TikTok riše smernice spletnega iskanja

Nedavna Googlova raziskava razkriva, da skoraj 40 odstotkov mladih informacijo raje kot na Googlu poišče na TikToku ali Instagramu.
Fotografija: Vse več mladih informacije raje išče na Tiktoku. Foto: Blaz Samec/Delo
Odpri galerijo
Vse več mladih informacije raje išče na Tiktoku. Foto: Blaz Samec/Delo

Prabhakar Raghavan višji podpredsednik inženirstva pri Googlu je na nedavni konferenci Brainstorm Tech opozoril, da Google iskalnik za mlajše ni več zanimiv, saj se raje poslužujejo aplikacij, kot sta Instagram in TikTok.

»Vedno znova ugotavljamo, da novi uporabniki interneta nimajo pričakovanj in miselnosti, ki smo jih bili vajeni,« je dejal Raghavan in dodal, da so njihove poizvedbe povsem drugačne, saj ti uporabniki ne vpisujejo ključnih besed, temveč iščejo vsebine na nove, bolj poglobljene načine.

Kot je še povedal, je njihova študija razkrila, da skoraj 40 odstotkov mladih ne iščejo restavracije v Google Maps ali iskalniku, temveč informacijo poiščejo na TikToku ali Instagramu.

Napačna uporabniška izkušnja

Starejši uporabniki interneta morda ne bodo mogli razumeti, da se mlajši za iskanje restavracije obračajo na aplikacijo za družabne videoposnetke, bi lahko ta trend sčasoma zmanjšal Googlovo osnovno dejavnost iskanja in odkrivanja - da ne omenjamo oglasov, ki se prodajajo na podlagi tovrstnih poizvedb.

Čeprav bodo mlajši uporabniki sčasoma morda za navigacijo začeli uporabljati aplikacijo z zemljevidi, ti podatki kažejo, da svoje poti ne začnejo več nujno pri Googlu.

V nekaterih državah glasovno iskanje predstavlja 30 odstotkov vseh iskanj. Foto: Artur Widak/Reuters
V nekaterih državah glasovno iskanje predstavlja 30 odstotkov vseh iskanj. Foto: Artur Widak/Reuters

To pomeni, da bi lahko vse delo, ki ga je Google opravil v preteklih letih, da bi organiziral, urejal in priporočal različna podjetja, kot so lokalne restavracije, ali da je ustvaril orodja za odkrivanje v Google Maps, za te mlajše uporabnike spleta ostalo nepoznano, navaja portal TechCrunch.

Raghavan je poudaril, da mladi, ki danes prihajajo na splet, še nikoli niso videli papirnatega zemljevida, vendar so bili izdelki za zemljevide zasnovani tako, da so videti kot papirnati zemljevid, ki je bil 'prilepljen na telefon'. To ne izpolnjuje pričakovanj mlajših uporabnikov in je napačna izkušnja, ki jim jo lahko ponudimo, je dejal.

Google Maps na primer zdaj vključuje razširjeno resničnost, ki uporabnikom pomaga, da se znajdejo v svojem okolju, namesto da bi jih silila, da na podlagi modre pike, ki utripa na zaslonu, ugotovijo, katero pot naj uberejo.

image_alt
Ameriški poziv Applu in Googlu naj umakneta TikTok

Vedno bolj izrazit trend

Raghavan je tudi namignil, da bo povpraševanje mlajših ljudi po vizualnih vsebinah spremenilo iskalnik Google. Kot je pojasnil, so prej spletni uporabniki v iskalnik vnesli nekaj osnovnih ključnih besed in v zameno dobili seznam modrih povezav.

Kasneje so iskalniki postali sposobni razumevanja naravnega jezika in nato dodali možnosti za obdelavo glasovnih poizvedb. V nekaterih državah zdaj glasovno iskanje predstavlja 30 odstotkov vseh iskanj, saj se novi uporabniki spleta sploh niso ukvarjali s tipkanjem.

Ta trend je postal tako izrazit, da je tehnološki velikan lani jeseni potrdil, da pripravlja dogovore, ki bi mu omogočili indeksiranje videoposnetkov Instagram in TikTok v iskalniku.

»Nekaj tega napredka lahko že vidite - poiščite ključno besedo, ki ji sledi beseda 'TikTok', in Google bo vrnil vrstice rezultatov z videoposnetki TikTok, še preden boste videli standardne spletne strani,« pojasnjuje Raghavan.

image_alt
Negotovo življenje na družbenih omrežjih

Več iz rubrike