Svetla prihodnost za drone in avtonomna zračna vozila
Med pandemijo covida-19 so se droni izkazali kot učinkovit način hitre in brezkontaktne dostave, tudi na težje dostopna območja.
Odpri galerijo
V preteklem letu so droni postali pomemben del človeških življenj, saj se je pokazala potreba po iskanju novih načinov dostopanja do izdelkov in storitev. V Gani so tako preko dronov prejeli kar 13 odstotkov prvotne pošiljke cepiv proti covidu-19 in sicer v treh dneh. Tehnologija dronov je dozorela in je v polnem razvoju, prav tako pa so ji vedno bolj naklonjeni ustvarjalci pravil in predpisov.
Še nedavno so bili droni zmožni prenašati le lažje pakete, sedaj pa se že pojavljajo novejši sistemi, ki so zmožni prenašati tovor od 70 do 500 kilogramov teže, poroča mednarodna nevladna organizacija World Economic Forum. Nova dostavna vozila bodo tako lahko učinkovitejša in cenejša kot denimo transport s helikopterji, tovornjaki ali ladjami. Še posebej pa se bodo lahko izkazala pri dostavi na težko dostopna ali oddaljena območja.
Dostava težjih pošiljk z droni je dosegla stopnjo tehnične zrelosti in sistemi so pripravljeni na zeleno luč nacionalnih letalskih organov. Odobritev prenašanja težjih tovorov z droni bi lahko pomenila tudi prvi korak oblasti v smeri prenašanja ljudi s podobnimi sistemi. Eden takšnih sistemov je Advanced Aerial Mobility (AAM), kjer naj bi ljudi ali stvari prevažali s pomočjo avtonomnih zračnih vozil, ki bi bila del trenutne infrastrukture.
AAM in podobne tehnologije se hitro razvijajo in imajo vedno več finančne podpore. V zadnjih šestih mesecih so kar štiri podjetja, ki razvijajo 'zračne taksije', najavila namero o vstopu na borzo in sicer: Joby Aviation, Lilium, Archer, in Elevation Aerospace.
Vodilna država in svetovno središče novih tehnologij dronov in transporta lahko postane Kraljevina Savdske Arabije, navaja World Economic Forum. Čeprav ima država že odlično transportno infrastrukturo, pa so nekatere skupnosti še vedno prikrajšane osnovnih zdravstvenih in življenjskih potrebščin. Problem predstavljajo težko dostopna gorska območja in težaven puščavski ali vodni teren. Savdska Arabija pa naj bi problem rešila s pomočjo dronov težje kategorije in sicer do leta 2030.
Toda pravila in predpisi glede uporabe tehnologije dronov se ne ujemajo s poslovnimi načrti zasebnih podjetij. Zato bo treba vzpostaviti javno-zasebno sodelovanje, da se lahko dostavni droni razvijajo skupno z interesom javnosti in predvsem zagotavljajo javno varnost.
World Economic Forum in Center četrte industrijske revolucije v Savdski Arabiji začenjata projekt na področju dostave težkih pošiljk z droni. Ta naj bi spodbudil ministrstvo za transport in javno agencijo za civilno letalstvo v Savdski Arabiji, da razvijeta ustrezno okolje in predpise. Projekt naj bi spodbudil Savdsko Arabijo k sodelovanju z Ruando, Švico, Indijo in drugimi vladami, ki delujejo na tem področju. Sicer pa je 28. in 29. julija v Riadu potekala prva razprava na to temo, z naslovom: Saudi Forum for the Fourth Industrial Revolution: Harnessing 4IR.
Nova generacija transporta in dostave
Še nedavno so bili droni zmožni prenašati le lažje pakete, sedaj pa se že pojavljajo novejši sistemi, ki so zmožni prenašati tovor od 70 do 500 kilogramov teže, poroča mednarodna nevladna organizacija World Economic Forum. Nova dostavna vozila bodo tako lahko učinkovitejša in cenejša kot denimo transport s helikopterji, tovornjaki ali ladjami. Še posebej pa se bodo lahko izkazala pri dostavi na težko dostopna ali oddaljena območja.
Dostava težjih pošiljk z droni je dosegla stopnjo tehnične zrelosti in sistemi so pripravljeni na zeleno luč nacionalnih letalskih organov. Odobritev prenašanja težjih tovorov z droni bi lahko pomenila tudi prvi korak oblasti v smeri prenašanja ljudi s podobnimi sistemi. Eden takšnih sistemov je Advanced Aerial Mobility (AAM), kjer naj bi ljudi ali stvari prevažali s pomočjo avtonomnih zračnih vozil, ki bi bila del trenutne infrastrukture.
AAM in podobne tehnologije se hitro razvijajo in imajo vedno več finančne podpore. V zadnjih šestih mesecih so kar štiri podjetja, ki razvijajo 'zračne taksije', najavila namero o vstopu na borzo in sicer: Joby Aviation, Lilium, Archer, in Elevation Aerospace.
Katera država najbolj podpira razvoj novih tehnologij?
Vodilna država in svetovno središče novih tehnologij dronov in transporta lahko postane Kraljevina Savdske Arabije, navaja World Economic Forum. Čeprav ima država že odlično transportno infrastrukturo, pa so nekatere skupnosti še vedno prikrajšane osnovnih zdravstvenih in življenjskih potrebščin. Problem predstavljajo težko dostopna gorska območja in težaven puščavski ali vodni teren. Savdska Arabija pa naj bi problem rešila s pomočjo dronov težje kategorije in sicer do leta 2030.
Toda pravila in predpisi glede uporabe tehnologije dronov se ne ujemajo s poslovnimi načrti zasebnih podjetij. Zato bo treba vzpostaviti javno-zasebno sodelovanje, da se lahko dostavni droni razvijajo skupno z interesom javnosti in predvsem zagotavljajo javno varnost.
World Economic Forum in Center četrte industrijske revolucije v Savdski Arabiji začenjata projekt na področju dostave težkih pošiljk z droni. Ta naj bi spodbudil ministrstvo za transport in javno agencijo za civilno letalstvo v Savdski Arabiji, da razvijeta ustrezno okolje in predpise. Projekt naj bi spodbudil Savdsko Arabijo k sodelovanju z Ruando, Švico, Indijo in drugimi vladami, ki delujejo na tem področju. Sicer pa je 28. in 29. julija v Riadu potekala prva razprava na to temo, z naslovom: Saudi Forum for the Fourth Industrial Revolution: Harnessing 4IR.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost