Novosti in trendi v oglaševalski industriji

Spremembe, ki se v letu 2021 obetajo na področju oglaševanja.
Fotografija: Kaj se obeta na področju digitalnega oglaševanja v letu 2021? FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Kaj se obeta na področju digitalnega oglaševanja v letu 2021? FOTO: Shutterstock

Leto 2020 je bilo precej burno. Spremembe, ki jih je prineslo s sabo, so zarezale tako v posameznikov vsakdan kot tudi v številne gospodarske panoge. Trženje pri tem ni nobena izjema. Katere novosti na področju oglaševanja so se pojavile v preteklem letu in se bodo najverjetneje nadaljevale v letu 2021?

Googlov Chrome je napovedal, da bo do januarja 2022 onemogočil vse piškotke drugih ponudnikov. Apple je že septembra predstavil dve funkciji, ki bosta namenjeni preprečevanju sledenja.

Elie Kanaan, vodja trženja in strategije podjetja Ogury, enega največjih oglaševalskih podjetij, je predstavil nekatere novosti, ki se na področju oglaševanja obetajo v letu 2021.

Uporabniki interneta se čedalje bolj zavedajo pomena varovanja osebnih podatkov. FOTO: Pixabay
Uporabniki interneta se čedalje bolj zavedajo pomena varovanja osebnih podatkov. FOTO: Pixabay
Povedal je, da se zaradi številnih informativnih vsebin, potrošniki vse bolj zavedajo pomena varovanja osebnih podatkov. Bolj si prizadevajo za zaščito svoje zasebnosti. Na tem področju so vedno bolj ozaveščeni in previdni. Podjetja morajo, če želijo prepričati potrošnike, skrbno razpolagati z njihovimi podatki in jim razložiti, v katere namene jih zbirajo.

Kanaan je še dodal, da so internetni uporabniki čedalje bolj naveličani preživljanja časa pred ekrani. Zaradi vsesplošnih zapiranj so bili namreč v letu 2020 primorani v virtualnem svetu preživeti več časa, kot bi si želeli.
 

Ukinjanje piškotkov in sledenja, oglaševalci bodo morali ubrati strankam prijaznejše pristope


Kljub temu, da je splošna javnost precej nenaklonjena oglasom, pa je bilo v sklopu raziskave, ki so jo izvedli pri podjetju Ogury, ugotovljeno, da je 70 odstotkov potrošnikov pripravljenih prejemati določeno količino oglasov v zameno za brezplačne vsebine, ki so jih zaradi tega lahko deležni.

»Potrošniki niso nasprotniki vseh digitalnih oglasov. Sovražijo le tiste, ki so neuporabni in agresivni. V prihodnje bodo morala podjetja najti načine, kako stranke nagovoriti na pristen način. To je nekaj, po čemer stranke hrepenijo,« je povedal Kanaan.


Google je že v letu 2020 začel s strategijo, pri čemer bo postopoma opuščal piškotke, ki so nameščeni na spletnih straneh. Apple je napovedal, da bo prišlo v naslednjem letu do sprememb identifikatorjev za oglaševalce. Obiskovalci spletnih strani bodo morali tako izrecno podati soglasje za sledenje. Če se bodo torej številni uporabniki odločili, da s sledenjem ne bodo soglašali, ta funkcija kmalu ne bo več na voljo za oglaševanje, s čimer bodo oglaševalci izgubili številne podatke, ki jim omogočajo načrtovanje oglaševalskih aktivnosti.

Kanaan dodaja, da se oglaševalci dostikrat preveč agresivno lotevajo spodbujanja čim večjega števila konverzij, torej zadnji fazi prodajnega lijaka, medtem ko premajhno pozornost posvečajo predhodnim fazam. Premalo delajo na prepoznavnosti blagovne znamke, ki lahko bolj efektivno pripomore k privabljanju strank in doseganju trženjskih ciljev. Kanaan tako napoveduje, da bodo podjetja v prihodnje začela bolj delati na prepoznavanju konkurenčnih prednosti in na njihovo komuniciranje javnosti, s čimer se bodo tudi njihove možnosti za uspeh povečale.
 

Več iz rubrike