Ljudje bolj sproščeni ob robotu ženskega spola
Nedavna študija univerze Washington State je pokazala, da ljudje lažje komunicirajo z robotko kot pa z robotom. Raziskava, v kateri je sodelovalo 170 ljudi, je anketirancem ponudila štiri scenarije o interakciji z inteligentnim robotom v storitveni dejavnosti.
Spolni stereotip se prenaša na interakcije z roboti
V enem od scenarijev jih je pozdravil hotelski robot moškega spola z obrazom in človeškim telesom po imenu Alex, v drugem scenariju pa je nastopila robotka Sara. V drugih dveh scenarijih sta bila robota podobna stroju, brez obraza in s človeškimi imeni.
Anketiranci so nato ocenili svoje počutje ob interakcijah. Udeleženci, ki so jim bili predstavljeni scenariji z ženskimi roboti, so izkušnjo ocenili kot bolj prijetno, kakor tisti, ki so imeli izkušnjo z moškim robotom, navaja ScienceDaily.
»Ljudje se zaradi obstoječih spolnih stereotipov o storitvenih vlogah nagibajo k temu, da se počutijo bolj udobno, če zanje skrbijo ženske. Zdi se, da se ta spolni stereotip prenaša na interakcije z roboti in se še bolj okrepi, kadar so roboti bolj podobni ljudem,« je dejala Soobin Seo, asistentka na poslovnem kolidžu Carson v Washingtonu.
Psihološki odnosi podobni
Hotelska industrija se je že pred pandemijo spopadala z veliko fluktuacijo zaposlenih, zato so nekateri hoteli uvedli robote za opravljanje različnih funkcij, od pomivanja posode in čiščenja sob do pozdravljanja gostov in dostavljanja prtljage.
Nadomeščanje človeških gostinskih delavcev z roboti prinaša določena vprašanja, na primer kaj se zgodi, če robot iz nekega razloga ne opravi naloge. Po mnenju Soe gre za pomembne vidike, ki jih morajo razvijalci robotov upoštevati, ko razmišljajo o širši uporabi.
»V prihodnosti bomo v hotelih in restavracijah začeli videvati vse več robotov kot zamenjavo za človeške zaposlene, zato bomo morda ugotovili, da se nekateri psihološki odnosi, ki jih vidimo v interakciji med ljudmi, izvajajo tudi v interakciji z roboti,« meni Soe.
Na Kitajskem v številnih hotelskih verigah gostje komunicirajo samo z roboti, vedno pogostejši pa so tudi v gostinstvu.
Tudi blejsko kremšnito vam postreže robot
Pomanjkanje delavcev v gostinstvu je bilo vedno prisotno, posledice pandemije pa so to težavo še poglobile.
Nekatere restavracije so težavo rešile tako, da so delovno mesto natakarja prepustile robotu. Na tak način so lahko zmanjšali stroške, hkrati pa so bili gostje zadovoljni, ker so bili hitro postreženi.
Tudi nekatere slovenske gostilne so se odločile, da najamejo pomoč umetne inteligence. Tako vam lahko od lanskega septembra blejsko kremšnito v kavarni Park na Bledu postreže eden izmed simpatičnih in zgovornih robotov. Tone in Pavla, kot so ju poimenovali, sta med gosti postala prava senzacija, učinkovite pomoči pa so veseli tudi natakarji.
Robotika je še vedno pereča tema, čeprav so številne prakse pokazale, da je lahko zelo koristna. Namreč roboti s tem, ko opravljajo delo namesto ljudi, pravzaprav razbremenijo delavce, hkrati pa zabavajo goste, so prepričani poznavalci.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost