Zanimanje za naložbe v hrvaški turizem vse večje
Turistična sezona na Hrvaškem je presegla pričakovanja, kar je spodbudilo interese potencialnih vlagateljev.
Odpri galerijo
Kot poročajo hrvaški mediji, zanimanje vlagateljev in znanih hotelov za hrvaški turizem še nikoli ni bilo večje. To je deloma posledica pandemije covida-19, zaradi katere je bilo odkritih nekaj novih destinacij in vrednot Hrvaške.
Država ima sedaj odlično priložnost za razvoj nekaterih kakovostnih projektov in za ponovni zagon turizma v smeri trajnosti, piše Poslovni dnevnik.
Poraja se vprašanje, ali je Hrvaška pripravljena na te vlagatelje ter njihove zahteve in zamisli, pa tudi na spremembe v turističnemu modelu z dodano vrednostjo. Nekateri menijo, da je bilo v drugi sezoni pandemije preveč hvaljenja z rekordnimi rezultati, ki naj bi bili boljši od konkurentov.
Tak odnos lahko privede do razočaranja v letu 2022, od katerega se že sedaj veliko pričakuje, menijo udeleženci regionalne konference Adria Hotel Forum (AHF), na kateri so razglabljali o prihodnosti hrvaškega turizma. Čeprav ne gre samo za investicijsko konferenco, so naložbe in razvoj projektov vedno aktualna tema, piše Poslovni dnevnik.
Glavna organizatorka AHF Marina Franolić je povedala, da doslej še ni bilo toliko udeležencev iz tujine in da še nikoli ni bilo tolikšnega zanimanja za celotno regijo vključno s Hrvaško. Interes je še posebej velik pri Albaniji, medtem ko ima Črna Gora problem s politično nestabilnostjo, kar je vlagatelje malo oddaljilo.
»Vlagatelji se za Hrvaško zelo zanimajo, na naši strani pa enakega interesa ni videti. Ne ponujamo nobenih projektov, kot da ne bi potrebovali naložb,« pove Franolićeva. Preveč smo osredotočeni na letošnjo odlično sezono in na to, da smo najboljši v Sredozemlju, še dodaja.
Direktor razvoja agencije Uniline Kristian Šustar se strinja, da bi bila lahko naslednja sezona veliko razočaranje za hrvaški turizem. Letošnja sezona je trajala dva meseca in čeprav so bile številke boljše od pričakovanih, so bili vsi sektorji soočeni s številnimi izzivi. Promet agencij se ni vrnil na raven pred pandemijo, hoteli pa so se polnili zadnji trenutek, kar je slabo za prihodnjo politiko cen, razlaga Šustar.
Vlagatelji imajo svoj pogled na te stvari. Čeprav trdijo, da se je Hrvaška v 10 letih kot destinacija in potencialna kandidatka za naložbe zelo spremenila, konkretnih ponudb še ni, navajajo lokalni mediji.
Edini trenutno aktiven razvijalec na konferenci AHF je bil Ludovit Černak, partner v podjetju Sitno Holding, ki razvija turistične in nepremičninske projekte na Ugljanu in Hvaru.
Černak vidi Hrvaško kot destinacijo, ki je za vlagatelje zelo privlačna. Trdi, da bi lahko Ugljan postal »hrvaški Karibi«.
Vlagatelji, predvsem hotelska podjetja, se zanimajo za Jadran, pa tudi za Zagreb, Beograd in Bratislavo. Podpredsednik razvoja v hotelski verigi Radisson, David Jenkins, ta mesta vidi kot lokacije, ki so primerne za prestižne hotele.
Hrvaška ima še nekaj časa, preden pride do konkretnih naložb v turizem. Zgolj interes namreč ne zadošča, menijo poznavalci.
Sicer pa so se v turističnem sektorju že začeli pripravljati na naslednjo sezono, saj nekateri že zaposlujejo novo delovno silo.
Valamar, največje turistično podjetje na Hrvaškem, je sporočil, da namerava svoje delavce, ki so se v tem letu borili z določenimi izzivi, denarno nagraditi, poročajo hrvaški mediji. S posebnimi programi nagrajevanja za to sezono je podjetje skupno izplačalo okoli tri milijone evrov, kar znaša 550 evrov na zaposlenega.
Tudi hotelirska družba Maistra je svoje zaposlene za dosežene rezultate v letošnji poletni sezoni nagradila z izplačilom denarne nagrade v skupnem znesku 560 evrov, poročajo lokalni mediji.
Za ohranjanje zaposlenih v turizmu je Valamar skupaj s socialnimi partnerji uvedel program zaposlovanja, ki bi 400 sezonskim delavcem zagotovil celoletno delo in službo za nedoločen čas, še poročajo.
Država ima sedaj odlično priložnost za razvoj nekaterih kakovostnih projektov in za ponovni zagon turizma v smeri trajnosti, piše Poslovni dnevnik.
Doslej še ni bilo toliko zanimanja
Poraja se vprašanje, ali je Hrvaška pripravljena na te vlagatelje ter njihove zahteve in zamisli, pa tudi na spremembe v turističnemu modelu z dodano vrednostjo. Nekateri menijo, da je bilo v drugi sezoni pandemije preveč hvaljenja z rekordnimi rezultati, ki naj bi bili boljši od konkurentov.
Tak odnos lahko privede do razočaranja v letu 2022, od katerega se že sedaj veliko pričakuje, menijo udeleženci regionalne konference Adria Hotel Forum (AHF), na kateri so razglabljali o prihodnosti hrvaškega turizma. Čeprav ne gre samo za investicijsko konferenco, so naložbe in razvoj projektov vedno aktualna tema, piše Poslovni dnevnik.
Glavna organizatorka AHF Marina Franolić je povedala, da doslej še ni bilo toliko udeležencev iz tujine in da še nikoli ni bilo tolikšnega zanimanja za celotno regijo vključno s Hrvaško. Interes je še posebej velik pri Albaniji, medtem ko ima Črna Gora problem s politično nestabilnostjo, kar je vlagatelje malo oddaljilo.
»Vlagatelji se za Hrvaško zelo zanimajo, na naši strani pa enakega interesa ni videti. Ne ponujamo nobenih projektov, kot da ne bi potrebovali naložb,« pove Franolićeva. Preveč smo osredotočeni na letošnjo odlično sezono in na to, da smo najboljši v Sredozemlju, še dodaja.
Ugljan lahko postane »hrvaški« Karibi
Direktor razvoja agencije Uniline Kristian Šustar se strinja, da bi bila lahko naslednja sezona veliko razočaranje za hrvaški turizem. Letošnja sezona je trajala dva meseca in čeprav so bile številke boljše od pričakovanih, so bili vsi sektorji soočeni s številnimi izzivi. Promet agencij se ni vrnil na raven pred pandemijo, hoteli pa so se polnili zadnji trenutek, kar je slabo za prihodnjo politiko cen, razlaga Šustar.
Vlagatelji imajo svoj pogled na te stvari. Čeprav trdijo, da se je Hrvaška v 10 letih kot destinacija in potencialna kandidatka za naložbe zelo spremenila, konkretnih ponudb še ni, navajajo lokalni mediji.
Edini trenutno aktiven razvijalec na konferenci AHF je bil Ludovit Černak, partner v podjetju Sitno Holding, ki razvija turistične in nepremičninske projekte na Ugljanu in Hvaru.
Černak vidi Hrvaško kot destinacijo, ki je za vlagatelje zelo privlačna. Trdi, da bi lahko Ugljan postal »hrvaški Karibi«.
Vlagatelji, predvsem hotelska podjetja, se zanimajo za Jadran, pa tudi za Zagreb, Beograd in Bratislavo. Podpredsednik razvoja v hotelski verigi Radisson, David Jenkins, ta mesta vidi kot lokacije, ki so primerne za prestižne hotele.
Valamar že zaposluje za naslednjo sezono
Hrvaška ima še nekaj časa, preden pride do konkretnih naložb v turizem. Zgolj interes namreč ne zadošča, menijo poznavalci.
Sicer pa so se v turističnem sektorju že začeli pripravljati na naslednjo sezono, saj nekateri že zaposlujejo novo delovno silo.
Valamar, največje turistično podjetje na Hrvaškem, je sporočil, da namerava svoje delavce, ki so se v tem letu borili z določenimi izzivi, denarno nagraditi, poročajo hrvaški mediji. S posebnimi programi nagrajevanja za to sezono je podjetje skupno izplačalo okoli tri milijone evrov, kar znaša 550 evrov na zaposlenega.
Tudi hotelirska družba Maistra je svoje zaposlene za dosežene rezultate v letošnji poletni sezoni nagradila z izplačilom denarne nagrade v skupnem znesku 560 evrov, poročajo lokalni mediji.
Za ohranjanje zaposlenih v turizmu je Valamar skupaj s socialnimi partnerji uvedel program zaposlovanja, ki bi 400 sezonskim delavcem zagotovil celoletno delo in službo za nedoločen čas, še poročajo.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese