Podjetja v leto 2021 vstopajo digitalizirana in bolj odporna

Motnje poslovanja med pandemijo so pospešile digitalno preobrazbo podjetij, ki so v novo leto vstopila bolj učinkovita, ugotavlja Deloitte.
Fotografija: Slovenska podjetja so se z digitalno preobrazbo sposobna učinkovito odzvati na dramatična nihanja povpraševanja in pričakovanja kupcev. FOTO: Alessandro Bianchi/Reuters
Odpri galerijo
Slovenska podjetja so se z digitalno preobrazbo sposobna učinkovito odzvati na dramatična nihanja povpraševanja in pričakovanja kupcev. FOTO: Alessandro Bianchi/Reuters

Lani je bilo veliko govora o prednosti digitalizarnih podjetij, ki so se v epidemiji bistveno bolje znašla, kot tista, ki svojih poslovnih procesov niso imela digitaliziranih. Zaradi novih razmer so podjetja pospešeno zagrizla v digitalno preobrazbo, ki je dobila pospešek, danes pa že lahko govorimo o večji učinkovitosti domačih podjetij, v letnem poročilu piše Deloitte.
 

Obetavni načrti za prihodnost


Slovenska podjetja naj bi bila v trenutni preobleki bolj odporna na prihodnje izzive, pišejo pri Deloittu, kjer v prvi vrsti poudarjajo, da so se podjetja zdaj sposobna učinkovito odzvati na dramatična nihanja povpraševanja in pričakovanja kupcev.


Pri eni od štirih največjih računovodskih podjetij pravijo, da vodje služb za informatiko že kujejo obetavne načrte za prihodnost, saj naj bi se pripravljali na novo resničnost, ki jo je sprožila pandemija in pospešena digitalizacija. Podjetja naj bi zdaj vse bolj samozavestno pristopala k pripravi načrtov in poslovanja v prihodnjih letih.
 

Tehnološki trendi


Deloitte v svojem poročilu hkrati izpostavlja tudi devet tehnoloških trendov, ki naj bi v prihodnje oblikovali delovna mesta in poslovanje. Te predvsem zajemajo delovna okolja prihodnosti, industrializacijo pobud na področju umetne inteligence, nadgradnjo temeljnih sistemov in tehnologijo, ki podpira raznolikost, vključenost ter enakost.

FOTO: Aly Song/Reuters
FOTO: Aly Song/Reuters
Partner in vodja svetovanja za jugovzhodno Evropo pri Deloittu Mitja Kumar pravi, da je v letošnjem poročilu poudarek na odpornosti podjetij, saj je ravno odpornost bila ključna za preživetje minulega leta. V tem smislu še dodaja: »Odpornost za nas pomeni trmasto odločenost, da se prilagodiš in uspeš kljub spremembam. Mnogi direktorji informatike so pogumno vzeli vajeti v roke in dokazali, da se je mogoče pobrati.«

Analitiki v tem smislu opažajo trende, ki se razvijajo v treh skupinah:

- Jedro delovanja podjetij: Opazna je predvsem sprememba strategij z uporabo tehnologije, nadgradnja temeljnih obstoječih sistemov, in pa preobrazba oskrbnih verig. Spomnimo, da so slednje bile kritična točka v prvem valu epidemije.

- Izboljšana izkušnja za vse udeležene v poslovnih procesih: Cilj podjetij je pogosto velika dostopnost njihovih storitev po celem svetu. Pri tem pa podjetja zasleduje cilje izkušnje po meri, ki bi vsakemu uporabniku storitev nudila čim bolj prilagojene storitve. V ta namen se oblikujejo stičišča digitalnega in fizičnega, hkrati pa se izvajajo korenite prenove digitalnega delovnega okolja za kupce in zaposlene. V tem delu se obenem poudarja tudi pomen orodij za podporo raznolikosti, enakosti in vključenosti, ki so gonilna sila inovacij.

- Uporaba podatkov: Že pred leti je postalo jasno, da podatki postajajo novo zlato, saj so možnosti pri uporabi le teh, neizmerne. Pri Deloittu zato poudarjajo pristop avtomatizacije in strojnega odločanja, na kar se vse pogosteje opirajo domača podjetja in s tem tudi širijo meje zmogljivosti. Z uporabo strojnega učenja in večjim vključevanjem umetne inteligence prihaja do revolucije strojnih podatkov, ki krepi dodano vrednost podjetij.

Več iz rubrike