Kako voditi podjetje v krizi - nasveti

David Cote, nekdanji izvršni direktor podjetja Honeywell v svoji novi knjžnji uspešnici svetuje kako voditi podjetje v času krize.
Fotografija: Foto: Reuters
Odpri galerijo
Foto: Reuters

David Cote je s Honeywell, ameriškim mednarodnim konglomeratom, ki proizvaja izdelke za široko potrošnjo, komponente za avtomobile, reaktivne letalske motorje, avioniko in letalske instrumente, obrambne in orožarske sisteme, vesoljske sisteme, sisteme za avtomatizacijo in drugo, uspešno krmaril v gospodarski krizi med leti 2007 in 2009.

Od 30. junija 2020 pa je na prodaj njegova knjižna uspešnica »Winning Now, Winning Later«, ki opisuje, kako voditi podjetje v času krize. V njej po poročanju časnika Fortune Cote daje vodilnim odlične nasvete, ki so še kako pomembni v času koronakrize, katere konca še ni na vidiku.

Nekaj zlatih pravil za krizne čase

  1. Ne prenehajte investirati v prihodnost. Prva stvar, ki jo podjetja v recesiji ukinejo je investicija v nove proizvode. Toda prav ti izdelki ustvarjajo rastoče in živahno podjetje in jih je treba zaščititi.
  2. Upajte na najboljše, načrtujte za najslabše.
  3. Mnogi voditelji samo v težkih časih iščejo soglasje. Namesto da zapravljate čas in poskušate najti rešitev, s katero se vsi strinjajo, uporabite svoja prepričevalna pooblastila, da jih motivirate za izvedbo odločitve.
  4. Med recesijo se večina ljudi osredotoča na kratkoročne cilje, ne da bi pogledala, kaj se bo zgodilo kasneje. Morali bi se spraševati: »Kako se naj spoprimem z okrevanjem, kako bo videti okrevanje in kako ga lahko izkoristim?« 
  5. Namesto odpuščanj se poslužite dopusta.
  6. Bodite iskreni z zaposlenimi. Vključno s tem, da jim poveste tudi, česar nočejo slišati.
  7. Še naprej sklepajte posle z dobavitelji, četudi vsi ostali bežijo.
  8. Ne izplačujte si bonusa.
 

Cote se je v desetletju in pol dela v Honeywellu osredotočil tudi na vpliv podjetja na okolje in pokojninski načrt. Po 15 letih in s 3,5 milijarde ameriških dolarjev je Honeywell rešil okoljska vprašanja, povečal energetsko učinkovitost za 70 odstotkov in
Cote se je v desetletju in pol dela v Honeywellu osredotočil tudi na vpliv podjetja na okolje in pokojninski načrt. Po 15 letih in s 3,5 milijarde ameriških dolarjev je Honeywell rešil okoljska vprašanja, povečal energetsko učinkovitost za 70 odstotkov in
Najboljša sprememba je postopna

Cote med drugim pravi tudi, da se izvršni direktorji soočajo z dilemo, kako investirati v prihodnost in sočasno izpolnjevati četrletna pričakovanja vlagateljev. Meni tudi, da bi morala podjetja napredovati ne v velikanskih skokih, temveč v majhnih okretnih korakih.

»To je preživetje najbolj prilagodljivih,« piše. »Revolucionarne spremembe niso ključne za kratkoročne ali dolgoročne rezultate. To je veliko tveganje. Revolucije se zgodijo s premikanjem v nenamernih smereh. Najboljša sprememba je postopna sprememba.«

Njegov cilj je ostati tik pred trgom, in pri tem ne stavi močno na prihodnje trende, ki se morda ne bodo uresničili.
 

Cote ve, o čem govori

David Cote zelo dobro ve, kako poslovati v krizi. Sam je postal novoimenovani izvršni direktor Honeywell International v začetku leta 2002. Po njegovem prihodu je upravni odbor od njega zahteval, naj ne pogleda knjig, dokler ne postane predsednik. Sicer bi se pošteno zgrozil. Štiri mesece pozneje, ko je Cote končno zaupal številkam, se je spopadel s svojo novo resničnostjo - agresivnimi in nezdravimi računovodskimi praksami, množico okoljskih vprašanj in upravnim odborom ter osebjem, ki mu ni mogel zaupati. Namesto da bi se pod pritiskom zrušil, je spoznal, da bo treba nazaj k osnovam.



O covid-19 krizi priznava, da so sedanje razmere zapletene, vendar pa veljajo enaka načela vodenja (kot v gospodarski krizi). »Prvič, kot vodja ne smete biti panični, tudi ko se stvari zaostrujejo«, je dejal in dodal, da kriza ne bo trajala večno.

Več iz rubrike