Kako zaslužiti na Youtubu

Youtube ni zgolj priljubljena platforma za ogled posnetkov. Ponuja tudi možnosti zaslužka, vendar pot do tja ni enostavna.
Fotografija: Youtube sicer ponuja možnosti prihodka, vendar ga tisti, ki na njegov račun največ zaslužijo, uporabljajo predvsem kot odskočno desko za druge aktivnosti. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Youtube sicer ponuja možnosti prihodka, vendar ga tisti, ki na njegov račun največ zaslužijo, uporabljajo predvsem kot odskočno desko za druge aktivnosti. FOTO: Shutterstock

Youtube je že precej uveljavljena platforma za nalaganje in ogled videoposnetkov. Na njej lahko vsak najde nekaj zase; od poslušanja glasbe, izobraževalnih vsebin do raznih zabavnih posnetkov. Nekateri posamezniki se odločijo za profesionalno rabo platforme in se lotijo objavljanja posnetkov, kar jim lahko prinese tudi (dodaten) zaslužek.

Portal Lifehacker podaja nekaj nasvetov, kako zaslužiti prek objavljanja posnetkov na Youtubu. Eden izmed kriterijev uspešnosti posameznika, ki na Youtubu objavlja vsebine, je seveda število sledilcev. Vendar ne gre za tako pomemben parameter, kot marsikdo misli. Najuspešnejši ustvarjalci videev nimajo največjega števila sledilcev, ampak po tem kriteriju spadajo v srednji razred in imajo v povprečju med 50.000 in 500.000 privržencev.

Bolj kot število sledilcev relevanten CPM


FOTO: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration
FOTO: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration
Seveda so sledilci dragoceni, saj zanje obstaja večja verjetnost, da bodo video vplivneža všečkali, komentirali in delili z ostalimi. Ni pa to relevanten parameter, ko govorimo o višini zaslužka. Da bi si ustvarili jasnejšo sliko o tem, koliko so ustvarjalci vsebin plačani zanje, morate biti pozorni na vrednost CPM (Cost Per Mille). Vrednost CPM pomeni, koliko denarja so oglaševalci pripravljeni porabiti za to, da bi se njihovi oglasi predvajali med videoposnetki oblikovalca. Vseeno je treba poudariti, da pri nobenem ustvarjalcu posnetkov, CPM ni konstanten, ampak se spreminja glede na letni čas, tematiko objav in geografsko lego. Običajno je CPM višji pri informativnih vsebinah na področju poslovanja kot v primeru osebnih vlogov.

Vrednost CPM se v povprečju giblje med dva in pet ameriških dolarjev na 1.000 ogledov. Pri tem je treba poudariti, da povprečni videoposnetek na Youtubu prejme le nekaj tisoč ogledov.
 

Youtube kot odskočna deska za druge dejavnosti


Youtube sicer ponuja možnosti prihodka, vendar ga tisti, ki na njegov račun največ zaslužijo, uporabljajo predvsem kot odskočno desko za druge aktivnosti. Če se torej ukvarjate s prodajo določenih produktov ali storitev, se bodo vaše možnosti za uspeh in zaslužek precej povečale, če imate hkrati številne privržence, ki so aktivni pri komentiranju in deljenju vaših videev.


Bolj kot so vaši posnetki priljubljeni med gledalci, večje možnosti imate, da z vami navežejo stik podjetja, ki bi prek vaših videev izvajala oglaševanje njihovih izdelkov oziroma storitev. Bolj kot so vaši videi viralni, boljše pogajalske možnosti imate v zvezi s plačilom, ki vam ga bodo podjetja v te namene pripravljena ponuditi. Podjetja se lahko pri tem z vplivneži dogovorijo, da ti v videu zgolj omenijo njihove izdelke ali pa celo posnamejo video prav z namenom predstavitve izdelkov določene blagovne znamke.
 

Več iz rubrike

Banka Slovenije zaradi tveganj uvaja ukrep za povečanje kapitala bank

S proticikličnim blažilnikom bodo banke morale v prihodnjih 12 mesecih zagotoviti več kapitala, ena od možnosti je tudi zadržanje dela letošnjih dobičkov.

Produktivnost se povečuje, a je napredek prepočasen

Naš prehod v inovacijsko podprto rast in krožno gospodarstvo bi moral biti hitrejši, največji manko je pri storitvah, temelječih na znanju, ugotavlja Umar.

»Pandemija je pokazala tako grde kot spodbudne plati človeštva«

Podjetje, ki se odziva na potrebe okolja in vrača družbi, je pripravljeno na nove izzive prihodnosti. In ta prihodnost bo digitalna in trajnostna.

Slovenska senatorka brani ameriške medije pred tehnološkimi velikani

ZDA pripravljajo zakonodajo, po zgledu avstralske, ki bo omejila tržno premoč Googla in Facebooka.