Kako zaslužiti na Youtubu
Youtube ni zgolj priljubljena platforma za ogled posnetkov. Ponuja tudi možnosti zaslužka, vendar pot do tja ni enostavna.
Odpri galerijo
Youtube je že precej uveljavljena platforma za nalaganje in ogled videoposnetkov. Na njej lahko vsak najde nekaj zase; od poslušanja glasbe, izobraževalnih vsebin do raznih zabavnih posnetkov. Nekateri posamezniki se odločijo za profesionalno rabo platforme in se lotijo objavljanja posnetkov, kar jim lahko prinese tudi (dodaten) zaslužek.
Portal Lifehacker podaja nekaj nasvetov, kako zaslužiti prek objavljanja posnetkov na Youtubu. Eden izmed kriterijev uspešnosti posameznika, ki na Youtubu objavlja vsebine, je seveda število sledilcev. Vendar ne gre za tako pomemben parameter, kot marsikdo misli. Najuspešnejši ustvarjalci videev nimajo največjega števila sledilcev, ampak po tem kriteriju spadajo v srednji razred in imajo v povprečju med 50.000 in 500.000 privržencev.
Vrednost CPM se v povprečju giblje med dva in pet ameriških dolarjev na 1.000 ogledov. Pri tem je treba poudariti, da povprečni videoposnetek na Youtubu prejme le nekaj tisoč ogledov.
Youtube sicer ponuja možnosti prihodka, vendar ga tisti, ki na njegov račun največ zaslužijo, uporabljajo predvsem kot odskočno desko za druge aktivnosti. Če se torej ukvarjate s prodajo določenih produktov ali storitev, se bodo vaše možnosti za uspeh in zaslužek precej povečale, če imate hkrati številne privržence, ki so aktivni pri komentiranju in deljenju vaših videev.
Bolj kot so vaši posnetki priljubljeni med gledalci, večje možnosti imate, da z vami navežejo stik podjetja, ki bi prek vaših videev izvajala oglaševanje njihovih izdelkov oziroma storitev. Bolj kot so vaši videi viralni, boljše pogajalske možnosti imate v zvezi s plačilom, ki vam ga bodo podjetja v te namene pripravljena ponuditi. Podjetja se lahko pri tem z vplivneži dogovorijo, da ti v videu zgolj omenijo njihove izdelke ali pa celo posnamejo video prav z namenom predstavitve izdelkov določene blagovne znamke.
Portal Lifehacker podaja nekaj nasvetov, kako zaslužiti prek objavljanja posnetkov na Youtubu. Eden izmed kriterijev uspešnosti posameznika, ki na Youtubu objavlja vsebine, je seveda število sledilcev. Vendar ne gre za tako pomemben parameter, kot marsikdo misli. Najuspešnejši ustvarjalci videev nimajo največjega števila sledilcev, ampak po tem kriteriju spadajo v srednji razred in imajo v povprečju med 50.000 in 500.000 privržencev.
NE SPREGLEJTE:
Bolj kot število sledilcev relevanten CPM
Seveda so sledilci dragoceni, saj zanje obstaja večja verjetnost, da bodo video vplivneža všečkali, komentirali in delili z ostalimi. Ni pa to relevanten parameter, ko govorimo o višini zaslužka. Da bi si ustvarili jasnejšo sliko o tem, koliko so ustvarjalci vsebin plačani zanje, morate biti pozorni na vrednost CPM (Cost Per Mille). Vrednost CPM pomeni, koliko denarja so oglaševalci pripravljeni porabiti za to, da bi se njihovi oglasi predvajali med videoposnetki oblikovalca. Vseeno je treba poudariti, da pri nobenem ustvarjalcu posnetkov, CPM ni konstanten, ampak se spreminja glede na letni čas, tematiko objav in geografsko lego. Običajno je CPM višji pri informativnih vsebinah na področju poslovanja kot v primeru osebnih vlogov.
Vrednost CPM se v povprečju giblje med dva in pet ameriških dolarjev na 1.000 ogledov. Pri tem je treba poudariti, da povprečni videoposnetek na Youtubu prejme le nekaj tisoč ogledov.
Youtube kot odskočna deska za druge dejavnosti
Youtube sicer ponuja možnosti prihodka, vendar ga tisti, ki na njegov račun največ zaslužijo, uporabljajo predvsem kot odskočno desko za druge aktivnosti. Če se torej ukvarjate s prodajo določenih produktov ali storitev, se bodo vaše možnosti za uspeh in zaslužek precej povečale, če imate hkrati številne privržence, ki so aktivni pri komentiranju in deljenju vaših videev.
PREBERITE TUDI:
Bolj kot so vaši posnetki priljubljeni med gledalci, večje možnosti imate, da z vami navežejo stik podjetja, ki bi prek vaših videev izvajala oglaševanje njihovih izdelkov oziroma storitev. Bolj kot so vaši videi viralni, boljše pogajalske možnosti imate v zvezi s plačilom, ki vam ga bodo podjetja v te namene pripravljena ponuditi. Podjetja se lahko pri tem z vplivneži dogovorijo, da ti v videu zgolj omenijo njihove izdelke ali pa celo posnamejo video prav z namenom predstavitve izdelkov določene blagovne znamke.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.