Podkast: Vojko Golmajer - kakšen je danski pristop k poslu
Dansko podjetje Velux v Sloveniji sledi danskim zapovedim življenja in poslovanja ter s tem ostaja svetovni paradni konj že skoraj 80 let.
Odpri galerijo
Že dlje časa velja, da so Danci najsrečnejši narod na svetu. To dokazuje vsakoletna raziskava, ki jo pripravlja Inštitut za raziskovanje sreče, ki ga vodi eden od najbolj priznanih avtorjev na svetu Meik Wiking. Med drugim je napisal tudi knjigi z naslovoma Hygge in Lykke, ki vam ju toplo priporočamo v branje, saj ne označujeta le danskega pristopa k življenju, ampak kot je dejal direktor Veluxa Slovenija in Veluxa Hrvaška, tudi k poslu.
V podcastu Svet kapitala s Petro je Vojko Golmajer dejal, da Danci pri svojem poslovanju v središče postavljajo dobrobit in zdravje zaposlenih. "Danski pristop k poslu je premišljen; morda za nekoga, ki je vajen ameriške hitre odzivnosti, celo prepočasen. A to je le navidezno, saj se lahko Danci pohvalijo z zavidljivo produktivnostjo in visoko dodano vrednostjo na zaposlenega. Kar mi je zelo všeč in se tudi izkazuje kot zelo uspešen pristop, je to, da lastniki podjetij niso osredotočeni samo na dobiček." Lastnik družinskega podjetja Velux na primer vselej ob načrtih za prihodnost ali ob uvajanju novitet vpraša: »Kaj za to potrebujemo?«
Gost podcasta Svet kapitala s Petro je že 25 let predan Veluxu. Nikdar ne skriva ponosa, ki ga čuti zaradi svojih sodelavcev, ki s skupnimi močmi dosegajo odlične rezultate. Knjiga, iz katere je črpal znanje, kako komunicirati z ljudmi v poslovnem svetu, je knjiga z naslovom Kako si pridobiš prijatelje. V življenju najbolj občuduje slovenske športnike, ki dosegajo vrhunske rezultate, od katerih se uči. Zanj so navdih za dobro in predano delo. In še nekaj odlikuje gospoda Golmajerja … To so sanje. In on sanja o tem, da bi objadral svet. In ne velja le v figurativnem smislu v zvezi s poslom, ampak tudi zares.
Kot je dejal Vojko Golmajer, je Danska nasprotje velike Amerike, kjer v zasledovanju kapitalskih dobičkov pozabljajo na človeka. Pa vendar pravi, da tudi Danci dobro vedo, da je za preboj na svetovne trge nujno imeti v poslovnem DNK-ju mantre, kot so »think big«, »dream big«, »wish big«, »do big«, le da, kot pravi Golmajer, pri tem pozabljajo na »think far«, torej razmišljaj dolgoročno.
Golmajer se je na svoji dolgoletni poslovni poti naučil, da se je za posloven uspeh nujno najprej odločiti, kaj (!) si podjetje želi doseči. In šele potem je treba določiti, kako(!) bo to doseglo, pri čemer je načinov zelo veliko. Pri dolgoročnem pristopu je po mnenju našega sogovornika ključno vprašanje, česa podjetje ne bo delalo. »Ko je jasno, kaj se ne bo delalo, je vse lažje«, pravi Golmajer.
Za podjetje Velux se ta usmeritev kljub pandemiji, ki je zamajala prenekateri poslovni model in strategijo, ni spremenila. Še več: Podjetje Velux, ki je bilo sicer ustanovljeno že leta 1941, je svoje vrednote in vizije, ki veljajo še danes, začrtalo že v letu 1965. To so: delati izdelke, ki izboljšujejo življenja, in obravnavati lastnike, zaposlene, dobavitelje in kupce bolje kot drugi ponudniki v tej branži. «Kadarkoli sem v zadnjih 25 letih kot menedžer v dilemi, kako speljati posel, sem se naslonil na omenjena vodila, in posel je zlahka stekel v pravo in uspešno smer,« je dejal Golmajer.
Kot veste, je podjetje Velux najbolj znano po strešnih oknih. Trg priznava podjetju, da je ujelo najboljši recept za uspešno delovanje blagovne znamke – tj. tehnološko in estetsko dovršen, ekološko neoporečen izdelek in vračanje družbi in naravi. V Veluxu se razmišljanja in pristopi k trajnostni naravnanosti ne končajo »pri vratih podjetja«, ampak se nadaljujejo tudi pri zagotavljanju ekološkega ravnanja z odpadki, embalažo. In ne le to. Kot je dejal Golmajer, celo poslovne partnerje iščejo takšne, ki se s »svojim podpisom« zavežejo kodeksu ekološke naravnanosti.
Načrt za prihodnost podjetja Velux, ki ga uresničujejo s strategijo trajnostnega razvoja 2030, je, da ob svoji 100. obletnici leta 2041 dosežejo, da Velux postane trajno brezogljično podjetje. To pomeni, da si v Veluxu želijo ogljični odtis povsem izničiti. Kot pravi direktor Golmajer, so se z organizacijo WWF (Naravni sklad za naravo) povezali v projekt Lifetime Carbon Neutral, s katerim bodo zasledovali cilj velikega pogozdovanja, ki bo lahko predelalo posledice človekovega delovanja.
Toda kaj Danci delajo drugače kot mi?
V podcastu Svet kapitala s Petro je Vojko Golmajer dejal, da Danci pri svojem poslovanju v središče postavljajo dobrobit in zdravje zaposlenih. "Danski pristop k poslu je premišljen; morda za nekoga, ki je vajen ameriške hitre odzivnosti, celo prepočasen. A to je le navidezno, saj se lahko Danci pohvalijo z zavidljivo produktivnostjo in visoko dodano vrednostjo na zaposlenega. Kar mi je zelo všeč in se tudi izkazuje kot zelo uspešen pristop, je to, da lastniki podjetij niso osredotočeni samo na dobiček." Lastnik družinskega podjetja Velux na primer vselej ob načrtih za prihodnost ali ob uvajanju novitet vpraša: »Kaj za to potrebujemo?«
Kdo je Vojko Golmajer?
Gost podcasta Svet kapitala s Petro je že 25 let predan Veluxu. Nikdar ne skriva ponosa, ki ga čuti zaradi svojih sodelavcev, ki s skupnimi močmi dosegajo odlične rezultate. Knjiga, iz katere je črpal znanje, kako komunicirati z ljudmi v poslovnem svetu, je knjiga z naslovom Kako si pridobiš prijatelje. V življenju najbolj občuduje slovenske športnike, ki dosegajo vrhunske rezultate, od katerih se uči. Zanj so navdih za dobro in predano delo. In še nekaj odlikuje gospoda Golmajerja … To so sanje. In on sanja o tem, da bi objadral svet. In ne velja le v figurativnem smislu v zvezi s poslom, ampak tudi zares.
Kot je dejal Vojko Golmajer, je Danska nasprotje velike Amerike, kjer v zasledovanju kapitalskih dobičkov pozabljajo na človeka. Pa vendar pravi, da tudi Danci dobro vedo, da je za preboj na svetovne trge nujno imeti v poslovnem DNK-ju mantre, kot so »think big«, »dream big«, »wish big«, »do big«, le da, kot pravi Golmajer, pri tem pozabljajo na »think far«, torej razmišljaj dolgoročno.
Golmajer se je na svoji dolgoletni poslovni poti naučil, da se je za posloven uspeh nujno najprej odločiti, kaj (!) si podjetje želi doseči. In šele potem je treba določiti, kako(!) bo to doseglo, pri čemer je načinov zelo veliko. Pri dolgoročnem pristopu je po mnenju našega sogovornika ključno vprašanje, česa podjetje ne bo delalo. »Ko je jasno, kaj se ne bo delalo, je vse lažje«, pravi Golmajer.
PRISLUHNITE TUDI:
Za podjetje Velux se ta usmeritev kljub pandemiji, ki je zamajala prenekateri poslovni model in strategijo, ni spremenila. Še več: Podjetje Velux, ki je bilo sicer ustanovljeno že leta 1941, je svoje vrednote in vizije, ki veljajo še danes, začrtalo že v letu 1965. To so: delati izdelke, ki izboljšujejo življenja, in obravnavati lastnike, zaposlene, dobavitelje in kupce bolje kot drugi ponudniki v tej branži. «Kadarkoli sem v zadnjih 25 letih kot menedžer v dilemi, kako speljati posel, sem se naslonil na omenjena vodila, in posel je zlahka stekel v pravo in uspešno smer,« je dejal Golmajer.
Kot veste, je podjetje Velux najbolj znano po strešnih oknih. Trg priznava podjetju, da je ujelo najboljši recept za uspešno delovanje blagovne znamke – tj. tehnološko in estetsko dovršen, ekološko neoporečen izdelek in vračanje družbi in naravi. V Veluxu se razmišljanja in pristopi k trajnostni naravnanosti ne končajo »pri vratih podjetja«, ampak se nadaljujejo tudi pri zagotavljanju ekološkega ravnanja z odpadki, embalažo. In ne le to. Kot je dejal Golmajer, celo poslovne partnerje iščejo takšne, ki se s »svojim podpisom« zavežejo kodeksu ekološke naravnanosti.
Načrt za prihodnost podjetja Velux, ki ga uresničujejo s strategijo trajnostnega razvoja 2030, je, da ob svoji 100. obletnici leta 2041 dosežejo, da Velux postane trajno brezogljično podjetje. To pomeni, da si v Veluxu želijo ogljični odtis povsem izničiti. Kot pravi direktor Golmajer, so se z organizacijo WWF (Naravni sklad za naravo) povezali v projekt Lifetime Carbon Neutral, s katerim bodo zasledovali cilj velikega pogozdovanja, ki bo lahko predelalo posledice človekovega delovanja.
O strategiji trajnostne naravnanosti Veluxa lahko preberete več na povezavi https://www.velux.si/podjetje-velux/lifetime-carbon-neutral.
Več iz rubrike
Kdo bo Mladi manager leta 2021; Alma, Bogdan ali Miha?
V sredo, 26. januarja 2022, bodo razglasili Mladega managerja leta.
Judita Zupančič: »V čast mi je, da lahko opogumljam ženske.«
Judita Zupančič je med drugim spregovorila o pomembnosti poučevanja naravoslovja in tehnike že v osnovni šoli in o tem, zakaj bere knjige o vzgoji otrok.