Pot uspeha: Od manekenke do gurujke trajnostne mode
Proizvodnja oblačil predstavlja za okolje veliko breme. Kitajka Veronica Chou snuje okolju prijazna oblačila in investira v trajnostna modna podjetja.
Odpri galerijo
Veronica Chou je Kitajka, ki je v ZDA ustanovila podjetje Everybody and Everyone. Kot poročajo pri South China Morning Post, je cilj podjetja kreirati okolju prijazna oblačila, hkrati pa finančno podpirati zagonska modna podjetja, ki v svoje poslovanje vključujejo okoljske rešitve. Veronica Chou se zavzema za ponovno uporabo oblačil in je nasprotnica prekomerne potrošnje.
Njena družina ima v lasti premoženje v vrednosti 2,7 milijarde ameriških dolarjev. Hči milijarderja Silasa Chouja je leta 2015 prodala svoj delež v družinskem podjetju in s tem pridobila sredstva v višini 56 milijonov dolarjev. To ji je omogočilo, da je ustanovila svoje podjetje.
Diplomirala je iz komunikologije in podjetništva, v preteklosti pa je delala tudi kot manekenka. Kasneje je ta poklic opustila ter spremenila svoj življenjski slog. Zdaj se zavzema za to, da bi bila modna industrija čim bolj trajnostno usmerjena in na tem področju pomaga po svojih najboljših močeh.
Žal se je v zadnjih letih trend prodaje oblačil kazal v prodaji nizkocenovnih oblačil slabše kvalitete, ki jih potrošniki kupijo in hitro tudi odvržejo. Vseeno pa se, kot smo poročali v prispevku »Kaže se nov trend na področju mode«, čedalje več proizvajalcev modnih izdelkov odloča za okolju prijazne materiale oblačil in možnost njihove ponovne uporabe. Tudi nekateri svetovno znani modni akterji, kot sta Zara in H&M, so si za prihajajoča leta zadali bolj trajnostno naravnane cilje. Tako naj bi Zara do leta 2025, H&M pa do leta 2030 pri proizvodnji oblačil uporabljala 100 odstotno organsko in reciklirano tkanino.
Blagovna znamka Everybody and Everyone prodaja jopiče iz 50 odstotno fermentiranih odpadkov, hlače pa iz posebnih vlaken, pri izdelavi katerih se v postopku porabi kar 50 odstotkov manj vode kot običajno.
Odločitev v zvezi s tem, katera modna zagonska podjetja bo Veronica podprla, se večinoma sprejema skupaj z njenimi ožjimi družinskimi člani. Pri tem so ključna vprašanja, kakšna je embalaža, v kateri se strankam proda oblačila, in kako je v poslovanje podjetij vkomponirana raba obnovljivih virov energije.
Naložbe v podprta podjetja znašajo od 50.000 pa tudi do več kot pet milijonov dolarjev. Kot pove Veronica, njeno podjetje ni dobrodelna organizacija, zato gleda tudi na potencial razvoja podprtih podjetij.
Prodaja deleža v družinskem podjetju ji je omogočila kreiranje lastne blagovne znamke
Njena družina ima v lasti premoženje v vrednosti 2,7 milijarde ameriških dolarjev. Hči milijarderja Silasa Chouja je leta 2015 prodala svoj delež v družinskem podjetju in s tem pridobila sredstva v višini 56 milijonov dolarjev. To ji je omogočilo, da je ustanovila svoje podjetje.
PREBERITE TUDI:
Diplomirala je iz komunikologije in podjetništva, v preteklosti pa je delala tudi kot manekenka. Kasneje je ta poklic opustila ter spremenila svoj življenjski slog. Zdaj se zavzema za to, da bi bila modna industrija čim bolj trajnostno usmerjena in na tem področju pomaga po svojih najboljših močeh.
Proizvodnja oblačil predstavlja precejšnje breme za okolje
Žal se je v zadnjih letih trend prodaje oblačil kazal v prodaji nizkocenovnih oblačil slabše kvalitete, ki jih potrošniki kupijo in hitro tudi odvržejo. Vseeno pa se, kot smo poročali v prispevku »Kaže se nov trend na področju mode«, čedalje več proizvajalcev modnih izdelkov odloča za okolju prijazne materiale oblačil in možnost njihove ponovne uporabe. Tudi nekateri svetovno znani modni akterji, kot sta Zara in H&M, so si za prihajajoča leta zadali bolj trajnostno naravnane cilje. Tako naj bi Zara do leta 2025, H&M pa do leta 2030 pri proizvodnji oblačil uporabljala 100 odstotno organsko in reciklirano tkanino.
Modna industrija sicer proizvaja kar 20 odstotkov proizvedene odpadne vode in 10 odstotkov skupno nastalih ogljikovih emisij. Za izdelavo običajnih kavbojk se porabi kar 2000 litrov vode. Proizvodnja oblačil tako predstavlja precejšnje breme za okolje.
Blagovna znamka Everybody and Everyone prodaja jopiče iz 50 odstotno fermentiranih odpadkov, hlače pa iz posebnih vlaken, pri izdelavi katerih se v postopku porabi kar 50 odstotkov manj vode kot običajno.
Odločitev v zvezi s tem, katera modna zagonska podjetja bo Veronica podprla, se večinoma sprejema skupaj z njenimi ožjimi družinskimi člani. Pri tem so ključna vprašanja, kakšna je embalaža, v kateri se strankam proda oblačila, in kako je v poslovanje podjetij vkomponirana raba obnovljivih virov energije.
Naložbe v podprta podjetja znašajo od 50.000 pa tudi do več kot pet milijonov dolarjev. Kot pove Veronica, njeno podjetje ni dobrodelna organizacija, zato gleda tudi na potencial razvoja podprtih podjetij.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost