Kakšen recept so ubrali zmagovalci krize

Katera globalna podjetja so kljub krizi dosegla rast prihodkov in kakšen je njihov recept za uspeh?
Fotografija: Tesla: eno izmed podjetij, ki je v letu 2020 uspešno poslovalo. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Tesla: eno izmed podjetij, ki je v letu 2020 uspešno poslovalo. FOTO: Reuters

Leto 2020 je zaradi številnih zapiranj po celem svetu močno zarezalo v gospodarstvo. Številna podjetja so propadla ali pa so se jim zgolj precej zmanjšali prihodki od poslovanja. Nekatera podjetja pa so se uspela hitro prilagoditi novemu načinu poslovanja in letos kljub krizi beležijo rast prihodkov.
 

Razlogi za uspeh


Špansko podjetje Defacto, ki se ukvarja s svetovanjem, je tekom leta spremljalo četrtletne poslovne rezultate mednarodnih podjetij, ki delujejo v različnih panogah. Pri tem je identificiralo devet podjetij, ki so se uspešno spopadla z novimi razmerami.

Kot so ugotovili pri Defacto, so bila nekatera podjetja pri spopadanju s krizo uspešna zato, ker so v poslovanje implementirala naslednje elemente:

- Razumevanje kupca: podrobno poznavanje potreb in prioritet svojih strank;
- Inovativnost: zavezanost k nenehnemu razvoju in inovacijam;
- Dobavne verige: zmožnost optimizirati logistiko in upravljanje zalog;
- Upravljanje s tveganji: diverzifikacija storitev oziroma produktov;
- Preplet različnih izkušenj: nudenje strankam kombinacijo osebne in digitalne izkušnje;
- Integriteta pri upravljanju: posvečanje zaposlenim, vrednostni verigi in trajnosti.

Katera so torej tista globalna podjetja, ki so v letu 2020 beležila rast prihodkov?
 

Zoom Video


Airbnb, kljub krizi v turizmu ni bil močno oškodovan. FOTO: Shutterstock
Airbnb, kljub krizi v turizmu ni bil močno oškodovan. FOTO: Shutterstock
Seveda ni presenetljivo, da je Zoom v letošnjem letu dosegel tolikšno rast prihodkov, saj se je pretežni del komunikacija presnel v virtualno okolje. Vendar pa tudi izjemna porast povpraševanja za podjetje lahko predstavlja številne izzive. Zoom se je po ugotovitvah Defacto uspel hitro odzvati na povečano povpraševanje. V zelo kratkem času je odprl nove podatkovne centre in podpisal nova sodelovanja s ključnimi partnerji. Od decembra 2019 do aprila 2020 se je sicer število uporabnikov povečala z 10 na 300 milijonov.
 

Salesforce


Podjetje Salesforce, ki se ukvarja z razvojem poslovne programske opreme, je uspelo v drugem četrtletju povečati svoje prihodke za rekordnih 29 odstotkov. Kot poroča Defacto, je uspelo podjetje v nekaj tednih od izbruha epidemije razviti dva nova paketa rešitev, s katerima lahko vodstvo podjetij zaposlenim omogoči varen povratek na delovna mesta.

Airbnb


Kljub temu, da je turizem utrpel precejšnje posledice ukrepov, ki so bili sprejeti z namenom preprečevanja širjenja okužb, pa platforma za turistični najem stanovanj Airbnb ni bila huje oškodovana. Kljub hitremu in drastičnemu upadu rezervacij na spletni strani se je Airbnb hitro prilagodil novim razmeram. Trenutno se osredotoča na oddajanje stanovanj v bližini bivališča strank.
 

Tesla


Vrednost Teslinih delnic se je v letu 2020 povečala za 330 odstotkov, s čimer je postal največji svetovni proizvajalec avtomobilov. Glavni dejavnik uspeha je visoka stopnja produktivnosti. Tesla ob prodaji vsakega avtomobila ustvari 23,5 odstotkov bruto dobička. Podjetje nadaljuje z geografsko diverzifikacijo proizvodnje na Kitajskem in v Nemčiji. Na tak način se bo lahko uspešno spopadalo z vplivi epidemije.

Več iz rubrike

b2b

Odpiramo vrata tujine: Združeni arabski emirati; pregled gospodarskih gibanj (2…

V seriji prispevkov nove rubrike »Odpiramo vrata tujine«, predstavljamo drugega od petih o ZAE, ki bodo objavljeni vsak dan do petka ob 12. uri.

b2b

Odpiramo vrata tujine: Združeni arabski emirati; postopek ustanovitve podjetja …

V seriji prispevkov nove rubrike »Odpiramo vrata tujine«, predstavljamo tretjega od petih o ZAE, ki bodo objavljeni vsak dan do petka ob 12. uri.

b2b

Odpiramo vrata tujine: Združeni arabski emirati; osnovne značilnosti (1/5)

V seriji prispevkov nove rubrike »Odpiramo vrata tujine«, predstavljamo prvega od petih o ZAE, ki bodo objavljeni vsak dan do petka ob 12. uri.

b2b

Damjana Spruk, Deloitte: Človeški kapital je postal prioriteta

Vodstveni delavci želijo optimizirati človeški kapital in preobraziti delo na način, da bi temeljilo na edinstvenih prednostih zaposlenih, v svoji študiji ugotavlja Deloitte.

Komentarji: