TikTok je kot kokain, pravijo najboljši analitiki Wall Streeta
Na kratko:
- Zaradi uspeha storitve TikTok vsako večje ameriško tehnološko podjetje ustvarja funkcije za kratke videoposnetke.
- Na Instagramu je zdaj 25 % časa, porabljenega za kratke posnetke, na YouTubu pa si jih ogleda 1,5 milijarde uporabnikov.
- Najboljši analitiki menijo, da je monetizacija kratkih videoposnetkov težava za platforme, ustvarjalce in oglaševalce.
TikTok se je izkazal za tako priljubljenega in zasvojljivega, da so vodilni analitiki z Wall Streeta ta teden našli le eno prepričljivo primerjavo: crack kokain*.
Ta aplikacija za kratke videoposnetke, ki je v približno petih letih dosegla več kot milijardo mesečnih uporabnikov, je zaprla vrzel ali odprta vprašanja, kaj gledati in kako "ubijati dolgčas", so zapisali analitiki družbe Bernstein Research.
Tik Tok vpliva na endorfine
"Algoritem je najbolj viralno vsebino potisnil neposredno k uporabniku in mu z vsakim potegom prsta po zaslonu zagotavljal endorfine," so dejali analitiki.
"Učinki kokaina se pokažejo šele čez nekaj časa, medtem ko je učinek cracka takojšen, vendar hitro izzveni in uporabnika sili k iskanju novega 'zadetka'. Crack povzroča neverjetno zasvojenost."
Druge velike tehnološke platforme, na čelu s Facebookom (kokain v tej razširjeni analogiji), so hitele konkurirati, kar je povzročilo "epidemijo digitalnega cracka", so analitiki zapisali v svojem raziskovalnem poročilu z naslovom "Je TikTok uničil internet?".
Med najznamenitejšimi kloni je Reels, ki je bil leta 2020 predstavljen na Instagramu.
Istega leta je prišel Snapchat Spotlight, sledili so mu YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Pinterestovi Idea Pins in Netflixovi Fast Laughs. V igro se vključuje tudi Amazon, ki naj bi preizkušal nekaj, kar se imenuje Inspire.
To je skrajna primerjava, saj je prava epidemija cracka opustošila skupnosti in ubila na tisoče ljudi. Bernsteinovi analitiki pa niso namigovali, da bo TikTok dejansko koga ubil. Toda njihovo raziskovalno sporočilo in strog opis zasvojljivosti Tiktoka ponazarjata uspeh platforme in njen potencialni vpliv na digitalno gospodarstvo.
PREBERI TUDI:
Kljub zaenkrat omejenim možnostim monetizacije kratkih video posnetkov z učinkovitim oglaševanjem (ljudje se lahko hitro pomaknejo mimo in popolnoma ignorirajo oglase) je to področje, kjer pozornost uporabnikov narašča.
Tik Tok je kralj oglaševanja
Samo TikTok naj bi letos prevzel 16 % svetovne porabe za digitalno oglaševanje. Facebook pravi, da Reels zdaj predstavlja 25 % celotnega časa, preživetega na Instagramu, YouTube pa pravi, da 1,5 milijarde ljudi vsak mesec pogleda 30 milijard kratkih posnetkov.
Analitiki so sicer priznali, da se internet vedno "razvija ali umre" in da je kratki video preprosto najnovejša medijska evolucija, vendar vidijo potencialne negativne učinke za uporabnike, profesionalne ustvarjalce in oglaševalce.
Verjetno bo prišlo do nadaljnjega zmanjševanja trajanja človekove pozornosti, medtem ko se bo platformam, ustvarjalcem in oglaševalcem razvrednotilo poslovanje, saj lahko kratki video "strukturno razvodeni monetizacijo uporabniškega časa v industriji digitalnih oglasov".
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost