Volkswagen je zadolžen 5-krat več kot celotna Slovenija

Katera so najbolj zadolžena podjetja na svetu?
Fotografija: Poleg Volkswagna je na vrhu seznama še deset drugih proizvajalcev avtomobilov. FOTO: REUTERS/Fabian Bimmer
Odpri galerijo
Poleg Volkswagna je na vrhu seznama še deset drugih proizvajalcev avtomobilov. FOTO: REUTERS/Fabian Bimmer

Glede na raziskavo investicijske družbe Janus Henderson je bila skupina Volkswagen AG v letu 2019 najbolj zadolženo podjetje na svetu. VW si je nakopal dolga za vrtoglavih 192 milijard dolarjev (169 milijard evrov). Novi dolg je približno enak dolgu Švedske (169,96 milijarde evrov) oziroma je več kot 5-krat višji od slovenskega (ob koncu prvega četrtletja 2020 je znašal 33,41 milijarde evrov).
Podjetja z najvišjim dolgom v milijardah ameriških dolarjev. Vir: Janus Henderson
Podjetja z najvišjim dolgom v milijardah ameriških dolarjev. Vir: Janus Henderson

Poleg Volkswagna je na vrhu seznama še deset drugih proizvajalcev avtomobilov. Tretje mesto pripada Daimlerju s 151 milijardami dolarjev, četrto mesto pa Toyoti s 138 milijardami dolarjev dolga. Ford je na sedmem mestu z 122 milijardami dolarjev, sledi mu BMW s 114 milijardami dolarjev.

Vendar dolg ni posledica škandalov z dizli ali prehoda na e-mobilnost. Na splošno je avtomobilska industrija, tako kot druge panoge industrije, izjemno kapitalsko intenzivna - slednje narašča z naraščajočo avtomatizacijo. Poleg tega proizvajalci avtomobilov upravljajo z velikimi linijami financiranja, v svojih bankah ne financirajo samo nakupov s strani končnih kupcev, ampak tudi od svojih lastnih trgovcev.


Dolgovi so lahko dobri


V svoji študiji investicijska družba prav tako upravičuje pozitiven učinek zmernega dolga: »Na splošno je financiranje z lastniškim kapitalom dražje od tistega s posojili ali obveznicami. To se morda zdi kontratuktivno, saj je treba obresti na dolg v vsakem primeru plačati, medtem pa se pri donosu delničarjem lahko odštejejo odhodki od obresti, zaradi česar so posojila in obveznice davčno bolj prijazne za financiranje naložb. Še pomembneje je, da pred delničarji izgubo tvegajo upniki - v primeru stečaja, imajo banke in imetniki obveznic svoje terjatve zavarovane.«



Proizvajalci avtomobilov imajo veliko potrebo po kapitalu. Ne samo, da pokrivajo tekoče proizvodne stroške, tudi razvojna dela, tako ti dolgovi zmerne narave niso nujno slabi.
 

Več iz rubrike