Marketing in trženje: Vpliv vplivnežev

Vplivneži so se razbohotili po svetu kot mački po Grčiji. Promotor vaših izdelkov danes želi biti vsak, ki vzgoji dva krompirja več od povprečja. Vprašanje pa je, ali jim zares uspeva vplivati na nakupne odločitve ali samo kratenje časa?
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Bodi drugačen in boljši, je glavno načelo marketinga, ki se ga danes na vse načine želijo držati mala in velika podjetja. Včasih je televizija pojedla največji kos marketinga, danes pa predvsem mlajše generacije vse več časa preživijo na pametnih telefonih. Digitalni svet je odprl nove možnosti marketinga. Dosegati ljudi je mnogo lažje, objaviti vsebino še bolj. Ravno zato se pojavlja vse več t. i. vplivnežev.
Vsak od nas ima možnost ustvarjanja vsebin, a vplivnež (ang. influencer) je posameznik, ki ima moč vplivati na naše nakupne odločitve. Ima vzpostavljeno množico oboževalcev v določeni niši, kjer se aktivno povezujejo, komentirajo. Ti posamezniki niso samo zvezde domače ali tuje scene, ali ljudje, ki jim sledimo zaradi njihovega značaja, znanja, vizije, uspehov, temveč tudi popolnoma navadni ljudje. Tem rečemo mikrovplivneži. Vsem je skupno, da nastopajo s svojo zgodbo, tematiko in cilji v ozadju. Mislimo, da delajo to, kar znajo najbolje, a v resnici prevečkrat delajo to, kar najbolje prodaja. Za razliko od strokovnjakov, ki so nam vzor zaradi znanja in ne delajo na tem, da postanejo vplivni, saj se to zgodi naravno.
Podjetja pristopijo do vplivnežev, ko želijo povečati prodajne številke. Cilj je integracija v trženjsko strategijo in povečanje pojavnosti na družbenih omrežjih. V praksi to pomeni, da najamejo nekoga, ki ima kar nekaj tisoč sledilcev, mu zaupajo svojo prodajno strategijo in jim pustijo avtorsko svobodo, da podjetje vključijo v svoje promocije. Bralcem in gledalcem bo znamka s časom prišla pod kožo in prodajni rezultati se bodo izboljšali. Poenostavljeno napisano, a teorija včasih čisto zares pije vodo. Kje postane zgodba pravljica? Ko vplivneži postanejo domači na več področjih.

Planinci nam prodajajo depilatorje, napol slečene ženske vedo točen recept za spanje, mamice nas učijo fotografiranja ob dobri luči ...


Priznajmo si, služiti denar z delom, ki nas najbolj osrečuje, je osvobajajoče. Le kdo ne bi z odprtimi rokami sprejel sponzoriranih potovanj, trendovskih oblek ali adrenalinskih izkušenj. A zastonj kosilo ne obstaja. Vplivneži si kosilo zaslužijo s plačanimi nasveti o vsem mogočem. Planinci nam prodajajo depilatorje, napol slečene ženske vedo točen recept za spanje, vzgojo rastlin in otrok. Mamice nas učijo fotografiranja ob dobri luči, čeprav se jim niti ne sanja, kaj pomeni zaslonka. Spontano družinsko življenje je preteklost, ključ je v načrtovanju družinskih in fotografskih aktivnosti. Ni več čudno, če nam popotnica mimogrede omeni, kje je kupila najbolj kvalitetne izvijače za njen hipsterski avtodom.

Shutterstock
Shutterstock


Pred časom je bila želja, da se vse sponzorirane vsebine na spletu jasno označijo. Danes to sploh ni več potrebno, saj so izdelki tako očitno postavljeni v kader, da nam je takoj jasno, kaj se prodaja.
Priporočila od ust do ust so zato dobila grenak prizvok. Ust je preveč in vsake trobijo v svojo smer. Kot da je naš okus univerzalen, zaupamo pa lahko samo njim. Le redkim nas s svojo kritičnostjo razmišljanja uspe predramiti, drugi pa obstajajo za preganjanje minut. Pomislite, katere vsebine spremljati sami? Kaj vas prepriča o nakupu? So vam sponzorirane vsebine kredibilne? So mogoče vplivneži samo trend, v marketing katerega oddelki brezglavo mečejo denar, brez občutka, kakšni so učinki?
Podjetje mora jasno vedeti, kakšne metrike so za znamko najpomembnejše. Pozabite na redke ljudi, s »posebnimi« talenti. Pravo življenje se dogaja zunaj kontroliranih fotografij in nastavljenih scenarijev. Bodite zanimivi, dosezite množico in jo navdušite tako, da bo vašo zgodbo delila. To je dobičkonosen vpliv.

Avtorica je kreativka, dizajnerka in embeajevka ter avtorica bloga Romina.

Več iz rubrike