Nasveti uspešnih: Kako voditi zaposlene skozi krizo

Meseci epidemije so podjetjem prinesli številne spremembe pri poslovanju. Vodje imajo pri usmerjanju svojih ekip zdaj še večjo odgovornost.
Fotografija: FOTO: REUTERS/Yuriko Nakao
Odpri galerijo
FOTO: REUTERS/Yuriko Nakao

Svetovna epidemija je številnim življenje tako rekoč čez noč obrnila na glavo. Pred velikimi izzivi so se znašli predvsem podjetniki, ki so se morali po hitrem postopku prilagoditi spremembam, če so želeli nadaljevati s poslovanjem. V času krize se še toliko bolj pokaže, kako pomembno funkcijo ima vodja, ki mora zaposlene informirati o novih razmerah, jih znati pomiriti in iz njih izvleči najboljše.

Portal Fast Company povzema nasvete strokovnjakov, kako naj bi v teh razmerah postopali vodje. Gre za rezultat sodelovanja z nekaterimi predstavniki Facebooka, pri čemer so nastale virtualne serije z naslovom »Rast v kriznih časih«. V prvem delu so svoje izkušnje z vodenjem v teh razmerah delili Kara Goldin, ustanoviteljica in izvršna direktorica Hint, Jeff Lawson, soustanovitelj in izvršni direktor družbe Twilio in Kristin Peck, izvršna direktorica podjetja Zoetis.
 

Odprto razmišljanje


FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock
»Nismo mogli napovedati pandemije. Imamo pa podjetniki tudi v času krize možnost, da se na situacije odzovemo na različne načine in izberemo najboljšo možnost v danem trenutku,« je dejala Kara Goldin.

Podjetniki se že tako stalno srečujejo s spremenljivimi razmerami in novimi trendi. Če želijo uspešno poslovati, se jim morajo znati prilagoditi. V še tako težkih situacijah lahko vodja najde inovativne rešitve, da vsaj deloma ohrani delovanje svojega podjetja.
 

Empatična komunikacija


»Imate dve ušesi in ena usta – uporabite jih v tem razmerju. Vodite z empatijo, spodbujajte namen. Pomagajte zaposlenim, da bodo lahko dosegli svoje cilje. V dani situaciji je to predvsem preživetje in možnost, da poskrbijo za svoje družine,« je Lawson nagovoril vodje podjetij.


Kristin Peck je dodala, da je v tej situaciji pomembno, da vodje dopuščajo dvosmerno komunikacijo in da dajo zaposlenim vedeti, da jim ni vseeno zanje. Kot je dejala, je priporočljivo, da redno preverjajo, če so zaposleni in njihove družine v redu in se jim trudijo po svojih najboljših močeh pomagati pri tem. Zaposleni bodo to cenili in zaradi tega ostali lojalni podjetju.


Trdo delo


»Bila sem v funkciji vodje, hkrati pa sem bila pripravljena po potrebi prevzeti delo, če se je to od mene zahtevalo. Vodenje ne pomeni, da imaš vedno vse odgovore, vendar zaposleni od vas pričakujejo, da boste povedali svoje mnenje. Vodenje pomeni imeti svoj doprinos k delovanju podjetja in ne sedenja na kraljevem prestolu,« je o svojem načinu dela in razmišljanja v času epidemije povedala Kara Goldin.

V hitro spreminjajočih situacijah je še toliko bolj pomembno, da zna vodja vskočiti, ko je to potrebno in del opravil, ki jih sicer opravljajo drugi, prevzeti nase.


Vodenje z namenom


»Pri upravljanju s pandemijo je ključnega pomena, da se zavedaš, kaj je resnično pomembno, zakaj je to pomembno in za koga je to pomembno,« je še dejala Kristin Peck in poudarila, kako je treba imeti v težkih situacijah pred sabo še bolj jasen fokus. Posvetiti se je potrebno stvarem z najvišjo prioriteto in v danem času naredil največ, kar lahko, zaključuje. 
 

Več iz rubrike