenci z domačo telovadnico. Temu primerno smo prilagodili ponudbo in vmes tudi razvili izdelke, namenjene tej ciljni skupini. Prešli smo na prodajo celotne storitve, ki jo prilagajamo vsakemu kupcu posebej.
V dobrem letu smo prešli z 19 na 60 sodelavcev. Proizvodne in skladiščne kapacitete smo povečali za 100 odstotkov. Odprli smo novo proizvodno linijo ter dokupili potrebne stroje, ki nam omogočajo hitrejše pakiranje in dostavljanje opreme, ter modernizirali naše sisteme. Ena ključnih novosti je bila vpeljava metodologije vitkega poslovanja ali lean. Pri taki letni rasti se v procesih začnejo kopičiti določene izgube, ki so posledice hitrih reševanj težav. Lean metodologija je za nas pomenila, da naredimo korak nazaj in procese skupaj z zaposlenimi zastavimo na novo.
Glede na to, da ste v zgolj 5 letih uspeli doseči tako rast; kakšen je vaš recept za uspeh?
Naš recept je v svojem bistvu zelo enostaven. Počni tisto, zaradi greš lahko spat ob polnoči in se naslednji dan ob petih zjutraj zbudiš z nasmeškom na obrazu. Ohrani radovednost; kot otroci smo bili zelo radovedni, s časom pa začnemo to sposobnost izgubljati. Vedno razmišljaj, kje si in kje si želiš biti. Vodilno vprašanje mora biti, ali sem na pravi poti? Ne ustavljaj se in ne naslanjaj se na uspehe. Seveda jih lahko proslaviš, a naj ti ne zaslepijo poti do cilja. Vedno razmišljaj o tem, kako bi lahko bil še boljši.
Podjetniška zgodba se je začela pisati leta 2015, ko sta Dejan Kobal in Luka Železnik, ki se poznata že od malih nog, da bi se ukvarjala s prodajo športne opreme za telovadnice, saj sta oba navdušena nad športom, na tem področju pa sta zaznala poslovno priložnost.
Opustila sta delo, ki sta ga opravljala pred tem, še isti mesec ustanovila podjetje TNG oprema d.o.o., vanj vložila 7500 evrov in začela z iskanjem prvih dobaviteljev. Istočasno sta se lotila postavitve spletne strani, podjetniški začetki pa so se odvijali kar v domači garaži.
Soustanovitelj podjetja ter vodja marketinga in inovacij, Dejan Kobal, nam je v intervjuju zaupal, kako so potekali prvi podjetniški koraki, kateri so največji izzivi v njihovi panogi, kako se lotevajo pristopa na različne trge, po kakšnem ključu zaposlujejo nove sodelavce in na kakšen način je epidemija vplivala na njihovo poslovanje.
Kako so potekali podjetniški začetki? Katera dragocena znanja ste takrat osvojili?
V začetkih sva čez dan izdelovala spletno stran, pakirala naročila in jih dostavljala strankam, se pogovarjala z dobavitelji, opravljala montaže, imela fotografiranja za socialna omrežja. V preostalem času sva se učila, brala knjige in se izobraževala. Delala sva 16 ur dnevno. Pogosto se je zgodilo, da sva delo zaključila ob polnoči in naslednji dan ob petih zjutraj sva bila ponovno v pogonu.
S prodajo sva začela na Italijanskem trgu, ker živiva praktično ob meji in poznava jezik. Ključni faktor za to odločitev je bila velikost trga. V prvih letih podjetništva sva osvojila veliko različnih znanj, kar pa je bilo veliko bolj pomembno; izoblikovala sva vrednote, ki so danes temelj poslovanja podjetja.
Katere so po vašem mnenju vaše glavne konkurenčne prednosti, po katerih se razlikujete od konkurence? V čem ste posebni?
Vrednote našega podjetja so inovativnost, preseganje pričakovanj in želja po rasti. Ustvarjamo nove inovativne produkte in izboljšujemo že obstoječe. Še ena konkurenčna prednost je, da več kot 80 odstotkov izdelkov izdelamo v Evropi. Prednosti tega so večja kakovost, krajši dobavni roki in možnost izdelovanja opreme po meri stranke.
Kako pomembno se vam zdi biti na tekočem z novimi trendi? Kako se tega lotevate?
V zadnjem letu se je, bolj kot kadarkoli prej, izkazalo, kako pomembno je, da se giblješ v harmoniji z novimi trendi. Biti prilagodljiv, hiter in inovativen v trenutnih razmerah je ključnega pomena za preživetje. V času epidemije smo morali narediti veliko drastičnih sprememb, da smo lahko celotno podjetje preusmerili z opremljanja klasičnih telovadnic, ki so nam pred epidemijo prinesle 90 odstotkov prometa, na opremljanje domačih telovadnic. Profesionalne telovadnice so se zaprle praktično čez noč, mi smo ostali brez glavnega segmenta kupcev, na srečo so bile vsaj domače telovadnice v koronskem času v porastu.
Po hitrem postopku smo morali prodajo, marketing in razvoj usmeriti v nov segment. Vse stare projekte, ki so bili vezani na profesionalne vadbene centre, smo dali na stranski tir. Vse nove izdelke, ki so olajšali treninge lastnikom domačih telovadnic, smo izpostavili kot prioriteto.
S hitrim odzivom nam je uspelo v letu 2020 zrasti za 120 odstotkov glede na leto prej. V času, ko se je marsikatero podjetje srečalo s presežkom sodelavcev, smo mi začeli sodelovati s 30 novimi osebami.
Seveda nam ne bi uspelo brez sodelavcev, ki so ambiciozni, polni energije in pripravljeni vlagati v svoje znanje.
Kako se lotevate marketinga? Kako se pristop razlikuje od trga do trga?
Pred vstopom naredimo analizo trga po metodologiji vitkega poslovanja. Analiza je hitra in hkrati zelo kvalitetna, zato smo sposobni oceniti, ali so naše konkurenčne prednosti zanimive za potencialno novo tržišče.
Če se za širitev odločimo, je prvi, najpomembnejši korak, da dobimo pravo osebo, ki bo projektni vodja. Navadno so to dobri prodajniki, še boljše je, če je jezik trga tudi njihov materni jezik. Na novo tržišče vedno vstopamo v njihovem jeziku. To potegne za seboj precej dodatnega dela (odpiranje novih socialnih omrežij, prevajanje spletne strani, iskanje novih partnerstev ... ), ampak ko potegnemo črto, je to glavni dejavnik sprejemanja naše znamke med novimi potencialnimi strankami. Zavedamo se, da ima vsaka država in njeni prebivalci svoje posebnosti, zato jih ne moremo enačiti med seboj.
Po kakšnem ključu zaposlujete nove ljudi?
Pomembni so nam naslednji kriteriji: znanje tujih jezikov v prodaji, tehnična izobrazba med razvojniki in določene spretnosti med sestavljalci. Vendar ne izobrazba niti izkušnje ne pomenijo veliko, če oseba ni kompatibilna s kulturo našega podjetja. Prav to je tisto, kar iščemo na razgovorih; pripravljenost na učenje in rast, želja ustreči našim strankam ter prava miselnost.
Kateri so največji izzivi v vaši panogi? Kako se jih lotevate?
Zagotovo je trenutno največji izziv predvidevanje gibanja trendov zaradi pandemije, drugi največji izziv pa je povezan z dviganjem cen materialov. V obeh primerih je nujno načrtovanje in predvidevanje različnih situacij. Čeprav je verjetnost, da se naša predvidevanja (najboljši in najslabši scenarij) uresničijo, zelo majhna, je prednost planiranja ta, da zaposlene spodbudiš pri iskanju rešitev. To je v ključnih trenutkih najpomembnejše orožje, ki ga imamo.
Kako se je vaše poslovanje spremenilo v času epidemije?
Poslovanje se je dobesedno obrnilo na glavo. Pred epidemijo smo imeli dnevno približno 30 naročil, ob začetku epidemije je število naraslo na 300. Kot že omenjeno, se je spremenil tudi tip strank. Prej smo bili osredotočeni na opremljanje telovadnic, čez noč so naše stranke postali športni navdušenci z domačo telovadnico. Temu primerno smo prilagodili ponudbo in vmes tudi razvili izdelke, namenjene tej ciljni skupini. Prešli smo na prodajo celotne storitve, ki jo prilagajamo vsakemu kupcu posebej.
V dobrem letu smo prešli z 19 na 60 sodelavcev. Proizvodne in skladiščne kapacitete smo povečali za 100 odstotkov. Odprli smo novo proizvodno linijo ter dokupili potrebne stroje, ki nam omogočajo hitrejše pakiranje in dostavljanje opreme, ter modernizirali naše sisteme. Ena ključnih novosti je bila vpeljava metodologije vitkega poslovanja ali lean. Pri taki letni rasti se v procesih začnejo kopičiti določene izgube, ki so posledice hitrih reševanj težav. Lean metodologija je za nas pomenila, da naredimo korak nazaj in procese skupaj z zaposlenimi zastavimo na novo.
Glede na to, da ste v zgolj 5 letih uspeli doseči tako rast; kakšen je vaš recept za uspeh?
Naš recept je v svojem bistvu zelo enostaven. Počni tisto, zaradi greš lahko spat ob polnoči in se naslednji dan ob petih zjutraj zbudiš z nasmeškom na obrazu. Ohrani radovednost; kot otroci smo bili zelo radovedni, s časom pa začnemo to sposobnost izgubljati. Vedno razmišljaj, kje si in kje si želiš biti. Vodilno vprašanje mora biti, ali sem na pravi poti? Ne ustavljaj se in ne naslanjaj se na uspehe. Seveda jih lahko proslaviš, a naj ti ne zaslepijo poti do cilja. Vedno razmišljaj o tem, kako bi lahko bil še boljši.
#Podjetniške zgodbe
Rubrika obsega intervjuje z uveljavljenimi slovenskimi podjetji. V podjetniških zgodbah so predstavljeni začetki poslovanja, izzivi, s katerimi se podjetja srečujejo, značilnosti delovanja v posamezni panogi, finančni vidik, pristop do strank, odnosi med zaposlenimi in druge zanimive tematike. Podjetniške zgodbe nam dajejo vpogled v raznolikost slovenskega podjetništva, služijo pa tudi kot navdih in motivacija tistim, ki se nahajajo na začetku poslovne poti.
Celotno rubriko najdete TUKAJ.
Rubrika obsega intervjuje z uveljavljenimi slovenskimi podjetji. V podjetniških zgodbah so predstavljeni začetki poslovanja, izzivi, s katerimi se podjetja srečujejo, značilnosti delovanja v posamezni panogi, finančni vidik, pristop do strank, odnosi med zaposlenimi in druge zanimive tematike. Podjetniške zgodbe nam dajejo vpogled v raznolikost slovenskega podjetništva, služijo pa tudi kot navdih in motivacija tistim, ki se nahajajo na začetku poslovne poti.
Celotno rubriko najdete TUKAJ.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?