Ženske težave na podjetniški poti

Ženske so vse pogosteje zastopane na vodilnih položajih, vendar pa imajo izrazito velike težave pri iskanju investitorjev in pridobivanju začetnega kapitala.
Fotografija: Neenakost se začne že pri investitorjih, ki na podjetja, katera vodijo ženske, gledajo drugače. Ob tem se investitorji bistveno bolj osredotočajo na stopnjo tveganja, kot pa na druge elemente produktov ali storitev. FOTO. Shutterstock
Odpri galerijo
Neenakost se začne že pri investitorjih, ki na podjetja, katera vodijo ženske, gledajo drugače. Ob tem se investitorji bistveno bolj osredotočajo na stopnjo tveganja, kot pa na druge elemente produktov ali storitev. FOTO. Shutterstock

Čeprav se enakopravnost spola na vodilnih položajih izboljšuje, ta težava še zdaleč ni urejena. To izstopa pri startupih in v specifičnih industrijah, ko vodilne vloge skoraj v celoti zastopajo moški. Primer tega je industrija fintech, kjer je ženskih direktoric manj kot 6 odstotkov, opozarjajo govorke na spletnem panelu, ki je potekal včeraj.

Panel z naslovom Taking Up Space: Women and their presence in FinTech je v osnovi naslavljal prisotnost in dejavnost žensk v finančni industriji, v kombinaciji z digitalnimi storitvami. Govorke iz celega sveta so se spraševala čemu gre pripisati manjšo predstavnost žensk v omenjenih industrijah, ter kako trenutno situacijo izboljšati.

Razpravo na panelu je spremljalo precejšnje število ljudi, kar obenem kaže na veliko prisotnost žensk v digitalni industriji, ki se hkrati zavzemajo za sistemske rešitve in večji poudarek na razvoju potenciala.
 

Velike težave s financiranjem


Med ključnimi težavami, ki oblikujejo trenutno situacijo ženskih podjetnic je praktično nemogoče pridobivanje začetnega kapitala, izpostavlja vodja investicijskega studia Anthemis Group Katie Palencsar. Ta pravi, da je v celotni finančni industriji mogoče zaznati vzorec, ko investitorji ne vlagajo v zagonska podjetja, ki jih vodijo ženske. To je ključno, saj ravno investicije oblikujejo prihodnji ekosistem; podjetja brez financiranja enostavno odpadejo, opozarja Palencsarjeva.


S tem se strinja tudi direktorica podjetja Quesnay Jenn Byrne, ki izpostavlja, da manj kot 9 odstotkov startupov, ki dobijo financiranje vodi ženska. Po njenih besedah se težava kaže že v tem kdo je oseba z denarjem. »Dokler ne spremenimo tega, kdo ima možnost financiranja startupov, so spremembe zelo malo verjetne. Investitorji že v osnovi ženske sprašujejo drugačna vprašanja kot moške. Večina vprašanj je osredotočenih na tveganja in ne na prodajo ter marketing, kot je to pri startupih, ki jih vodijo moški. Več čekov kot bodo napisale ženske, boljše bo,« pravi Byrnejeva.

Ženske so tako pogosto prisiljene, da iščejo neobičajne vire financiranja, od mikroposojil, do crowdfundinga.
 

Manj kot 9 odstotkov startupov, ki dobijo financiranje vodi ženska. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Manj kot 9 odstotkov startupov, ki dobijo financiranje vodi ženska. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Ključno je mreženje


Byrnejeva poudarja tudi pomembnost mentorstva, ki ga pri ženskah primanjkuje. Ravno mentorstvo in poznanstva so pogosto tisto, kar v industriji pogosto pripomore k vključevanju novih akterjev.

To poudarja tudi Avstralka Sasha Pillch, ki deluje v mladem podjetju Ramp, katero konkurira kreditnim karticam. Pillcheva je s kolegico med drugim ustanovila združenje Fintech women, z namenom krepitve mreže žensk v tej industriji, kar bi pripomoglo pri že omenjenem problemu iskanja začetnega kapitala.

Pillch pravi, da lahko na trenutno situacijo gledamo zelo negativno, vendar pa ne gre zanikati, da imajo v tem trenutku ženske tudi veliko priložnosti, ki se jih lahko izkoristi. Prav tako že uveljavljene vodje spodbujajo ženske podjetnice.
 

Predsodki in iskanje samopotrditve


Ob že ustavljenih težavah pa je ključno, da se celotna družba tega problema jasno zaveda. Predsodki o ženskah v finančni in tehnološko intenzivni industriji so vselej prisotni tudi med ženskami, opozarja Palencsarjeva. Ta pravi, da je med vodenjem svojega podjetja, brez dodatnega premisleka avtomatsko začela iskati predvem moške sodelavce, ki bi pomagali pri vodenju. Takšno brezkompromisno razmišljanje je prisotno tudi pri njej, zato se ga je smiselno zavedati, opozarja.
Med drugim je težava neenakosti tudi ta, da je kar 95 odstotkov lastnikov kriptovalut moških. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Med drugim je težava neenakosti tudi ta, da je kar 95 odstotkov lastnikov kriptovalut moških. FOTO: Getty Images/iStockphoto


To opaža tudi Ying Cao, vodja digitalnih produktov pri banki Barclays. Glede svoje izkušnje pravi: »Precejšnjo težavo sem imela pri potrjevanju svojega tehnološkega znanja, kajti večina delodajalec od žensk zahteva potrdilo o končanem šolanju, medtem ko smo priča, da moški posamezniki dobivajo priložnosti brez pravih potrdil.« Caojeva je ob tem opomnila tudi na raziskavo, v kateri so otroke vprašali naj opišejo pravega vodjo, velika večina pa je pri tem opisovala moške in očete. V tem smislu izrazito primanjkuje tudi ženskih vzornic za mlade.

Tudi vodja panela Mariquit Corcoran, sicer direktorica Barclays Ventures pravi, da se ženske pogosto ne počutijo, kot da spadajo v finančni sektor. Po njenih izkušnjah se pogosto srečuje s t.i. sindromom vsiljivca, ko se še po več letih dela na nekem delovnem mestu, ni počutila dobrodošlo.
 

Kako naprej?


Spremembe lahko dosegajo tudi moški, ki se jih spodbuja, da sami poskušajo opazovati svoje predsodke in jih tudi zmanjšati. Med drugim je težava tudi ta, da je kar 95 odstotkov lastnikov kriptovalut moških - je to še eno področje, kjer bodo dominirali zgolj moški, ali lahko kaj prihodnost oblikujemo pravičnejšo?

Več iz rubrike

ikonomija

Velike ambicije EU po zeleni in digitalni preobrazbi

Von der Leynova je že prejšnji teden predstavila načrt financiranja digitalizacije, Slovenija pa lahko med predsedovanjem krepi zaupanje v digitalne tehnologije.

ikonomija

Najstnice z inovativno aplikacijo za ljudi z demenco do prestižne nagrade

Tri najstnice z Irske so zasnovale aplikacijo Memory Haven za ljudi z demenco. Zanjo so prejele nagrado na prestižnem tehnološkem tekmovanju.

ikonomija

Huawei ogorčen nad ravnanjem slovenske vlade

Kitajski tehnološki velikan Huawei je nad novico, da naj bi ga slovenska vlada označila za dobavitelja z visokim tveganjem, presenečen in razočaran.

ikonomija

Kam nas vodi najmlajša generacija?

Raziskava, ki so jo izvedli pri Zebra IQ, je dala boljši vpogled v to, kdo so predstavniki generacije Z; kaj jim je v življenju pomembno in česa ne marajo.

Komentarji: