Coca-Cola razvila »steklenico iz papirja«

Z razvojem nove papirnate embalaže Coca-Cola postopno uresničuje svojo vizijo sveta brez odpadkov.
Fotografija: Pri Coca-coli pravijo, da iščejo trajnostne embalažne rešitve, med katerimi je tudi papirnata flaška.
Odpri galerijo
Pri Coca-coli pravijo, da iščejo trajnostne embalažne rešitve, med katerimi je tudi papirnata flaška.

Družba Coca-Cola je predstavila svoj napredek pri razvoju 100-odstotne »papirnate steklenice«. Gre za inovativno tehnologijo pakiranja, ki jo Coca-Cola razvija v partnerstvu z družbo Paboco – The Paper Bottle Company, in bo podjetju postopno omogočila doseči globalno vizijo – svet brez odpadkov. Coca-Cola je napredek predstavila v novem video-sprehodu po laboratoriju.
 

Svet, v katerem se vsaka embalaža, ki se proizvede in proda, po uporabi izdelka tudi zbere in reciklira – to je svet brez odpadkov. In prav to je cilj družbe Coca-Cola: do leta 2030 zbrati in reciklirati enako število plastenk ali pločevink, kot jih podjetje proda, hkrati pa znatno zmanjšati uporabo deviških embalažnih materialov in uporabljati le tiste embalažne materiale, ki jih je mogoče stoodstotno reciklirati. V Coca-Coli se zavedajo, da so za dosego tega cilja potrebne nenehne naložbe v inovacije, raziskovanje različnih tehnologij ter partnerstvo in sodelovanje. Vse to je bistvenega pomena za pristop podjetja k zbiranju in recikliranju embalaže, pa tudi pri njeni zasnovi.
 
Kot del teh prizadevanj Coca-Cola s partnersko družbo Paboco in še tremi podjetji iz skupnosti Paboco Pioneer Community raziskuje koncept »steklenice iz papirja«. Zdaj so partnerji te skupnosti dosegli razvoj prototipa prve generacije, za katerega verjamejo, da lahko prispeva k doseganju vizije sveta brez odpadkov.


 
Naša vizija je ustvariti »steklenico iz papirja«, ki jo je mogoče reciklirati tako kot katero koli drugo vrsto papirja. Predstavljeni prototip je prvi korak na poti k temu cilju. »Papirnata steklenica« odpira povsem nov svet možnosti pakiranja. Prepričani smo, da bo imela papirnata embalaža pomembno vlogo v prihodnosti,« poudarja Stijn Franssen, direktor raziskav in razvoja na področju inovativne embalaže v regiji EMEA pri Coca-Coli, ki sodeluje pri projektu
 
Za uresničitev vizije »steklenice iz papirja«, ki jo je mogoče reciklirati, je potrebno še veliko dela. »Papirnata steklenica« prve generacije še vedno vsebuje nekaj plastike.
 

Zadostiti visokim standardom varnsoti in kakovosti
Coca Cola je na police dala kar nekaj ikoničnih steklenic. Foto: Shutterstock
Coca Cola je na police dala kar nekaj ikoničnih steklenic. Foto: Shutterstock


»Prototip »papirnate steklenice« prve generacije je sestavljen iz papirnate zunanjosti s plastičnim zamaškom in plastično notranjo oblogo. Plastika, ki jo uporabljamo, je izdelana iz 100-odstotno reciklirane plastike, ki jo je po uporabi mogoče ponovno reciklirati. Toda naša vizija je ustvariti steklenico iz papirja, ki jo je mogoče reciklirati kot vsak papir. Naslednji korak je torej iskanje rešitve za ustvarjanje »papirnate steklenice« brez plastične obloge,« pojasnjuje Stijn.
 
»Papirnato steklenico« je potrebno raziskati z vseh vidikov, da bi zagotovili najboljšo možno različico. Tako kot druge vrste embalaže mora tudi »papirnata steklenica« prihodnosti zadostiti visokim standardom varnosti in kakovosti, ki veljajo za embalažo za živila. Zato trenutno strokovnjaki prototip »papirnate steklenice« testirajo v laboratoriju, da ugotovijo, kako se obnese v hladilniku, kako trpežna je in kako dobro ščiti pijačo v njej.

FOTO: Kevin Lamarque/Reuters
FOTO: Kevin Lamarque/Reuters
Strokovnjaki proučujejo tudi, kako se bodo potrošniki odzvali na »steklenico iz papirja« in iščejo odgovore na vprašanja, kot so: kdaj in kje bo takšno embalažo mogoče prodajati in kako jo bo mogoče reciklirati.
 
Stijn je optimističen, da bodo prihodnje tehnološke rešitve pomagale doseči vizijo »steklenice iz papirja«, ki jo je mogoče reciklirati kot papir. Torej da bodo razvili embalažno tehnologijo, ki bo lahko uporabljena v portfelju Coca-Cole za širok nabor pijač.
 
»Vse to je del naše poti, na kateri iščemo najbolj trajnostne embalažne rešitve in ljudem omogočimo uživanje v naših pijačah na način, ki je primeren zanje in tudi za naš planet,« še dodaja Stijn.

Več iz rubrike