Vpliv ljubezni na vodenje
Zanimiv naslov za začetek članka. Mar ni?
Danes gredo moja razmišljanja v smeri vodenja, predvsem v kontekstu podjetništva.
Ena glavnih prioritet našega podjetja je, da ustvarjamo harmonične odnose v različnih timih. Posledica le-teh pa je potem uspeh podjetja, tako večji finančni tok, nove stranke, bolj kakovostni produkti, inovacije,…
Pri sodobnem podjetništvu obstaja marsikatera tehnika oz. strategija kako izboljšati odnose znotraj podjetij in poskrbeti za boljšo uspešnost. Vodje imamo tukaj glavno vlogo. Saj veste, tako kot kapitan določi smer, tako bo plula barka. Sama verjamem, da so načini vojaškega diktiranja vodij v resnici že kar nekaj časa preživeti. Res pa je, da so prepričanja o uspešnem vodenju s takšnimi prijemi v marsikaterem podjetju še kako močno zakoreninjena.
Dokler kot vodje sami ne začnemo aplicirati nekatere nove tehnike vodenja, ravno ne moremo pričakovati bistvenih sprememb. Je pa seveda najprej potrebno, da sami pri sebi, kot vodje podjetja določimo kaj so nam prioritete in glavni cilji. Vsekakor je bistveni cilj uspešno poslovanje podjetja. Finančna donosnost in predvsem dobiček, ki se na koncu pod črto ustvari. Vendar za kakšno ceno? Bi tvegali res dobre odnose med vašimi zaposlenimi zgolj zavoljo dobička?
Če vprašate mene, gredo dobri ali pa celo odlični medsebojni odnosi v vašem kolektivu z roko v roki s finančno uspešnostjo. Predvsem na dolgi rok. Kakšna je finančna kalkulacija, ko je potrebno vzeti v obzir pričakovane bolniške, odpovedi, iskanje novega kadra in podobno?
Verjamem, da smo kot vodje prvi odgovorni, da nas naši zaposleni spoštujejo, nas cenijo in predano služijo viziji našega podjetja. Vendar je priporočljivo, da se v njihovih očeh tudi mi izkažemo in v dobri meri presežemo.
Zadnjič me je vprašal kolega, ki mi je zelo blizu in vodi zelo uspešno podjetje: “Pa Ana, kaj ima ljubezen skupaj z vodenjem in podjetništvom? Kako to misliš, ko govoriš, da je ljubezen glavno vodilo vodenja? Pa saj so nas vsi učili, da podjetništvo in čustva ne gredo skupaj!”
Preprosto sem ga vprašala: ”Ali ti je v življenju pomembno, da si ljubljen, da občutiš sprejetost, odobravanje, da si tudi ti nekdo, ki navdihuje in razveseljuje ljudi okoli sebe? Ti je to pomembno?”
Brez velikega razmišljanja je ustrelil: “Seveda.”
Nadaljevala sem: “In zakaj se ti zdi, da je svet, kjer ustvarjamo posel kaj drugačen od tega, kar pogostokrat želimo rezervirati le za intimo in “posebne” trenutke, češ, da tega svojega obraza pa ja ne bomo pokazali povsod? Zakaj misliš, da je podjetništvo nekaj posebnega in ločenega, kjer ne kažemo naklonjenosti in skrbi za druge?”
Zamislil se je in je rekel: “Pa saj tega nisem mislil tako.”
“Če je temu tako, potem pa ne razumeš kaj v resnici pomeni ljubezen.”
Utihnil je in videla sem, da se ga je dotaknilo. Začutila sem, da se je nekaj zgodilo znotraj njegovega srca. Po nekaj minutni tišini mi je dejal: “Ana, čas je, da naredim nekaj drugače. Imaš prav, čas je, da se odprem svojim ljudem in jih začnem opazovati, sprejemati in tudi motivirati k temu, da vsi skupaj postajamo boljši. Ja, prav zato sem vodja.”
Usta so se mi razlezla v nasmeh. Besede niso bile več potrebne, saj sva oba začutila, da deluje ljubezen. Ljubezen z veliko začetnico.
Pomislite, ste v podjetju in ga opazujete. Opazujete člane ekipe. Določen član ekipe, ki se počuti "ljubljenega" od svojega šefa najverjetneje vidi svojega šefa kot dobrega vodjo.
Nedavno nazaj sem brala zgodbo o podpolkovniku Joe-u Ricciardi-ju, ki je pred svojo tisočglavo ekipo vojakov v Afganistanu dejal: »Morate se ljubiti med sabo.«
Kasneje je v svojem raziskovalnem delu ljubezen opredelil kot "intimnost, strast in zavzetost".
Tudi sama se vselej opredeljujem kot izraz vrednost, strast, kreativnost, sočutje in pogum. Govorim o svojem bitju, o energiji, ki jo oddajam v okolje.
Riccardi je rekel, da je intimnost vezni člen med vsemi ostalimi. Je poznavanje in skrb za osebno življenje članov vaše ekipe na pristen in primeren način.
"S tem, ko čas, čustva in pozitivno energijo vložite v izgradnjo intimnega odnosa s svojo ekipo, boste pokazali svojo zavzetost in vaša strast bo zasijala," pravi.
Riccardi z nami podeli še nekaj zgodb, ki so ga prevzele na poti odkrivanja uspešnih praks vodenja:
»Starejši izvršni direktor je vedel imena zakoncev ter rojstne dneve in obletnice vseh svojih sodelavcev v upravi. Ko sem prišel v ponedeljek k njemu v pisarno, me je vselej vprašal o nečem, kar sem počel tisti vikend. Kar sem ja že pozabil, da sem mu kdaj omenil. Ta direktor je bil v svoji skrbi iskren in pristen.«
Vzpostavitev intimnosti na vašem delovnem mestu je lahko tako preprosto. Od vas zahteva le nekaj dodatnih minut na dan. Da opazite nove družinske fotografije na stenah pisarne, se ustavite, da povprašate po njih, vprašate svojo ekipo, kako se počutijo in kako so preživeli vikend. Lahko se spomnite posebnega dogodka in pošljete sporočilce, ki ga napišete na roko.
V vseh teh zgodbah, ki jih danes delim z vami vlada nekaj. Vodenje zaposlenih je naravni izraz voditeljeve ljubezni do njih.
Ali sedaj še vedno verjamete, da ljubezen nima nobene povezave z vodenjem in podjetništvom? Da v poslu ni prostora za izražanje čustev in naklonjenosti?
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.