Lamborghini Huracan STO: agresivno močen in lahek super-športnik
Avtomobili, kot je Lamborghini Huracan STO, verjetno ne bodo več dolgo aktualni. Vedno bližje je namreč obdobje popolne elektrifikacije vozil in proizvajalci postopoma opuščajo motorje z notranjim izgorevanjem, Huracan STO pa je zverina, žejna bencina. Zato bi lahko rekli, da je Lamborghini Huracan STO eden izmed zadnjih popolnoma bencinskih čudes italijanskega proizvajalca luksuznih športnih avtomobilov, ki si ga lahko ogledate tudi na spodnjem videoposnetku.
STO je sicer kratica za Super Trofeo Omologata, super-športno vozilo s homologacijo, ki je neverjetno hitro in zasnovano tako za na cesto, kot tudi, ali predvsem, za na dirkališče. »Lamborghini ne sledi trendom, temveč jih postavlja,« je za CNA Luxury povedal Francesco Scardaoni, regionalni direktor Lamborghinija za Azijo in Pacifik.
»Lamborghini je tudi podjetje, ki je vedno dosledno pri svojem DNK-ju, naš DNK pa je, da vedno uporabljamo pravi pogonski sklop za pravo uporabo. Medtem ko se torej v segmentu super-športnih avtomobilov vsi ukvarjajo s turbo motorji, je Lamborghini zadnji proizvajalec, ki uporablja motor z naravnim vdihavanjem. Prepričani smo namreč, da je tovrstni motor še vedno najboljši motor za super-športne avtomobile v smislu odzivnosti in čustev,« je pojasnil Scardaoni.
Do 100 kilometrov na uro v treh sekundah
Vzdolž 'hrbtenice' avtomobila, takoj za velikim strešnim zajemalnikom, ki služi za hlajenje in ne za dovod zraka, so t. i. 'stabilizacijska rebra', ki preprečujejo neželene premike vozila zaradi aerodinamičnih vplivov in s tem prispevajo k njegovi stabilnosti. Za obema elementoma vozila pa so nastavljiva krilca, ki ob pogledu na avto iz oči v oči dajejo videz bikovskih rogov.
Na sprednjem delu vozila je razdelilnik, ki dovaja zrak novemu zadnjemu difuzorju. Slednji izboljša aerodinamične lastnosti vozila z izboljšanjem prehoda med visokohitrostnim zračnim tokom pod vozilom in veliko počasnejšim prostim zračnim tokom v okolici. Večina karoserijskih panelov je iz ogljikovega kompozita, zaradi česar je skupna osnovna masa vozila 1339 kilogramov.
Lamborghini Huracan STO poganja 5,2-litrski motor V10 z naravnim dovodom zraka in ima pogon le na zadnji dve kolesi, za razliko od nekaterih drugih Lamborghinijevih modelov.
Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v zgolj treh sekundah, do 200 kilometrov na uro v devetih sekundah, največja hitrost pa je 310 kilometrov na uro. Za upočasnitev vožnje STO uporablja zavore CCM-R (ogljikovo-keramični material - dirkaški) podjetja Brembo serije F1, ki imajo boljšo toplotno odpornost in so zmogljivejše od običajnih ogljikovo-keramičnih zavor.
STO je opremljen s tremi načini vožnje: STO za vožnjo po cesti, TROFEO za nabiranje krogov na dirkališču na suhem asfaltu in PIOGGIA za vožnjo v mokrem vremenu. Osnovna cena vozila se začne nekje pri 300.000 evrih.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.