Manjša teža tovornjaka, večja vrednost tovora
Če proizvajalcu uspe zmanjšati težo in ob tem ohraniti moč tovornjaka, lahko natovori več tovora. Več kot je 'prostora' za tovor, večji je prihodek lastnika.
Odpri galerijo
V nasprotju s trditvami na svoji spletni strani, ki so izginile v tednu, ko so ameriški zvezni tožilci začeli preiskavo podjetja, bo prvenec med električnimi tovornjaki podjetja Nikola, ki je nedavno vstopil v proizvodnjo, vendarle tehtal več kot povprečni tovornjaki na dizelski pogon.
Startup v panogi električnih tovornjakov je sicer pred približno šestimi meseci napovedal, da bo Nikola Tre na baterijski pogon s 300-kilometrskim dosegom, ki je zasnovan za regionalne poti, »lahek kot primerljivi dizli«, kar bi za upravljavce tovornjakov pomenilo, da maksimalno obremenijo prikolico.
V Evropi največje dovoljene dimenzije in teža blaga za cestni in zaprti cestni promet urejajo nacionalna zakonodaja in mednarodni večstranski sporazumi – konvencije in direktive. Zahteve za upoštevanje največje dovoljene mase vozila so enotne in stroge, saj, kot je navedeno v direktivi EU št. 96/53, »razlike med obstoječimi standardi glede teže in dimenzij gospodarskih vozil lahko negativno vplivajo na konkurenco in lahko ovirajo prevoz med državami članicami EU.«
Obremenitev je regulirana za avtoceste, zasnovane za osne obremenitve 6 ton, 10 ton in 11,5 tone, poleg tega pa se upošteva tudi razdalja med tesno razporejenimi osmi in vrsto koles vozila.
Pri prevozu blaga upravljavec na noben način ne sme preseči obremenitve osi vozila. »Osna obremenitev« se nanaša na obremenitev iz skupne teže vozila, ki jo kolesa ene osi prenašajo na površino ceste.
Kot poroča Financial Times, Američani breme popolnoma naloženega tovornjaka omejujejo na 80.000 kilogramov oziroma osem ton.
Dejstvo je torej, da lahko tovornjaki, ki jim je uspelo zmanjšati osnovno težo in obdržati pogonsko moč, prevažajo večjo težo tovora. Več kot je 'prostora' za tovor, večji je prihodek.
Nikola Tre, tovornjak, ki lahko vleče prikolico s tovorom tehta 29.800 kilogramov, je razvidno na novem promocijskem videu podjetja. Podoben tovornjak na dizelski pogon, danes denimo tehta približno 17.000 kilogramov.
Dejanska teža novega tovornjaka, je tako daleč od tega, kar je podjetje 16. septembra navedlo na spletni strani. Strokovnjaki so zavajanje javnosti prepoznali, pri čemer je vrednost delnic strmo padala in spodbudila preiskave ameriških oblasti. Podjetje Nikola oporeka karakterizaciji, vendar je, kot poroča ameriški CNBC, priznalo, da je tako podjetje, kot tudi sam ustanovitelj Trevor Milton, podalo številne »netočne« izjave.
Podjetje, ki ima sedež v Phoenixu v Arizoni, je zadnji teden objavilo video, v katerem je opisalo preizkušanje veljavnosti za Tre, za katerega je omenilo, da bo primarnim strankam verjetno dostavljeno v zadnjem četrtletju letošnjega leta. Glavni finančni direktor Kim Brady je naročil, naj Nikola v četrtletju dokonča med 50 in 100 tovornjakov, s čimer bo podjetje ustvarilo od 15 do 30 milijonov dolarjev prihodka.
V videu je na kratko možno zaslediti specifikacisko tablico, še piše Financial Times. »Če povečate ploščo, se razkrijejo besedne zveze »Tre Weights« in »Tractor 29800« navaja časnik.
Startup videoposnetka ni hotel komentirati, vendar je omenil, da ima lahko tovornjak bruto težo med 40.000 in 57.000 kilogramov.
Baterije v električnih tovornjakih so težje od 'tradicionalnih' motorjev, saj je vsak proizvajalec poskušal izdelati električni tovornjak za dolge proge. Tehnološki inštitut Massachusettsa ocenjuje, da bi baterija, ki bi lahko poganjala tovornjak s prikolico na dolge proge, tehtala od 20.000 do 30.000 kilogramov, kar bi razrezalo količino tovora, ki ga lahko prevaža tovornjak.
Težo električnih tovornjakov proizvajalci sicer rešujejo na različne; s prilagoditvami prikolice, lažjim gumami, itd., a pred pravo revolucijo je še dolga pot.
Poleg teže, potencialne stranke od nakupa kateregakoli električnega tovornjaka odvračajo tudi omejena infrastruktura za polnjenje in višji stroški. V ZDA denimo, se cena za dizelski tovornjak začne pri 140.000 ameriških dolarjih, medtem ko bo običajni Nikola Tre na voljo za 300.000 dolarjev, poročajo tamkajšnji mediji.
Startup v panogi električnih tovornjakov je sicer pred približno šestimi meseci napovedal, da bo Nikola Tre na baterijski pogon s 300-kilometrskim dosegom, ki je zasnovan za regionalne poti, »lahek kot primerljivi dizli«, kar bi za upravljavce tovornjakov pomenilo, da maksimalno obremenijo prikolico.
V Evropi največje dovoljene dimenzije in teža blaga za cestni in zaprti cestni promet urejajo nacionalna zakonodaja in mednarodni večstranski sporazumi – konvencije in direktive. Zahteve za upoštevanje največje dovoljene mase vozila so enotne in stroge, saj, kot je navedeno v direktivi EU št. 96/53, »razlike med obstoječimi standardi glede teže in dimenzij gospodarskih vozil lahko negativno vplivajo na konkurenco in lahko ovirajo prevoz med državami članicami EU.«
Obremenitev je regulirana za avtoceste, zasnovane za osne obremenitve 6 ton, 10 ton in 11,5 tone, poleg tega pa se upošteva tudi razdalja med tesno razporejenimi osmi in vrsto koles vozila.
Pri prevozu blaga upravljavec na noben način ne sme preseči obremenitve osi vozila. »Osna obremenitev« se nanaša na obremenitev iz skupne teže vozila, ki jo kolesa ene osi prenašajo na površino ceste.
Kot poroča Financial Times, Američani breme popolnoma naloženega tovornjaka omejujejo na 80.000 kilogramov oziroma osem ton.
Dejstvo je torej, da lahko tovornjaki, ki jim je uspelo zmanjšati osnovno težo in obdržati pogonsko moč, prevažajo večjo težo tovora. Več kot je 'prostora' za tovor, večji je prihodek.
(Pre)težek Nikola
Nikola Tre, tovornjak, ki lahko vleče prikolico s tovorom tehta 29.800 kilogramov, je razvidno na novem promocijskem videu podjetja. Podoben tovornjak na dizelski pogon, danes denimo tehta približno 17.000 kilogramov.
Dejanska teža novega tovornjaka, je tako daleč od tega, kar je podjetje 16. septembra navedlo na spletni strani. Strokovnjaki so zavajanje javnosti prepoznali, pri čemer je vrednost delnic strmo padala in spodbudila preiskave ameriških oblasti. Podjetje Nikola oporeka karakterizaciji, vendar je, kot poroča ameriški CNBC, priznalo, da je tako podjetje, kot tudi sam ustanovitelj Trevor Milton, podalo številne »netočne« izjave.
Podjetje, ki ima sedež v Phoenixu v Arizoni, je zadnji teden objavilo video, v katerem je opisalo preizkušanje veljavnosti za Tre, za katerega je omenilo, da bo primarnim strankam verjetno dostavljeno v zadnjem četrtletju letošnjega leta. Glavni finančni direktor Kim Brady je naročil, naj Nikola v četrtletju dokonča med 50 in 100 tovornjakov, s čimer bo podjetje ustvarilo od 15 do 30 milijonov dolarjev prihodka.
V videu je na kratko možno zaslediti specifikacisko tablico, še piše Financial Times. »Če povečate ploščo, se razkrijejo besedne zveze »Tre Weights« in »Tractor 29800« navaja časnik.
Startup videoposnetka ni hotel komentirati, vendar je omenil, da ima lahko tovornjak bruto težo med 40.000 in 57.000 kilogramov.
PREBERITE TUDI:
Baterije težje od dizelskih motorjev
Baterije v električnih tovornjakih so težje od 'tradicionalnih' motorjev, saj je vsak proizvajalec poskušal izdelati električni tovornjak za dolge proge. Tehnološki inštitut Massachusettsa ocenjuje, da bi baterija, ki bi lahko poganjala tovornjak s prikolico na dolge proge, tehtala od 20.000 do 30.000 kilogramov, kar bi razrezalo količino tovora, ki ga lahko prevaža tovornjak.
Težo električnih tovornjakov proizvajalci sicer rešujejo na različne; s prilagoditvami prikolice, lažjim gumami, itd., a pred pravo revolucijo je še dolga pot.
Poleg teže, potencialne stranke od nakupa kateregakoli električnega tovornjaka odvračajo tudi omejena infrastruktura za polnjenje in višji stroški. V ZDA denimo, se cena za dizelski tovornjak začne pri 140.000 ameriških dolarjih, medtem ko bo običajni Nikola Tre na voljo za 300.000 dolarjev, poročajo tamkajšnji mediji.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost