Električni tricikel s trikolesnim pogonom z izjemnimi lastnostmi

Podjetje Arcimoto je predstavilo 'radikalno' električno nagibno trikolesno kolo, za katero meni, da lahko konkurira klasičnemu e-kolesu.
Fotografija: Električni nagibni tricikel Mean Lean Machine. Foto: Arcimoto
Odpri galerijo
Električni nagibni tricikel Mean Lean Machine. Foto: Arcimoto

Ameriško podjetje iz Oregona je v petek, 25. februarja, predstavilo novo električno kolo s polnim vzmetenjem in tremi kolesi, znano kot Mean Lean Machine (MLM). Novo e-kolo ali 'e-tricikel' uporablja tehnologijo nagibanja, ki mu omogoča, da v zavojih bolj spominja na dvokolesno kolo, hkrati pa ohranja stabilnost trikolesnika. Vendar to ni povsem običajen tricikel.

Električni nagibni tricikel

Proizvajalec t. i. zabavnih in uporabnih električnih vozil (ang. fun utility vehicle - FUV), ki lahko dosežejo hitrosti do 120 kilometrov na uro, je razvil eno najbolj dovršenih električnih koles v zgodovini, navaja spletni portal Electrek. MLM je izdelan z uporabo tehnologije nagibanja, ki jo je razvil Arcimotov oddelek za nagibna vozila, ki ga je pridobil z nakupom podjetja Tilting Motor Works v začetku lanskega leta.

image_alt
BMW predstavil novo e-kolo in električno motorno kolo

Kot je pojasnil ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Arcimoto Mark Frohnmayer: »Mean Lean Machine odraža Arcimotovo zavezanost k premikanju meja trajnostne mobilnosti. Začeli smo z neverjetno tehnologijo nagibanja treh koles, ki jo je razvil naš oddelek Tilting Motor Works, nato pa smo MLM opremili z novimi vrhunskimi funkcijami električnega vozila, vključno s pesto motorji na vseh treh vogalih in pedalnim generatorjem, da bi zagotovili radostno izkušnjo, kakršne v kategoriji e-koles še ni bilo.«

'Običajno' električno kolo. Foto: arhiv proizvajalca
'Običajno' električno kolo. Foto: arhiv proizvajalca

Čeprav ima MLM vmesnik za pedala kot kolo ali e-kolo, ni mehanske povezave med pedali in kolesi. Pogon je narejen po žici. Po posnetku sodeč se zdi, da obstaja tudi način stacionarnega fitnes kolesa, pri katerem MLM ostane parkiran, voznik pa ga uporablja kot trikolesno sobno kolo za vadbo in hkrati polni baterijo glavnega pogona.

Tricikel, ki lahko ostro zavija

Trikolesna e-kolesa so stabilnejša od dvokolesnih e-koles, saj se s tlemi stikajo tri stične točke vozila. Edina težava je v tem, da so statična trikolesa pri močnem zavijanju nagnjena k temu, da lahko voznika vržejo s kolesa ali se prevrnejo, navaja Electrek.

image_alt
Bugatti Rimac pritegnil pozornost francoskega predsednika Macrona

Toda nagibna trikolesa so drugačna. Združujejo stabilnost trikolesnika z intuitivnim zavijanjem dvokolesnika. To je zapleteno razmerje, ki za učinkovito delovanje zahteva prefinjeno vzmetenje, vendar se zdi, da je Arcimotu - glede na delovanje prototipa v spodnjem predstavitvenem videu - to uspelo.

Bob Mighell, vodja tehnologije nagibanja in pionir tehnologije nagibanja treh koles pri Arcimotu, je pojasnil: »To, da predstavljamo Mean Lean Machine, radikalno novo visoko zmogljivo e-kolo s stabilnostjo treh koles in odlično vožnjo, je navdušujoče. S kolesom MLM boste lahko zavijali enako kot z običajnim kolesom, z večjim oprijemom, večjo stabilnostjo in boljšo zavorno sposobnostjo.«

image_alt
Denar se steka v avtonomne tovornjake, ki ne zavijajo levo

O modelu sicer še ni veliko znanega. Po navedbah podjetja bodo »specifikacije, možnosti ponudbe, cene, funkcije in dodatki predstavljeni pozneje letos«. Edina podrobnost, ki je na voljo, je, da lahko vplačate 100 dolarjev oziroma 89 evrov in rezervirate svoj model za pričakovano dobavo v zadnjem četrtletju 2022. Ta znesek je sicer v celoti vračljiv, kar je dobro, glede na to, da lahko cena doseže precej visoke vrednosti.

Več iz rubrike