Na zaposlitveni sejem kar v copatah

Več kanalov ko izkoristimo za iskanje zaposlitvenih priložnosti, več jih bomo našli. Priljubljena oblika je obiskovanje kariernih sejmov, ki so v zadnjem času dobili tudi spletno različico.
Fotografija: Foto Shutterstock
Odpri galerijo
Foto Shutterstock

Dobro je že ustaljen Dan za zaposlitev – tematski sejem, ki ga na splet­ni platformi europeanjobdays.eu večkrat na mesec pripravi evropska mreža zavodov za zaposlovanje. Po uspešni premieri v začetku letošnjega leta pa se kmalu po novem letu obeta druga izvedba on-line kariernega sejma v Sloveniji, v organizaciji zaposlitvenega portala Optius.

Zaradi anonimnosti sejem pritegne veliko posameznikov z zanimivimi poklicnimi profili, saj se počutijo varne in lahko diskretno preverijo priložnosti, je povedala ustanoviteljica in direktorica portala Saša Boštjančič. V Sloveniji informacija o tem, da se je zaposleni zanimal za delo v drugem podjetju, zelo hitro pride na ušesa trenutnemu delodajalcu, kar je slabo, povedo v agencijah, ki se ukvarjajo z iskanjem kadrov za podjetja. Da takšne informacije odtekajo od kadrovikov in drugih, ki se ukvarjajo z rekrutacijo, je, če nič drugega, neetično, pravijo.
 

Življenjepis naj bo pripravljen vnaprej


Aplikacija, na kateri bo sejem potekal, omogoča klepet, pošiljanje sporočil in videoklice s predstavniki podjetij, tj. razstavljavcev, s katere koli naprave z dostopom do spleta. Prevedena je v pet jezikov in omogoča tudi sodelovanje tujcev. Obiskovalec pri virtualnem sprehodu in pogovoru z delodajalci lahko ostane anonimen, saj pri brezplačni prijavi izpolni obrazec, na katerem navede informacije, na podlagi katerih ga potem kadroviki lahko najdejo po različnih parametrih.
Na sejem, ki bo tokrat trajal dva dni, se je treba pripraviti z vso odgovornostjo, svetuje Saša Boštjančič, pregledati in posodobiti je treba življenjepis. Razstavljavci in opisi njihovih kadrovskih potreb bodo na spletni strani on-line sejma objavljeni že v drugi polovici decembra, da se bodo obiskovalci lahko pozanimali o podjetjih in njihovem delu in ob virtualnem obisku stojnice lahko delodajalcu postavljali strokovna vprašanja ter vprašanja o delu, kulturi, viziji v podjetju, možnostih izobraževanja, napredovanja, gibljivega delovnega časa in podobno. Ko se bodo sejemska vrata zaprla, bo še nekaj dni mogoče oddati življenjepis in se prijaviti na prosta delovna mesta.
 

Študentska priložnost za trening


Mark Seifel Foto osebni arhiv
Mark Seifel Foto osebni arhiv
Izkušnje s spletnim zaposlitvenim sejmom je predstavil Mark Seifel iz kariernega središča Centralina Workforce v Severni Karolini v ZDA. »Povezujemo iskalce dela z delodajalci, omogočamo usposabljanja in izobraževanja iskalcev dela za boljšo zaposljivost, organiziramo programe, po katerih povprašujejo deležniki na trgu dela, in srečanja, namenjena povezovanju,« je Seifel naštel podobne dejavnosti, kot jih pri nas izvaja zavod za zaposlovanje. Težave iskalcev zaposlitve v ZDA so podobne kot v Evropi: nimajo veščin, ki jih pričakujejo delodajalci – pa naj bo na strokovnem ali vedenjskem področju.

Hkrati delodajalci neuspešno iščejo ustrezne kadre, zato v Centralini organizirajo zaposlitvene sejme na spletni platformi in tako »priložnost za stik z delodajalci ponudijo tistim, ki nimajo časa za obisk klasičnih sejmov ali pa so preveč oddaljeni od kraja dogodka. Na drugi strani imajo delodajalci možnost, da kandidatom predstavijo podjetje, bonitete, kulturo,« je poudaril Seifel in dodal, da tako dosežejo večjo in bolj heterogeno skupino iskalcev zaposlitve, za delodajalce pa je ta oblika predstavitve preprostejša, ker jo lahko izpeljejo iz pisarn in v realnem času pregledajo življenjepise kandidatov ter se takoj pogovorijo z njimi.
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Sejem so do zdaj izvajali testno in nanj opozarjali predvsem brezposelne, vpisane v evidenco iskalcev dela, ter študente, »saj je to zanje odlična priložnost, da si pridobijo prve izkušnje pri iskanju dela ter izvedo, kakšne profile in veščine potrebujejo delodajalci,« je povedal Mark Seifel, ki v tovrstnih spletnih dogodkih vidi prednost pred klasičnimi. Sejma se lahko udeležijo tudi tisti, ki delajo za polovični delovni čas ali želijo zamenjati delovno mesto, tisti, ki nimajo varstva za otroke ali so preveč oddaljeni in se dogodkov v živo težko udeležijo ali sploh ne. Na drugi strani pa priložnosti ne morejo izkoristiti tisti, ki imajo premalo računalniškega znanja, »kar velja tudi za delodajalce«, je dodal sogovornik.

Tudi on poudarja pomen priprave na sejem. »Pripravite si dober življenjepis, poskrbite, da boste imeli dobro internetno povezavo, delodajalci pa morajo poskrbeti za dobro predstavitev delovnih mest, celotnega zaposlitvenega paketa in samega podjetja, da bodo sploh pritegnili pozornost obiskovalcev.«

Več iz rubrike

kariera

Zmagovalna poteza - iz športa v posel

Trdo delo. Vztrajnost. Strast. Strategija. Dober team. Recept za zmago je podoben, pa če se zanjo borite v pisarni ali na igrišču.

kariera

Ustanovitelj največjih duty free prodajaln bo letos bankrotiral

Enkrat v tem letu bo genialni 89-letni irsko-ameriški gospod po imenu Chuck Feeney bankrotiral. Ni povsem prepričan, kdaj se bo to zgodilo, vendar se tega dneva zelo veseli.

kariera

[INTERVJU] Inženirka leta doc. dr. Aida Kamišalić Latifić, predavateljica in ra…

Doc. dr. Aida Kamišalić Latifić je zgled, kam pripeljejo ambicija, pogum in vztrajnost, če pot osvetljuje svetilnik znanja in zaupanje vase.

kariera

Tradicionalni način upravljanja podjetja je preteklost

Tradicionalni menedžer vedno najprej išče krivce, nato pa želi kot »krizni superman« hipoma reševati še probleme.

Komentarji: