Tesla: Nova baterija bi lahko delovala kar 100 let
Države po vsem svetu si prizadevajo zmanjšati emisije ogljika in električni prevoz je eden od načinov za dosego teh ciljev. Da bi bilo to trajnostno, morajo države preiti na obnovljive vire energije, proizvajalci električnih vozil pa morajo poskrbeti, da avtomobili na tem področju ne bodo povzročali skrbi.
Družba Tesla je leta 2016 v Kanadi vzpostavila raziskovalno enoto 'Tesla Advanced Battery Research' v okviru partnerstva z laboratorijem za baterije Jeffa Dahna na univerzi Dalhousie v Halifaxu v Kanadi. Teslina enota za baterije je tako v začetku meseca objavila članek, ki vsebuje podrobnosti o zasnovi baterije, ki bi nam lahko služila celih 100 let.
Koliko energije je mogoče shraniti v baterije?
Dahn, s katerim se je povezalo podjetje razvpitega milijarderja Elona Muska, je eden izmed vodilnih svetovnih strokovnjakov za baterijsko tehnologijo in eden od pionirjev litij-ionskih baterij, ki se danes uporabljajo v večini električnih naprav. S slednjimi se Dahn ukvarja že vse od njihovega izuma.
Zdaj, ko so te baterije že na vrhuncu in so temelj električnega prevoza, si Dahn prizadeva za povečanje njihove energijske gostote in trajnosti. Energijska gostota je sicer količina energije, ki jo je mogoče shraniti v enoti prostornine določenega goriva. To je pomembna metrika za električno vozilo, saj določa njegov doseg.
Baterija z manjšo energijsko gostoto potrebuje večji paket baterij, da prevozi določeno razdaljo. Nasprotno pa bi baterija z večjo energijsko gostoto zavzela manj prostora v vozilu, hkrati pa bi odpravila težave z dosegom, povezane z električnimi vozili.
Treba je omeniti, da imajo fosilna goriva, kot je bencin, največjo energijsko gostoto, ki jo pozna človeštvo. Baterijski sklopi, ki jih je izdelal človek, imajo namreč več kot stokrat manjšo energijsko gostoto kot fosilna goriva. Vendar je vpliv fosilnih goriv na podnebje prevelik, da bi ga prezrli, zato si moramo prizadevati za izboljšanje tehnologije akumulatorjev, ki jo imamo danes.
Sodelovanje, ki rojeva sadove
Dahnovo delo na tem področju je za Teslo prineslo že veliko patentov in raziskav, je poročal Electrek. Nedavni članek v reviji 'Journal of The Electrochemical Society' vsebuje podrobnosti o novi vrsti baterijskih celic, ki so lahko veliko boljše od trenutno uporabljenih litij-ionskih celic.
Članek govori o kemiji baterij, ki v svoji mešanici uporablja nikelj, kar prinaša visoko gostoto energije, ki lahko zagotovi večji doseg električnih vozil. Zanimivo je, da te baterije izkazujejo tudi večjo vzdržljivost kot litij-ionske baterije pri polnjenju pri različnih temperaturah. V hipotetičnem primeru, ko se baterija ves čas uporablja pri temperaturi 25 stopinj Celzija, bi lahko njena življenjska doba presegla 100 let, je zapisano v dokumentu.
V preteklosti so se nikljeve baterije sicer uporabljale v kombinaciji s kobaltom. Vendar so raziskovalci zaradi zaskrbljenosti glede kobalta ugotovili, da bi njihova nova zasnova baterije dosegla želene rezultate in delovala enako dobro tudi z nizko vsebnostjo kobalta v sestavi baterije ali celo brez tega elementa. Tesla se je sicer pred kratkim odločila za podaljšanje sodelovanja s Dahnovo skupino do leta 2026.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost