Je čas, da začnemo uživanje sladkorja obravnavati kot kajenje?
V zadnjem desetletju je postalo kajenje stigmatizirano, marginalizirano. V ZDA, recimo, tradicionalne cigarete kadijo le še pripadniki nižjega razreda.
Odpri galerijo
Od prepovedi kajenja v javnih prostorih leta 2007 do kadilskih škatlic z opozorili desetletje kasneje ni bila lahka pot. Dejanja, ki posameznika skušajo odvrniti od nezdravih navad kot je kajenje, so morala biti drzna in radikalna. V industiji sladkih pijač in sladkarij se začenja dogajati podobno.
Ideja se je porodila na institutu za raiskave javnih zadev (Institute for Public Policy Research - IPPR), potem, ko so naredili obširno tržno raziskavo ponujene embalaže sladkih prehranskih izdelkov. »Navadno pakiranje bi nam omogočilo boljše in bolj odgovorno odločanje pri nakupu, staršem pa bi lahko prihranilo marsikateri besedni dvoboj s svojimi otroki, na katere ima pisana embalaža, s katere lahko gleda še priljubljen animirani junak, še večji vpliv,« je prepričan Tom Kibasi, direktor IPPR.
Predlogu IPPR ostro nasprotuje industrija sladkih pijač in izdelkov, sklicuje se na glavno listino prehranskih izdelkov, kjer je izbor embalaže in ustvarjanje blagovnih znamk ena osnovnih pravic in svoboščin proizvajalcev in bi lahko njihova regulacija bistveno vplivala na konkurenčnost tovrstnih izdelkov. Na podobne argumente so se sicer naslanjali tudi zagovorniki tobačne industrije, pa so sčasoma morali popustiti.
Sladke pijače so sicer že posebej obdavčene, piše britanski BBC, kmalu se jim bodo na seznamu bolj obdavčenih pridružile tudi ostale sladkarije, sladki prigrizki in priboljški. Raznobarvne embalaže, ki kar kličejo po vožnji v nakupovalnem vozičku potrošnika, če bodo šle po poti tobačnih izdelkov, bodo izgubile svoj mamljiv videz, da jih kupec le ne bi zapazil. Ali ... da vsaj ne bi tako očitno skakale iz nakupovalnih polic, še piše BBC.
Ideja se je porodila na institutu za raiskave javnih zadev (Institute for Public Policy Research - IPPR), potem, ko so naredili obširno tržno raziskavo ponujene embalaže sladkih prehranskih izdelkov. »Navadno pakiranje bi nam omogočilo boljše in bolj odgovorno odločanje pri nakupu, staršem pa bi lahko prihranilo marsikateri besedni dvoboj s svojimi otroki, na katere ima pisana embalaža, s katere lahko gleda še priljubljen animirani junak, še večji vpliv,« je prepričan Tom Kibasi, direktor IPPR.
Predlogu IPPR ostro nasprotuje industrija sladkih pijač in izdelkov, sklicuje se na glavno listino prehranskih izdelkov, kjer je izbor embalaže in ustvarjanje blagovnih znamk ena osnovnih pravic in svoboščin proizvajalcev in bi lahko njihova regulacija bistveno vplivala na konkurenčnost tovrstnih izdelkov. Na podobne argumente so se sicer naslanjali tudi zagovorniki tobačne industrije, pa so sčasoma morali popustiti.
A ni bilo lahko. Tobačni lobiji so bili svoj čas izredno močni, v Veliki Britaniji so se večji premiki začeli dogajati šele, ko je na mesto ministrice za zdravje stopila Patricia Hewitt, ki je uvedla nekaj radikalnih sprememb, piše BBC. A pozitivni učinki njenih korakov so danes dobro vidni - kajenje v Veliki Britaniji se je v desetih letih zmanjšalo kar za tretjino. Pa bi lahko imela sprememba embalaže pri sladkih pijačah in ostalih sladkih izdelkih podobne učinke? Bi lahko vplivala na nakupovalne navade potrošnikov? Mogoče ne bi bilo slabo premisliti o radikalnejših spremembah in dodatnih omejitvah pri »sladki« embalaži, še posebej, če vemo, da je v Veliki Britaniji in tudi drugod po Evropi in v ZDA debelost otrok velika težava in zato te države strmijo k razpolovitvi zelo visoke številke do leta 2030.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.