Je to konec za Facebook, kot ga poznamo?

Facebook se je znašel v vojni. Napada Apple. Posledice bi lahko vplivale na vse uporabnike interneta.
Fotografija: FOTO: REUTERS/Erin Scott
Odpri galerijo
FOTO: REUTERS/Erin Scott

V zadnjih tednih je največje družabno omrežje na svetu objavilo več oglasov na celotni strani časnikov The Wall Street Journal, The New York Times in The Washington Post. Oglasi napadajo Applove posodobitve zasebnosti, za katere Facebook trdi, da bodo močno prizadele mala podjetja in »bodo spremenile internet, kot ga poznamo – na slabše,« poroča Inc.
 
Facebookov odziv ni presenetljiv. Gre za vrhunec vrste dogodkov, ki so se začeli že pred leti.
 
»Deluj hitro in ruši vse pred seboj« je bil dolga leta uradni moto Facebooka. Namenjen je bil usmerjanju oblikovalcev in menedžerjev, vendar je postal bistveni del DNK podjetja.
 
No, Facebook je deloval hitro. In pri tem je zrušil marsikaj.
 
A podjetje je zrušilo tudi pomembne stvari, kot je zaupanje uporabnikov. Mnogi od njih so doumeli, da uporabo Facebooka – čeprav je »brezplačen« – plačujejo tako, da so prav oni izdelek podjetja.
 
FOTO: REUTERS/Dado Ruvic
FOTO: REUTERS/Dado Ruvic
Na primer, v zameno za zmožnost sledenja prijateljem in družini, prilagajanja virov novic in gledanja različnih videoposnetkov, so uporabniki prodali svojo spletno dušo – v obliki osebnih podatkov, ki jih Facebook uporablja za prodajo ustreznih oglasov.
 
Ko se je ozaveščenost javnosti povečala, se je začela kampanja za »izbris Facebooka«.
 
Toda Facebook je ostal zaradi naraščajoče uporabniške baze slep in ni zaznal alarma. Navsezadnje je podjetje reševalo škandal za škandalom. Podjetje se je zdramilo šele, ko je Apple napovedal svojo posodobitev. Slednja bo veliko uporabnikov poučila o tem, koliko jim Facebook dejansko sledi – in jim olajšala odjavo.
 
Dejstvo, da se Facebook tako močno bori proti Applu, kaže, da podjetje pričakuje velik udarec za svoje poslovanje.


Kaj pa argument Facebooka, da bo Applova nova politika spremenila internet na slabše?
 
Facebook trdi, da bo ta sprememba večino spletnih mest prisilila zaračunavati naročnino, »kar bo internet močno podražilo in zmanjšalo kakovost brezplačne vsebine.«
 
FOTO: REUTERS/Dado Ruvic
FOTO: REUTERS/Dado Ruvic
A nekaj je jasno: model brezplačne vsebine je že leta podhranjen. Večina spletnih publikacij je namreč že prešla na druge načine zaslužka, bodisi z naročninami, izdelki ali podobnimi sredstvi.
 
Z drugimi besedami, Facebook se ne bori samo z Applom, ampak se bori tudi proti prihodnosti.
 
Seveda bi se Facebook lahko preprosto soočil s prihodnostjo. Lahko bi začel prilagajati svoj izdelek in poslovni model. Namesto tega družba zapravlja dragocen čas in vire, ko se bori z Applovo politiko zasebnosti – nad čimer nima nadzora.
 
Situacija je jasna: Facebook že dolgo živi v svojem svetu. In če ne bo prišlo do velike spremembe v smeri, se bo njegov svet sesul.

Več iz te teme:

Več iz rubrike