Kakšen recept so ubrali zmagovalci krize
Katera globalna podjetja so kljub krizi dosegla rast prihodkov in kakšen je njihov recept za uspeh?
Odpri galerijo
Leto 2020 je zaradi številnih zapiranj po celem svetu močno zarezalo v gospodarstvo. Številna podjetja so propadla ali pa so se jim zgolj precej zmanjšali prihodki od poslovanja. Nekatera podjetja pa so se uspela hitro prilagoditi novemu načinu poslovanja in letos kljub krizi beležijo rast prihodkov.
Špansko podjetje Defacto, ki se ukvarja s svetovanjem, je tekom leta spremljalo četrtletne poslovne rezultate mednarodnih podjetij, ki delujejo v različnih panogah. Pri tem je identificiralo devet podjetij, ki so se uspešno spopadla z novimi razmerami.
Kot so ugotovili pri Defacto, so bila nekatera podjetja pri spopadanju s krizo uspešna zato, ker so v poslovanje implementirala naslednje elemente:
- Razumevanje kupca: podrobno poznavanje potreb in prioritet svojih strank;
- Inovativnost: zavezanost k nenehnemu razvoju in inovacijam;
- Dobavne verige: zmožnost optimizirati logistiko in upravljanje zalog;
- Upravljanje s tveganji: diverzifikacija storitev oziroma produktov;
- Preplet različnih izkušenj: nudenje strankam kombinacijo osebne in digitalne izkušnje;
- Integriteta pri upravljanju: posvečanje zaposlenim, vrednostni verigi in trajnosti.
Katera so torej tista globalna podjetja, ki so v letu 2020 beležila rast prihodkov?
Podjetje Salesforce, ki se ukvarja z razvojem poslovne programske opreme, je uspelo v drugem četrtletju povečati svoje prihodke za rekordnih 29 odstotkov. Kot poroča Defacto, je uspelo podjetje v nekaj tednih od izbruha epidemije razviti dva nova paketa rešitev, s katerima lahko vodstvo podjetij zaposlenim omogoči varen povratek na delovna mesta.
Kljub temu, da je turizem utrpel precejšnje posledice ukrepov, ki so bili sprejeti z namenom preprečevanja širjenja okužb, pa platforma za turistični najem stanovanj Airbnb ni bila huje oškodovana. Kljub hitremu in drastičnemu upadu rezervacij na spletni strani se je Airbnb hitro prilagodil novim razmeram. Trenutno se osredotoča na oddajanje stanovanj v bližini bivališča strank.
Vrednost Teslinih delnic se je v letu 2020 povečala za 330 odstotkov, s čimer je postal največji svetovni proizvajalec avtomobilov. Glavni dejavnik uspeha je visoka stopnja produktivnosti. Tesla ob prodaji vsakega avtomobila ustvari 23,5 odstotkov bruto dobička. Podjetje nadaljuje z geografsko diverzifikacijo proizvodnje na Kitajskem in v Nemčiji. Na tak način se bo lahko uspešno spopadalo z vplivi epidemije.
Razlogi za uspeh
Špansko podjetje Defacto, ki se ukvarja s svetovanjem, je tekom leta spremljalo četrtletne poslovne rezultate mednarodnih podjetij, ki delujejo v različnih panogah. Pri tem je identificiralo devet podjetij, ki so se uspešno spopadla z novimi razmerami.
Kot so ugotovili pri Defacto, so bila nekatera podjetja pri spopadanju s krizo uspešna zato, ker so v poslovanje implementirala naslednje elemente:
- Razumevanje kupca: podrobno poznavanje potreb in prioritet svojih strank;
- Inovativnost: zavezanost k nenehnemu razvoju in inovacijam;
- Dobavne verige: zmožnost optimizirati logistiko in upravljanje zalog;
- Upravljanje s tveganji: diverzifikacija storitev oziroma produktov;
- Preplet različnih izkušenj: nudenje strankam kombinacijo osebne in digitalne izkušnje;
- Integriteta pri upravljanju: posvečanje zaposlenim, vrednostni verigi in trajnosti.
Katera so torej tista globalna podjetja, ki so v letu 2020 beležila rast prihodkov?
Zoom Video
Seveda ni presenetljivo, da je Zoom v letošnjem letu dosegel tolikšno rast prihodkov, saj se je pretežni del komunikacija presnel v virtualno okolje. Vendar pa tudi izjemna porast povpraševanja za podjetje lahko predstavlja številne izzive. Zoom se je po ugotovitvah Defacto uspel hitro odzvati na povečano povpraševanje. V zelo kratkem času je odprl nove podatkovne centre in podpisal nova sodelovanja s ključnimi partnerji. Od decembra 2019 do aprila 2020 se je sicer število uporabnikov povečala z 10 na 300 milijonov.
Salesforce
Podjetje Salesforce, ki se ukvarja z razvojem poslovne programske opreme, je uspelo v drugem četrtletju povečati svoje prihodke za rekordnih 29 odstotkov. Kot poroča Defacto, je uspelo podjetje v nekaj tednih od izbruha epidemije razviti dva nova paketa rešitev, s katerima lahko vodstvo podjetij zaposlenim omogoči varen povratek na delovna mesta.
PREBERITE TUDI:
Airbnb
Kljub temu, da je turizem utrpel precejšnje posledice ukrepov, ki so bili sprejeti z namenom preprečevanja širjenja okužb, pa platforma za turistični najem stanovanj Airbnb ni bila huje oškodovana. Kljub hitremu in drastičnemu upadu rezervacij na spletni strani se je Airbnb hitro prilagodil novim razmeram. Trenutno se osredotoča na oddajanje stanovanj v bližini bivališča strank.
Tesla
Vrednost Teslinih delnic se je v letu 2020 povečala za 330 odstotkov, s čimer je postal največji svetovni proizvajalec avtomobilov. Glavni dejavnik uspeha je visoka stopnja produktivnosti. Tesla ob prodaji vsakega avtomobila ustvari 23,5 odstotkov bruto dobička. Podjetje nadaljuje z geografsko diverzifikacijo proizvodnje na Kitajskem in v Nemčiji. Na tak način se bo lahko uspešno spopadalo z vplivi epidemije.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.