Google izumil orodje za poslušanje barv

Sistem strojnega učenja omogoča obiskovalcem nove umetniške razstave doživeti zvoke barv skozi oči umetnika Kandinskega.
Fotografija: Domneva se, da je sinestezija Kandinskega močno vplivala na njegovo sliko iz leta 1925 »Rumena, rdeča, modra«. FOTO: Guillaume Piolle / Wikimedia Commons
Odpri galerijo
Domneva se, da je sinestezija Kandinskega močno vplivala na njegovo sliko iz leta 1925 »Rumena, rdeča, modra«. FOTO: Guillaume Piolle / Wikimedia Commons

Ste že slišali barve?
 
Kot del nove razstave se srečata sveta kulture in tehnologije, ki zvok pripeljeta do barv pionirja abstraktne umetnosti Wassilyja Kandinskega.
 
Kandinsky je imel sinestezijo. Kot navaja spletni portal Viva, se sinesteti večinoma ne zavedajo svojih sposobnosti ali pa jih imajo za nadlogo oziroma težavo, ki jo skrivajo pred okolico v strahu pred obsojanjem, a pionir abstraktne umetnosti se je tega še kako zavedal.
 
Najpogostejša oblika sintezije je povezava simbolov in barv – ljudje s to vrsto sinestezije »vidijo« besedilo v barvah, pri čemer je vsaka črka drugačne barve, še navaja omenjeni portal.
 
V teh dneh pa lahko – s pomočjo strojnega učenja – tudi virtualni obiskovalci razstave Sounds Like Kandinsky, partnerskega projekta Centra Pompidou iz Pariza in Googla Arts & Culture, poslušajo umetnost.
 
FOTO: Unsplash/russn_fckr
FOTO: Unsplash/russn_fckr

 

Oko za glasbo

 
Domneva se, da je sinestezija Kandinskega močno vplivala na njegovo slikarstvo. Znanstveniki verjamejo, da je umetnik v rumeni barvi slišal igrati trobento, ki je predstavljala drznost, ob rdeči je slišal violino in občutil nemir, medtem ko je modra, ki je predstavljala nebesa, po poročanju organizatorjev razstave, povezal z bluesom.
 
Virtualni obiskovalci so vabljeni, da se udeležijo eksperimenta z imenom Igraj Kandinskega, ki jim omogoča, da vidijo in slišijo svet skozi umetnikove oči.



Leta 1925 je umetnikova mojstrovina »Rumena, rdeča, modra«, odprla novo pot v svetu abstraktne umetnosti in gledalca usmerjala od leve proti desni s premikanjem oblik in odtenkov. Skoraj stoletje po tem, ko je bila naslikana, Googlovo interaktivno orodje obiskovalcem omogoča, da kliknejo različne dele umetniškega dela in potujejo skozi umetnikov opis barv, z njimi povezanih zvokov in razpoloženja, ki so navdihnili delo.
 
Toda Googlova nova igrača ni edino orodje, razvito za izboljšanje umetniške izkušnje.
 
Pred tem je umetnik Neil Harbisson razvil način posnemanja Kandinskega s spreminjanjem barv v zvoke. Ima redko obliko barvne slepote in svet vidi v sivinah. Toda pametna antena, pritrjena na njegovo glavo, spreminja dominantne barve v glasbene note in ustvarja zvočni posnetek tega, kar je pred njim. Izum bi lahko odprl nov svet za ljudi, ki so barvno slepi.
 

Več iz rubrike