Indijski Jio postaja nov svetovni tehnološki velikan

Največji mobilni operater Indije beleži sunkovito rast in se obenem vztrajno razvija v novega tehnološkega velikana, ki veča skrbi Silicijevi dolini.
Fotografija: Podjetje Jio je svojo pot začelo leta 2016 in zgolj v 18 mesecih dobilo 100 milijonov novih uporabnikov. Zdaj se za del lastništva grebejo vsi. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Podjetje Jio je svojo pot začelo leta 2016 in zgolj v 18 mesecih dobilo 100 milijonov novih uporabnikov. Zdaj se za del lastništva grebejo vsi. FOTO: Reuters

Mobilni operater Jio se hitro razvija v tehnološkega velikana, za njim pa stoji najbogatejši Indijec Mukesh Ambani in njegovo podjetje Reliance Industries.

Do zdaj je veljalo, da največja tehnološka podjetja rastejo počasi in neopazno. Google je v zatišju nastal v garaži, Facebook v sobi študentskega doma, Amazon pa kar v avtu, ki se je vozil po ZDA. Investicije v takšna podjetja so redka, le občasno se pojavi investitor, ki išče naložbe z visokim tveganjem.
 

Rast Jia


A vendar, zdaj tudi Google in Facebook vlagata milijarde dolarjev v indijsko podjetje Jio, ki postaja neposreden tekmec Amazona. Mobilni operater Jio je zgolj štiri leta staro podjetje, ki je trg prevzelo z izredno nizkimi paketi, zdaj pa je že resno vstopil v spletno prodajo.


Lastnik podjetja je najbogatejši Indijec Mukesh Ambani, sicer pa podjetje uspešno pridobiva tudi tuj kapital. Medtem ko je ves svet osredotočen na pandemijo, si Jio aktivno prizadeva, da postane prvi svetovni tehnološki gigant iz Indije. Indijsko podjetje je aktivno na rastočem trgu, kjer mrgoli priložnosti, prav tako pa je izredno visoko število potencialnih uporabnikov. Posledica velike uporabe so tudi pridobljeni podatki, kar vidijo kot prednost Jia tudi trenutni tehnološki velikani.
 

Zaupanje investitorjev


Večje investicije v Jio so se začele v začetku letošnjega leta, ko je Facebook z njimi sklenil partnerstvo, težko kar 5,7 milijard dolarjev. Facebook je tako pridobil skoraj 10-odstotno lastništvo podjetja. Temu je sledil val novih ponudb, investitorji pa so pograbili svoje deleže podjetja.

Med prvimi, ki so investirali v Jio je bil Facebook. Ta je sklenil 5,7 milijard dolarjev težko partnerstvo in pridobil skoraj 10-odstoten delež podjetja. FOTO: Dado Ruvic/Reuters
Med prvimi, ki so investirali v Jio je bil Facebook. Ta je sklenil 5,7 milijard dolarjev težko partnerstvo in pridobil skoraj 10-odstoten delež podjetja. FOTO: Dado Ruvic/Reuters
Maja letos so ameriški skladi zasebnega kapitala (Silver Lake, Vista Equity Partners, General Atlantic in KKR), v Jio vložili skoraj 5 milijard dolarjev. Junija je podjetje zbralo novih 4 milijard dolarjev investicij iz ZDA, Savdske Arabije in Združenih arabskih emiratov. Tudi julij je bil za Jio dober mesec. Svoj delež lastništva sta takrat dobila tudi ameriška izdelovalca čipov Intel in Qualcomm, 4,5 milijard dolarjev vredno sodelovanje pa se je sklenilo še z Googlom. Za konec je svoj kapital vložilo tudi matično podjetje Reliance, ki je skupaj namenilo skoraj 7 milijard dolarjev.

Do sredine julija je podjetje Jio zbralo že več kot 20 milijard dolarjev naložb, kar je pokrilo vse dolgove matičnega podjetja.
 

Ambani prerodil digitalno Indijo


Za uspehe podjetja je zaslužen najbogatejši azijec Mukesh Ambani, ki je povsem prerodil digitalno infrastrukturo v Indiji. FOTO: Francis Mascarenhas/Reuters
Za uspehe podjetja je zaslužen najbogatejši azijec Mukesh Ambani, ki je povsem prerodil digitalno infrastrukturo v Indiji. FOTO: Francis Mascarenhas/Reuters
Uspešna zgodba Jia se najverjetneje ne bi nikoli zgodila, če otroka najbogatejšega Azijca pred leti ne bi izpostavljala počasne internetne povezave Indije. Mukesh Ambani je bogastvo podedoval po očetu, vendar pa so v njegovem portfoliju lastništev manjkale telekomunikacijska podjetja, ki so bila v razcvetu. Indija je še nedavno imela slabo pokritost mobilnega signala, pa še ta je zagotavljal zgolj omrežje 2G. Iz tega razloga se je Ambiani leta 2010 odločil kupiti propadajoče mobilno podjetje in v indijsko internetno infrastrukturo vložil kar 35 milijard dolarjev.

Podjetje Jio je svojo pot začelo leta 2016, v tem obdobju pa je zgolj 28 milijonov Indijcev uporabljalo mobilne telefone; spomnimo, da je število celotne populacije kar 1,3 milijarde. A vendar, Jio je zgolj v 18 mesecih pridobil 100 milijonov novih uporabnikov, konec julija letos pa so imeli že več kot 400 milijonov pogodb.

Več iz rubrike