Odkrivamo talente: Tina Hrabar
Tina Hrabar: »Neumnih poslovnih idej ni, treba je samo najti izviren in ustvarjalen način, kako idejo realizirati.
Odpri galerijo
Tina Hrabar je po poklicu diplomirana vzgojiteljica in kandidatka za magistro Zgodnjega učenja. Leta 2018 je ustanovila interaktivni portal Razvoj otroka, da bi staršem ponudila verodostojne in uporabne informacije, kako spodbuditi razvoj otroka. Leto kasneje se je s poslovno idejo predstavila na natečaju Inovativna Postojna in si prislužila nagrado za naj idejo.
Portal Razvoj otroka združuje brezplačne in plačljive vsebine, z video prikazi dejavnosti in iger z otrokom, ki spodbujajo razvoj otroka na vseh pomembnih področjih. Tina portal skupaj z ekipo strokovnjakov spretno nadgrajuje, ob tem pa ostaja zvesta sami sebi in prvemu poklicu - biti mama.
Za Svet kapitala nam je zaupala, kaj je dodana vrednost njenega portala, kakšne napake je delala na začetku podjetniške poti, kakšne nasvete deli mladim podjetnikom na svojih predavanjih in kdo je nepogrešljiv član njene ekipe.
Zakaj ste se odločili za poklic vzgojiteljice?
Vedno so me zanimala družboslovna področja, psihologija, sociologija, pomoč drugim, področja razvoja. Vedno sem se nekako videla kot vzgojiteljica oziroma kod nekdo, ki bo delal z otroki. Zato sem se potem tudi odločila za srednjo vzgojiteljsko šolo in kasneje za diplomski študij. Trenutno pa obiskujem magistrski študij za zgodnje učenje.
Pred dvema letoma ste se prijavili na natečaj Inovativna Postojna in prejeli nagrado za naj podjetniško idejo. Katera je bila ta ideja?
Na natečaj sem se prijavila z idejo o razvoju otroka, ki je prišla čisto spontano. Ko sem postala mamica, sem na porodniškem dopustu iskala ideje, na kakšen način bi lahko svojemu otroku omogočila kakovosten razvoj. Z vsem znanjem in izkušnjami, ki sem jih imela, sem vedela, da se dojenčkovi možgani razvijajo že v trebuščku, od rojstva naprej pa še toliko bolj.
Vedela sem, da obstajajo aktivnosti, vendar je informacij o tem zelo malo, zato sem se odločila, da sama ustvarim nekaj uporabnega. Povezala sem se s podjetniškim inkubatorjem v Postojni, ki mi je zelo pomagal pri razvoju ideje.
Kaj je dodana vrednost portala Razvoj otroka?
Na portalu gre za aktivnosti za razvoj dojenčka na petih področjih razvoja, ki pomagajo predvsem mladim staršem, da se nekako znajdejo, kaj lahko počnejo z dojenčki od rojstva dalje. Gre za interaktiven portal, kar pomeni, da se lahko starši preko njega povezujejo kadarkoli in od kjerkoli. Preko vseh kanalov si lahko izmenjujejo izkušnje in mnenja, sicer pa tudi sama z njimi veliko komuniciram.
Dodana vrednost portala je tudi to, da vsebuje veliko video posnetkov, QR kode, opisov, mejniki razvoja so predstavljeni na zelo slikovit način in tako naprej. Vse informacije so tako na spletnem portalu kot tudi v knjižici oziroma učbeniku, tako da se lahko starši sami odločijo, katera pot do informacij jim je najlažja.
S kakšnimi izzivi ste se spopadali na začetku podjetniške poti?
Na začetku je bilo veliko izzivov, najbolj pa bi izpostavila finančni izziv. Na začetku sem morala raziskati, kako določiti ceno produkta, kako se promovirati, kakšna komunikacija s strankami je najbolj primerna, ali lahko gremo na osebni nivo, kako preveriti trg in ostala podjetniška vprašanja.
Se vam zdi, da bi danes naredili kaj drugače?
Definitivno. Danes bi se stvari lotila po korakih, ki se priporočajo vsem startupom. Na začetku smo naredili napako, ker smo se osredotočili samo na Slovenijo, ne da bi se zavedali, da je naš trg premajhen, da bi lahko dobro zaslužili z našo poslovno idejo. Danes bi najprej preverila tržišče, potencialne stranke, preverila, ali že obstaja kaj podobnega in kaj dejansko potencialno stranke zanima.
Vodenje portala verjetno ni enostavno. Koliko članov ekipe skrbi, da lahko Razvoj otroka deluje in se razvija?
Ne, vodenje portala ni niti približno enostavno. Naša ekipa šteje pet članov, vsak je strokovnjak na svojem področju. Jaz pripravljam vsebine in vodim celotno stvar, nekdo skrbi za marketing, programer poskrbi, da vse funkcionira na spletu, ena punca skrbi za socialna omrežja in ena punca skrbi za blog. Ampak do tega smo prišli šele kasneje z razvojem.
Na začetku sem večino stvari delala sama, razen programskega dela. Imela sem srečo, ker sem se povezala s pravimi ljudmi in dejansko je vsak na svojem področju zelo močan. Šele ko smo se združili, je portal lahko tako uspel. Sama tega ne bi zmogla.
S podjetniškim inkubatorjem sodelujete tudi kot mentorica in predavateljica. Kaj svetujete mladim podjetnikom/icam?
Vedno najprej vsem predstavim svoje napake, predvsem tiste, ki so mi obrnile stvari na glavo, ali pa me veliko stale iz finančnega vidika. Največ jim svetujem o tem, kako naj lastno idejo predstavijo drugim recimo investitorjem, podjetniškemu inkubatorju, svojim strankam, torej na kakšen način naj se predstavijo, da bodo zanimivi in posebni.
Nekako čutim, da ima vsak podjetnik svojo zgodbo, ki ji najprej prisluhnem in jim glede na njihove izzive in težave nato pomagam. Vsem tudi povem, da neumnih poslovnih idej ni, treba je samo najti izviren in ustvarjalen način, kako idejo realizirati.
Kakšni so načrti za prihodnost?
Trenutno sem zaposlena v vrtcu, delam kot vzgojiteljica, hkrati delam tudi kot pomočnica ravnateljice in se zelo trudim pri vodenju vrtca, sodelujem tudi pri projektu s pedagoškim institutom, tako da sem polno zasedena in kar malo zanemarjam magistrski študij. Trenutno mi čas ne dopušča, da bi razmišljala o načrtih za prihodnost.
Že na samem začetku smo portal, seveda s pomočjo odličnih mentorjev na podjetniškem inkubatorju, zastavili, tako da se zgodba sama razvija naprej. Meni ni treba vsak dan delati 8 ur na dan za portal. Ne glede na to, ali sem prisotna ali ne, se prodaja izvaja, za kar gre velika zasluga celotni ekipi.
Ste tudi odlična pevka. Pred leti smo vas lahko slišali na Melodijah morja in sonca kot spremljevalni vokal Tulia Furlaniča. Razmišljate, da bi nekoč delo z otroki zamenjali za glasbeno kariero?
Pred leti sem se nekaj ukvarjala s petjem in sodelovala v več glasbenih projektih. Vendar nikakor ne razmišljam, da bi delo z otroki zamenjala za glasbeno kariero. Prej oboje hkrati, ker sem kar malo deloholika.
Portal Razvoj otroka združuje brezplačne in plačljive vsebine, z video prikazi dejavnosti in iger z otrokom, ki spodbujajo razvoj otroka na vseh pomembnih področjih. Tina portal skupaj z ekipo strokovnjakov spretno nadgrajuje, ob tem pa ostaja zvesta sami sebi in prvemu poklicu - biti mama.
Za Svet kapitala nam je zaupala, kaj je dodana vrednost njenega portala, kakšne napake je delala na začetku podjetniške poti, kakšne nasvete deli mladim podjetnikom na svojih predavanjih in kdo je nepogrešljiv član njene ekipe.
Zakaj ste se odločili za poklic vzgojiteljice?
Vedno so me zanimala družboslovna področja, psihologija, sociologija, pomoč drugim, področja razvoja. Vedno sem se nekako videla kot vzgojiteljica oziroma kod nekdo, ki bo delal z otroki. Zato sem se potem tudi odločila za srednjo vzgojiteljsko šolo in kasneje za diplomski študij. Trenutno pa obiskujem magistrski študij za zgodnje učenje.
Pred dvema letoma ste se prijavili na natečaj Inovativna Postojna in prejeli nagrado za naj podjetniško idejo. Katera je bila ta ideja?
Na natečaj sem se prijavila z idejo o razvoju otroka, ki je prišla čisto spontano. Ko sem postala mamica, sem na porodniškem dopustu iskala ideje, na kakšen način bi lahko svojemu otroku omogočila kakovosten razvoj. Z vsem znanjem in izkušnjami, ki sem jih imela, sem vedela, da se dojenčkovi možgani razvijajo že v trebuščku, od rojstva naprej pa še toliko bolj.
Vedela sem, da obstajajo aktivnosti, vendar je informacij o tem zelo malo, zato sem se odločila, da sama ustvarim nekaj uporabnega. Povezala sem se s podjetniškim inkubatorjem v Postojni, ki mi je zelo pomagal pri razvoju ideje.
Kaj je dodana vrednost portala Razvoj otroka?
Na portalu gre za aktivnosti za razvoj dojenčka na petih področjih razvoja, ki pomagajo predvsem mladim staršem, da se nekako znajdejo, kaj lahko počnejo z dojenčki od rojstva dalje. Gre za interaktiven portal, kar pomeni, da se lahko starši preko njega povezujejo kadarkoli in od kjerkoli. Preko vseh kanalov si lahko izmenjujejo izkušnje in mnenja, sicer pa tudi sama z njimi veliko komuniciram.
Dodana vrednost portala je tudi to, da vsebuje veliko video posnetkov, QR kode, opisov, mejniki razvoja so predstavljeni na zelo slikovit način in tako naprej. Vse informacije so tako na spletnem portalu kot tudi v knjižici oziroma učbeniku, tako da se lahko starši sami odločijo, katera pot do informacij jim je najlažja.
S kakšnimi izzivi ste se spopadali na začetku podjetniške poti?
Na začetku je bilo veliko izzivov, najbolj pa bi izpostavila finančni izziv. Na začetku sem morala raziskati, kako določiti ceno produkta, kako se promovirati, kakšna komunikacija s strankami je najbolj primerna, ali lahko gremo na osebni nivo, kako preveriti trg in ostala podjetniška vprašanja.
Se vam zdi, da bi danes naredili kaj drugače?
Definitivno. Danes bi se stvari lotila po korakih, ki se priporočajo vsem startupom. Na začetku smo naredili napako, ker smo se osredotočili samo na Slovenijo, ne da bi se zavedali, da je naš trg premajhen, da bi lahko dobro zaslužili z našo poslovno idejo. Danes bi najprej preverila tržišče, potencialne stranke, preverila, ali že obstaja kaj podobnega in kaj dejansko potencialno stranke zanima.
Vodenje portala verjetno ni enostavno. Koliko članov ekipe skrbi, da lahko Razvoj otroka deluje in se razvija?
Ne, vodenje portala ni niti približno enostavno. Naša ekipa šteje pet članov, vsak je strokovnjak na svojem področju. Jaz pripravljam vsebine in vodim celotno stvar, nekdo skrbi za marketing, programer poskrbi, da vse funkcionira na spletu, ena punca skrbi za socialna omrežja in ena punca skrbi za blog. Ampak do tega smo prišli šele kasneje z razvojem.
Na začetku sem večino stvari delala sama, razen programskega dela. Imela sem srečo, ker sem se povezala s pravimi ljudmi in dejansko je vsak na svojem področju zelo močan. Šele ko smo se združili, je portal lahko tako uspel. Sama tega ne bi zmogla.
S podjetniškim inkubatorjem sodelujete tudi kot mentorica in predavateljica. Kaj svetujete mladim podjetnikom/icam?
Vedno najprej vsem predstavim svoje napake, predvsem tiste, ki so mi obrnile stvari na glavo, ali pa me veliko stale iz finančnega vidika. Največ jim svetujem o tem, kako naj lastno idejo predstavijo drugim recimo investitorjem, podjetniškemu inkubatorju, svojim strankam, torej na kakšen način naj se predstavijo, da bodo zanimivi in posebni.
Nekako čutim, da ima vsak podjetnik svojo zgodbo, ki ji najprej prisluhnem in jim glede na njihove izzive in težave nato pomagam. Vsem tudi povem, da neumnih poslovnih idej ni, treba je samo najti izviren in ustvarjalen način, kako idejo realizirati.
Kakšni so načrti za prihodnost?
Trenutno sem zaposlena v vrtcu, delam kot vzgojiteljica, hkrati delam tudi kot pomočnica ravnateljice in se zelo trudim pri vodenju vrtca, sodelujem tudi pri projektu s pedagoškim institutom, tako da sem polno zasedena in kar malo zanemarjam magistrski študij. Trenutno mi čas ne dopušča, da bi razmišljala o načrtih za prihodnost.
Že na samem začetku smo portal, seveda s pomočjo odličnih mentorjev na podjetniškem inkubatorju, zastavili, tako da se zgodba sama razvija naprej. Meni ni treba vsak dan delati 8 ur na dan za portal. Ne glede na to, ali sem prisotna ali ne, se prodaja izvaja, za kar gre velika zasluga celotni ekipi.
Ste tudi odlična pevka. Pred leti smo vas lahko slišali na Melodijah morja in sonca kot spremljevalni vokal Tulia Furlaniča. Razmišljate, da bi nekoč delo z otroki zamenjali za glasbeno kariero?
Pred leti sem se nekaj ukvarjala s petjem in sodelovala v več glasbenih projektih. Vendar nikakor ne razmišljam, da bi delo z otroki zamenjala za glasbeno kariero. Prej oboje hkrati, ker sem kar malo deloholika.
Več iz rubrike
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.