UI bo ustvarila 133 milijonov novih delovnih mest do 2022

Umetna inteligenca (UI) ni več le priljubljena fraza ali tehnološka novotarija. Je živa in rastoča resničnost našega sveta.
Fotografija: Rast trga strojnega učenja bo po pričakovanjih celo dvakrat višja.FOTO: Lightspring / Shutterstock
Odpri galerijo
Rast trga strojnega učenja bo po pričakovanjih celo dvakrat višja.FOTO: Lightspring / Shutterstock

Na globalni ravni bo UI v prihodnjem letu ustvarila skoraj tri milijarde evrov poslovne vrednosti in zaradi večje produktivnosti prihranila več kot šest milijard delovnih ur.

Svetovni gospodarski forum ocen­­juje, da se bo zaradi UI do 2022 odprlo 133 milijonov delovnih mest. Učinek sicer težko napovemo natančno, lahko pa predvidimo smer, v katero vodi.

UI bo ustvarjala vrednost za podjetja in izboljševala uporabniško izkušnjo. Globalna rast področja, ki se ukvarja z obdelavo naravnega jezika, naj bi v prihodnjih petih letih dosegala 20 odstotkov na leto. V večini organizacij se v obliki chatbotov pojavlja v oddelkih za podporo strankam, vse pogosteje se uporablja tudi kot orodje za spremljanje odziva strank in ugleda blagovnih znamk.


Rast trga strojnega učenja bo po pričakovanjih celo dvakrat višja. Implementacija ni vedno preprosta, a s pravim naborom znanja in nekaj kreativnosti obstajajo tudi priložnosti za hitre zmage. Naša stranka, vodilno mednarodno farmacevtsko podjetje, je želela izboljšati natančnost napovedi za svoje izdelke.

Z avtomatiziranimi modeli strojnega učenja, ki so jih razvile naše ekipe, se je natančnost napovedi v samo 12 tednih izboljšala za približno 15 odstotkov. Naše ekipe so s to rešitvijo pripomogle tudi k znatnemu povečanju obratnega kapitala v vrednosti med 17 in 40 milijonov evrov.


V robotiki že opažamo napredek na področju samovozečih avtomobilov, v proizvodnji, skladiščenju in pri hišnih robotih. Covid-19 je mnoge industrije spodbudil k inovativni uporabi robotov za različne naloge, od čiščenja trgovin do testiranja robotov v vlogi kuharjev in natakarjev. Korenitih sprememb spričo visokih stroškov še ne pričakujemo, so si pa nekatere organizacije, ki so robote že uvedle v svoje vrednostne verige, postavile koristne temelje za nadaljnje uvajanje.
 

Anam Jami, EY-Parthenon. Foto: osebni arhiv
Anam Jami, EY-Parthenon. Foto: osebni arhiv
Na trgu dela se nakazujejo spremembe


Na trgu robotske avtomatizacije procesov se v prihodnjih petih letih pričakuje 30-odstotna letna rast. S tem bodo nekatera delovna mesta izginila, precej pa jih bo novo ustvarjenih. Ključno vlogo v novih ekosistemih bodo igrali tehnični specialisti in »prevajalci«, ki bodo rezultate UI-metod in orodij pretolmačili v učinkovite ukrepe. S krepitvijo UI v podjetjih bodo morali zaposleni pridobiti novo znanje ali pa bodo prerazporejeni na druga delovna mesta. Pogled na tehnološke velikane, ki v UI vlagajo milijarde, in univerze, ki jo vse bolj vključujejo v študijski program, priča o tem, da ne gre za muho enodnevnico.
 

Kje torej začeti?


1. Utrdite svoje strateške prioritete, nato se pripravite na naskok.
Stroškovna učinkovitost je bila v preteklosti ključni motiv uvajanja UI. Je pa lahko UI tudi uporabno orodje za rast na podlagi konkurenčnega razlikovanja. Po ugotovitvah študije, ki jo je objavila poslovna šola MIT Sloan, podjetja, ki UI uporabljajo v večjem obsegu in za strateške namene, poročajo o pet odstotnih točk višji stopnji dobička kot druga.

2. Celovito ocenite svoj potencial.
Pretehtajte, katere trenutne procese, izdelke in storitve lahko z uporabo UI izboljšate, da bi dosegli strateške cilje. Ključno je, da so izhodiščna točka dejanski poslovni izzivi z visoko prioriteto.

3. Začrtajte pot do izvedbe.
Dobro utečena orodja UI potrebujejo dostop do prečiščenih podatkov, kar pa je težava za večino podjetij s podedovanimi infrastrukturami. Preoblikovanje podatkov mora zato postati prioriteta in izhodišče za krepitev uporabe UI. Šele nato naj se določijo ustrezni UI-vzvodi za izbrane poslovne izzive. To je lahko na primer UI v kombinaciji s preoblikovanjem procesov ali organizacijsko transformacijo – ni torej nujno, da je izhodišče vedno tehnologija.

4. Vodilni se morajo zavzemati za želene spremembe.
Vodstvo mora razumeti potencial in rabo UI. Le tako bo lahko svoje ekipe vodilo do strateških ciljev in zagotovilo predanost zaposlenih. Slednje je izjemno pomembno, saj je za uspešne zgodbe ključno sodelovanje med izurjenimi posamezniki in UI.

UI moramo videti kot dejavnik, ki nam omogoča napredek, in ne kot čudežno sredstvo za tržni uspeh ali grožnjo za človeštvo. UI danes ne more nadomestiti človeške ustvarjalnosti, zato bodo lahko podjetja, ki jo uporabljajo, svoj človeški kapital sprostila za inoviranje. To potrjuje tudi globalna raziskava EY med direktorji, ki razkriva, da v podjetjih, v katerih je v zadnjih dveh letih največji delež vlaganj namenjen UI, 88 odstotkov vodij potrjuje, da UI pripomore k inovacijam.

*Avtorica je starejša svetovalka za srednjo Evropo pri podjetju EY-Parthenon.
**Zapisani komentar izraža stališče avtorice in ne nujno tudi stališča podjetja EY-Parthenon, vodilnega globalnega podjetja za strateško svetovanje. EY-Parthenon z več kot 3000 strokovnjaki svetuje podjetjem v različnih industrijah na vseh celinah sveta. 

Več iz te teme:

Več iz rubrike