Švedi odločno nazaj v prihodnost

Zaradi vse večjih prizadevanj za zmanjšanje izpustov emisij v okolje se spremembe obetajo tudi na področju ladijskega prometa.
Fotografija: FOTO: Oceanbird/Wallenius Marine
Odpri galerijo
FOTO: Oceanbird/Wallenius Marine

V preteklosti je prehod s tovornih ladij, ki jih je poganjal veter, na parnike in kasneje na ladje, ki jih poganjajo fosilna goriva, predstavljal velik uspeh in napredek za človeštvo. Vendar pa pogon na nafto predstavlja tudi pomembne vplive na okolje, ki se jih v zadnjih letih čedalje bolj zavedamo.

Po poročanjih Mednarodne pomorske organizacije (IMO) je ladijski promet v letu 2018 predstavljal 2,9 odstotka vseh toplogrednih plinov, ki so se v okolje sprostili zaradi človekovega delovanja. Ta delež pa se skozi čas povečuje. Tudi v panogi ladijskega prometa se torej iščejo rešitve, kako vplive na okolje čim bolj minimalizirati.
 

Tovorna ladja na vetrni pogon bi lahko prečkala Atlantik že leta 2024


Kot poroča Reuters, švedsko podjetje Wallenius Marine AB snuje načrte za tovorno ladjo Oceanbird, ki bi jo, kot v starih časih, poganjal veter. Trenutno v Baltskem zalivu poteka testiranje sedemmetrskega modela, ki deluje po tem principu.  


Per Tunell, glavni operativni direktor podjetja, je povedal, da so rezultati testiranj spodbudni. Ocenjuje, da bi lahko tovorna ladja, ki bi jo poganjal veter, do leta 2024 prečkala Atlantik.

Končni model tovorne ladje Oceanbirda naj bi sicer v dolžino meril 200 metrov. Na taki ladji bi bil možen prevoz 7000 avtomobilov. Glede na načrte naj bi bila to najvišja jadrnica, ki je bila kadarkoli zgrajena, saj bodo njena jadra segala kar 105 metrov nad vodno gladino.
 

Jadra, ki po obliki spominjajo na letalska krila


Vseeno pri snovanju modela ne bo šlo za identične ladje na vetrni pogon, kot smo jih poznali včasih. Jadra Oceanbirda bodo po videzu bolj spominjala na letalska krila, ki se bodo navpično dvigala proti nebu.


Taka tovorna ladja bo opremljena z rezervnimi motorji, vendar bodo ti delovali le po potrebi. V primerjavi z običajno ladjo, ki deluje na fosilna goriva, naj bi taka ladja v zrak med plovbo izpustila kar 90 odstotkov manj emisij. Tovorna ladja, ki bo prepletena z znanjem iz preteklosti in prihodnosti, bo sicer plula nekoliko počasneje od ladij na nafto. Za prečkanje Atlantika potrebujejo obstoječe ladje osem dni, medtem ko bo Oceanbird to razdaljo prepotoval v 12 dneh.

Po besedah Tunella bo za Oceanbird, ko bo v prodaji, treba odšteti nekoliko več denarja kot za klasično tovorno ladjo. Bo pa prihranek opazen na obratovalnih stroških, ki bodo občutno nižji. Poleg tega se številne vlade odločajo, da dodatno obdavčijo prevozna sredstva, ki spuščajo v okolje škodljive emisije. Tovorna ladja Oceanbird pa bo okolju prijazna.
 

Več iz rubrike