Potrošniška senzibilnost generacije Z

Nakupi in dejanja generacije Z vplivajo na vse potrošnike
Fotografija: Ta generacija se zaveda, da je socialna pravičnost nujna, saj je razpeta med dvema krizama - recesijo in pandemijo FOTO: Delo
Odpri galerijo
Ta generacija se zaveda, da je socialna pravičnost nujna, saj je razpeta med dvema krizama - recesijo in pandemijo FOTO: Delo

Novo raziskovalno poročilo doktorice Edelman temelji na citatu aktivista za nadzor orožja in preživelega v masovnem streljanju v Parklandu, ZDA, Davida Hogga: "Ne poganja me upanje. Poganja me dejstvo, da nimam druge izbire."

Ta generacija se zaveda, da je socialna pravičnost nujna, saj je razpeta med dvema krizama - recesijo in pandemijo. Študija Nova stopnja vpliva (engl. New Cascade of Influence), ki je bila podrobno predstavljena med sejo na festivalu ustvarjalnosti Cannes Lions, je s presežnim vzorcem generacije Z zajela 14.000 anketirancev v 14 državah.

Ugotovili so, da potreba te generacije po oprijemljivem delovanju blagovnih znamk ne opredeljuje le njihove starostne skupine. 84 % pripadnikov generacije Z kupuje in zagovarja blagovne znamke na podlagi svojih vrednot, večina vseh vprašanih pa je tudi trdilo, da željo po pravičnejši družbi udejstvujejo tudi pri vsakodnevnih nakupih, finančnem načrtovanju in odnosih na delovnem mestu. Hierarhija na delovnem mestu bo kmalu stvar preteklosti.

Ta generacija je znana po tem, da je zelo razumna in usmerjena k dejanjem za pravično prihodnost FOTO: Delo
Ta generacija je znana po tem, da je zelo razumna in usmerjena k dejanjem za pravično prihodnost FOTO: Delo

Generacija Z postavlja vse več vprašanj podjetjem, ki sicer stojijo za svojimi izdelki. Želijo se prepričati, da so stvari, ki jih kupujejo, etično pridobljene in da se z zaposlenimi ravna pošteno – drugi pa jim seveda sledijo.

Ta generacija je znana po tem, da je zelo razumna in usmerjena k dejanjem za pravično prihodnost.

Ko je Jackie Cooper, višja svetovalka in vodja blagovne znamke, izvedla panel s šestimi direktorji, je le-te najbolj skrbelo, kako pravilno ravnati z generacijo Z, ki je do oglaševanja bolj zadržana kot katera koli druga starostna skupina. Ko je Cooperjeva v sejni sobi predstavljala raziskave farmacevtskemu podjetju, je naročnik dejal: "Če ne bomo upoštevali generacije Z, ne bomo pripravljeni na jutrišnji dan."

Zaradi tega povpraševanja je Edelmanova ustanovila laboratorij za generacijo Z, ki ga vodi "ZEO" Harris Reed, britansko-ameriški modni oblikovalec. Laboratorij sestavlja 100 predstavnikov generacije Z, ki bodo pomagali pri pripravi kratkih poročil za stranke, preverjali oglaševalske odločitve in svetovali partnerjem, kako smiselno doseči generacijo, ki se upira oglaševanju in zahteva aktivistično delovanje vsake posamezne blagovne znamke.

Vsi anketiranci v raziskavi so štirikrat pogosteje podprli blagovno znamko, ki se pri svojem delovanju ukvarja tudi z družbenimi problemi, kot sta rasna pravičnost in dostop do zdravstvenega zavarovanja. "To je generacija občutljivosti," je dejal Cooper. "Postavljajo več vprašanj in bolj odgovorno načrtujejo svojo finančno varnost. To so vprašanja, ki jih prejšnji mladi nikoli niso imeli v mislih."

Več iz rubrike