Prevzem GoOptija je podpisan in že izpeljan

Deset let po ustanovitvi, osrednja dejavnost GoOptija ostaja prevoz na letališča, nov lastnik pa napovedal tudi novo storitev medkrajevnega prevoza na delo.
Fotografija: Dodatno vrednost pri nakupu predstavlja tehnologija za načrtovanje poti na letališče, ki so jo razvili pri GoOptiju. FOTO: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Dodatno vrednost pri nakupu predstavlja tehnologija za načrtovanje poti na letališče, ki so jo razvili pri GoOptiju. FOTO: Arhiv podjetja

International Strategic Ventures iz Omana prevzema prepoznavnega domačega ponudnika prevozov na letališča GoOpti. Vrednost prevzema enega uspešnejših slovenskih zagonskih podjetij javnosti ni razkrita, v njem za zdaj ostajata ustanovitelja Marko Guček in Tomaž Lorenzetti.

GoOpti je deset let po ustanovitvi dobil novega lastnika, to je postal International Strategic Ventures (ISV), investicijski sklad iz Omana, ki se javnosti predstavlja kot investitor v okolju prijazne rešitve. Soustanovitelj slovenskega prevoznika Marko Guček pravi, da je prevzem usklajen, podpisan in že izpeljan. Pismo o nameri je bilo podpisano pred enim letom, so poročali mediji.


Panoga prevozništva ima za sabo turbulentno leto, pri GoOptiju so bili lani prisiljeni tudi krčiti ekipo. Z novim lastnikom naj bi leto končali z 20 zaposlenimi, Guček pa ob vnovičnem zagonu letališč in turističnih dejavnosti verjame v ponovno rast podjetja in uspeh novih storitev.
 

Slabo leto


Razlog za prevzem tako ni uspešno poslovanje podjetja v zadnjem obdobju. Potem ko so v letih 2018 in 2019 ustvarili 39.000 in 30.000 evrov dobička, so v letu koronavirusa pri GoOptiju pridelali dobrih 77.000 evrov izgube. Še bolj izrazit je upad prihodkov; ti so s 5.809.672 evrov v letu 2019 lani padli na zgolj 1.594.884 evrov.
Skoraj popoln izpad prevozov na letališča je delno nadomestilo partnerstvo s Tušem. FOTO: Blaž Samec
Skoraj popoln izpad prevozov na letališča je delno nadomestilo partnerstvo s Tušem. FOTO: Blaž Samec

Zaradi varnostnih ukrepov v zvezi s preprečevanjem širjenja koronavirusa je GoOpti marca lani ustavil vse prevoze. Skoraj popoln izpad prevozov na letališča je delno nadomestilo partnerstvo s Tušem. Zadnje leto namreč pri GoOptiju na dom dostavljajo živila, ki jih kupci Tuša naročijo po spletu. »A vendar dostava predstavlja majhen delež naših dejavnosti, zgolj pet odstotkov. Zdaj se končno kaže signal, da se stvari vračajo v stare tirnice – počasi dosegamo 15 odstotkov prevozov iz predkoronskega obdobja,« razlaga Guček.

Bolj kot na uspešnem poslovanju naj bi nakup GoOptija temeljil na zaupanju v osnovno storitev prevozov na letališča in investiranje v »zelene« rešitve, pojasnjuje predstavnik omanskega investicijskega sklada Stephen MacSearraigh. Ta GoOpti pozna dlje časa, saj je nekaj časa živel v Sloveniji in medtem uporabljal njihove storitve prevoza, pravi.
 

Zavito v zeleno


Javno dostopni podatki o skladu, ki je prevzel GoOpti, so skopi, uradno znano je zgolj, da njihov portfelj sestavljajo investicije v okolju in družbi prijazne rešitve. Izvedeli smo tudi, da so eden večjih investitorjev v družbeno omrežje We Don’t Have Time, ki se zavzema za pozitivne spremembe na področju globalnega segrevanja, GoOpti pa je nasploh ena prvih investicij sklada. Gre za butično nišo, ki sta jo do nedavnega sestavljala zgolj dva investitorja, in čeprav je sklad registriran v zalivski državi Oman, so njegovi investitorji različnih narodnosti, zatrjuje MacSearraigh.

Vrednost prevzema ni razkrita, iz finančnih izkazov GoOptija pa je razbrati, da je v letu 2020 vrednost njihovih sredstev znašala slabih 670.000 evrov, to je dobro polovico manj kot leta 2019.

V GoOptiju za zdaj ostajata ustanovitelja Marko Guček in Tomaž Lorenzetti. FOTO: Arhiv podjetja
V GoOptiju za zdaj ostajata ustanovitelja Marko Guček in Tomaž Lorenzetti. FOTO: Arhiv podjetja


Dodatno vrednost pri nakupu pa predstavlja tehnologija za načrtovanje poti na letališče, ki so jo razvili pri GoOptiju. To nam je namignil tudi predstavnik investicijskega sklada, ki je dejal, da bodo na podlagi omenjene tehnologije podjetje razvijali tudi v prihodnje. Po MacSearraighovih besedah v investicijskem skladu GoOpti vidijo kot pomembnega deležnika v evropskem projektu trajnostne mobilnosti. »Spremembe se bodo morale združiti okoli že obstoječih rešitev in prepričani smo, da je GoOpti potrdil, da njihov model deluje,« razloge za prevzem navaja MacSearraigh.
 

Nove storitve


Novi lastnik ob prevzemu poudarja še novosti, ki si jih lahko obetajo potniki belih kombijev z rožnatimi platišči. Med prvimi je širitev nabora mest in letališč, že v juniju naj bi bil dostopen Milano. Obenem investitorji načrtujejo še novo storitev medkrajevnih povezav, pri čemer merijo na zaposlene posameznike, ki bi takšno storitev uporabljali za prevoz na delo. MacSearraigh je prepričan, da bi s tovrstnimi rešitvami zmanjšali izpuste emisij in tudi število avtomobilov na cesti.

Na vprašanje, ali je na odločitev vplivala zelena luč vlade digitalnim platformam, kot je Uber, iz Omana sporočajo, da so se za nakup dogovorili že pred napovedanimi spremembami. Pri GoOptiju pa jasno povedo, da pozdravljajo tako imenovani Uberjev zakon oziroma spremembo zakona o prevozu v cestnem prometu. Ta bi po Gučkovih besedah omogočila uporabo digitalnih platform za trajno mobilnost, ki zdaj niso ustrezno urejene, njihova dejavnost pa se zato giblje v sivem območju.

Več iz rubrike