Babica gre na jug v električnem avtomobilu

Inovacij na področju električnih vozil je vedno več, prav tako pa lahko opazimo, da se danes oglašuje predvsem električna vozila.
Fotografija: Foto: Voranc Vogel / Delo
Odpri galerijo
Foto: Voranc Vogel / Delo

Proizvajalci električnih vozil v letošnjem letu presenečajo vsak mesec. Inovacij na področju električnih vozil je vedno več, prav tako pa lahko opazimo, da se danes oglašuje predvsem električna vozila. Da imamo vzorec iz vesolja vseh proizvajalcev električnih avtomobilov, je v tem prispevku poudarek na podjetjih Tesla, Volkswagen, Xpeng, Toyota in Volvo. Poglejmo si, katere zaveze in inovacije avtomobilskih velikanov so vlagatelje presenetile v letošnjem letu.

V letošnjem letu so iz družbe Volkswagen sporočili, da naj bi do leta 2030 polovica vseh prodanih predstavljala električna vozila, do leta 2040 pa naj bi bilo skoraj 100 odstotkov vseh novih vozil na glavnih trgih brez emisij. Volkswagen je za razvoj električnih vozil med letoma 2021 in 2025 namenil 73 milijard evrov, kar predstavlja 50 odstotkov vseh naložb podjetja.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Prav tako ne mirujejo pri Toyoti. Letos so sporočili, da bo podjetje do leta 2030 razvoju in proizvodnji baterij za električne avtomobile namenilo več kot 13,6 milijarde dolarjev. Toyota naj bi v luči tega cilja po svetu zgradila več tovarn s skupno 70 proizvodnimi linijami za proizvodnjo baterij. Toyota namerava do konca desetletja prodati dva milijona popolnoma električnih vozil na leto.

Tudi pri podjetju Volvo ne spijo. Odkar ga je Ford prodal kitajskemu podjetju Geely, je Volvo povečal prodajo, prav tako pa napredoval pri elektrifikaciji svojega voznega parka. Vsi avtomobili, ki danes zapuščajo njegove tovarne, so popolnoma električni ali pa hibridni.

Konkurenci na kitajskem trgu električnih vozil ni videti konca

Če pogledamo proti vzhodu, lahko opazimo, da konkurenci na kitajskem trgu električnih vozil ni videti konca. Tako je pred kratkim kitajski proizvajalec Xpeng predstavil svoj tretji model, imenovan P5, ki ga bo podjetje ponujalo v šestih različicah. Njegova izhodiščna cena bo slabih 25.000 dolarjev, s čimer se je Xpeng na trgu pozicioniral kot cenejši konkurent Tesle.

V podjetju Xpeng so zagnali XPILOT 3.5, najnovejšo različico svojega naprednega sistema za pomoč voznikom. Posodobitev se nanaša na sistem programske opreme za vožnjo z nekaterimi avtonomnimi funkcijami, pri čemer je še vedno potreben voznik. Sistem avtomobilu omogoča, da zamenja pas, pospeši ali upočasni ter prehiteva.

image_alt
Najljubše davčne oaze bogatašev

Prav tako so v podružnici HT Aero predstavili prototip letečega avtomobila, ki naj bi bil kupcem na voljo leta 2024. Dobre novice prihajajo tudi iz podjetja Tesla, ki je prejšnji mesec dosegla tržno kapitalizacijo v višini bilijona ameriških dolarjev. Do tega je prišlo po novici, da Hertz naroča 100.000 vozil za izgradnjo svojega voznega parka za najem električnih vozil do konca leta 2022.

Tesline delnice so od januarja narasle za več kot 40 odstotkov, kar je skoraj 300 dolarjev v vrednosti kljub nekaterim turbulencam na začetku leta. Izvršni direktor Tesle Elon Musk je dejal, da bodo hitre polnilne postaje DC, znane tudi kot omrežje Tesla Supercharger, kmalu na voljo tudi električnim vozilom drugih proizvajalcev. Če bo Tesla odprla veliko število lastnih polnilnic v ZDA in če bo nudila polnjenje avtomobilov iz obnovljivih virov energije, bo lahko izkoristila nova državna financiranja v različnih oblikah. 

BBEV Index. Vir: Bloomberg
BBEV Index. Vir: Bloomberg

Kdo je torej zmagovalec? Zagotovo je malce prezgodaj, da bi odgovorili na to vprašanje. Bomo pa v družbi Triglav Skladi še naprej skrbno spremljali inovacije na področju električnih vozil. Cena indeksa BBEV, ki spremlja uspešnost proizvajalcev električnih avtomobilov, je namreč od sredine leta 2015 zrasla za kar petkrat.

*Avtor: Matjaž Pogorevc, analitik na področju analiz, Triglav Skladi

Več iz rubrike