Finska zaradi nevarnosti omejuje uporabo električnih skirojev
Ker nastane zaradi uporabe električnih skirojev na Finskem velik delež nesreč, vlada razmišlja o omejitvi vožnje z njimi.
Odpri galerijo
Električni skiro je postal v zadnjih letih po vsej Evropi priljubljeno prevozno sredstvo. Kot so ugotovili na Finskem, pa ta predstavlja tudi vir številnih nesreč in poškodb, zato odločevalci razmišljajo o delni prepovedi vožnje z njimi, poroča Euronews.
Finski zdravniki v povezavi z uporabo električnih skirojev poročajo o zlomljenih gležnjih, počenih rebrih, poškodbah obraza in možganov ter drugih vrstah poškodb. Največ nesreč s tem vozilom naj bi nastalo v povezavi z uživanjem alkohola. Dogajajo se namreč predvsem v nočnem času in ob vikendih.
Finsko ministrstvo za promet je prejšnji teden sporočilo, da za voznike električnih skirojev proizvajalcev Voi, Tier in Lime kmalu začela veljati omejitev hitrosti. Omejitev bo znašala 15 kilometrov na uro, veljavna pa bo vsak dan od polnoči do pete ure zjutraj.
V Helsinkih bi lahko veljala tudi začasna prepoved uporabe tega prevoznega sredstva med vikendi. Finski minister za promet Timo Harakka še preučuje tovrstne možnosti. Dejal je tudi, da bodo proizvajalcem Voi, Tier in Lime morda naročili, da znižajo najvišjo možno hitrost vozil.
Arja Kobylin, zdravnica za nujno pomoč iz bolnišničnega okrožja Helsinki in Uusimma, z navedenim predlogom ni zadovoljna, saj meni, da ta ni dovolj strog. Za Euronews je povedala, da so morali v letošnjem poletju na urgenci zaposliti dodatnega zdravnika, saj so poškodbe, povezane z električnimi skiroji, ob koncu tedna dodatno obremenile medicinsko osebje. Dodaja, da so tovrstne poškodbe veliko hujše kot v primeru nesreče s kolesi.
»Ob padcu z električnega skiroja se ljudje udarijo v glavo. Poškodbe možganov so lahko pri tem zelo hude,« je pojasnila Kobylinova.
»Število tovrstnih nesreč se sčasoma žal ne zmanjšuje. Zavedamo se, da nesreče z elektronskimi skiroji preveč obremenjujejo zdravstveni sistem. Po drugi strani pa bi bila kategorična ukinitev nekega prevoznega sredstva prestrog ukrep. Namesto tega bi bilo treba razmisliti o učinkovitejšem nadzoru, tehničnih rešitvah in drugih možnih omejitvah,« je za Euronews svoje stališče glede uporabe električnih skirojev pojasnil Harakka.
Reetta Alastalo, direktorica Voi-ja iz Stockholma, je dejala, da uporabnikom električnih skirojev vedno povedo, naj se pri vožnji izogibajo pitju alkohola, saj to dvoje ne gre skupaj. Dodala je še, da je vožnja pod vplivom alkohola v nasprotju z njihovimi pogoji koriščenja storitve.
Finski zdravniki v povezavi z uporabo električnih skirojev poročajo o zlomljenih gležnjih, počenih rebrih, poškodbah obraza in možganov ter drugih vrstah poškodb. Največ nesreč s tem vozilom naj bi nastalo v povezavi z uživanjem alkohola. Dogajajo se namreč predvsem v nočnem času in ob vikendih.
Največja dovoljena hitrost: 15 kilometrov na uro
Finsko ministrstvo za promet je prejšnji teden sporočilo, da za voznike električnih skirojev proizvajalcev Voi, Tier in Lime kmalu začela veljati omejitev hitrosti. Omejitev bo znašala 15 kilometrov na uro, veljavna pa bo vsak dan od polnoči do pete ure zjutraj.
V Helsinkih bi lahko veljala tudi začasna prepoved uporabe tega prevoznega sredstva med vikendi. Finski minister za promet Timo Harakka še preučuje tovrstne možnosti. Dejal je tudi, da bodo proizvajalcem Voi, Tier in Lime morda naročili, da znižajo najvišjo možno hitrost vozil.
Arja Kobylin, zdravnica za nujno pomoč iz bolnišničnega okrožja Helsinki in Uusimma, z navedenim predlogom ni zadovoljna, saj meni, da ta ni dovolj strog. Za Euronews je povedala, da so morali v letošnjem poletju na urgenci zaposliti dodatnega zdravnika, saj so poškodbe, povezane z električnimi skiroji, ob koncu tedna dodatno obremenile medicinsko osebje. Dodaja, da so tovrstne poškodbe veliko hujše kot v primeru nesreče s kolesi.
Ob padcu z električnega skiroja pride do udarca v glavo, lahko nastanejo hude poškodbe možganov
»Ob padcu z električnega skiroja se ljudje udarijo v glavo. Poškodbe možganov so lahko pri tem zelo hude,« je pojasnila Kobylinova.
»Število tovrstnih nesreč se sčasoma žal ne zmanjšuje. Zavedamo se, da nesreče z elektronskimi skiroji preveč obremenjujejo zdravstveni sistem. Po drugi strani pa bi bila kategorična ukinitev nekega prevoznega sredstva prestrog ukrep. Namesto tega bi bilo treba razmisliti o učinkovitejšem nadzoru, tehničnih rešitvah in drugih možnih omejitvah,« je za Euronews svoje stališče glede uporabe električnih skirojev pojasnil Harakka.
Reetta Alastalo, direktorica Voi-ja iz Stockholma, je dejala, da uporabnikom električnih skirojev vedno povedo, naj se pri vožnji izogibajo pitju alkohola, saj to dvoje ne gre skupaj. Dodala je še, da je vožnja pod vplivom alkohola v nasprotju z njihovimi pogoji koriščenja storitve.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost