Jadralski rock zvezdniki ne smejo krmariti
Priznam, da imam blesteč poklic. Kot poročevalec z regat po vsem svetu obiskujem nekatere od najbolj priljubljenih krajev. Pred dvema tednoma je bila to Sardinija, še pred tem pa dva tedna Capri. Ta teden je na vrsti San Remo, nato pa grem v St. Tropez in Monako.
Odpri galerijo
Priznam, da na teh obiskih vidim več svojega prenosnika kot pa krajev samih, pa vendar je lepo biti tam. Sredi teh potovanj je bil obisk Rovinja pretekli vikend – kot drugi vmesni postanek regate 44Cup 2019.
Regata 44Cup je letna serija petih tekem jadrnic, dolgih 44 čevljev. Letos se je začela v Črni gori in se nato s Hrvaške pomaknila na sever v švedski Marstrand, nato v Cascais na Portugalskem in se končala na Palmi de Mallorci.
Če regata 44Cup (ki je bila prej znana kot RC44) odmeva tudi v Sloveniji, je to zato, ker so tam njene korenine. Jadrnico je zasnoval Slovenec Andrej Justin – čeprav je idejo zanjo prispeval eden najuspešnejših jadralcev vseh časov, Novozelandec Russell Coutts. V posadkah pa je še vedno več Slovencev. Slovenija ima celo zmagovalno ekipo: lastnik ekipe CEEREF, ki je nagrado 44Cup osvojila dve leti zapored, namreč leta 2016 in 2017, je vodilni slovenski poslovnež Igor Lah.
Značilne za ta razred so ekipe »lastnik-krmar«; namesto »jadralskega rock zvezdnika« z neštetimi olimpijskimi kolajnami mora jadrnico dejansko krmariti sam lastnik. Iz neznanega razloga pa ta razred že od nekdaj privlači lastnike, ki so nesorazmerno bogati in bi lahko jadrali z veliko večjimi jadrnicami. Med njimi je bil na primer eden najbogatejših ljudi na svetu, ustanovitelj Oracla Larry Ellison, trenutno pa sta med lastniki dva vodilna iz sveta energije in potrošniških dobrin – Chris Bake iz družbe Vitol (Team Aqua) in Torbjörn Törnqvist iz družbe Gunvor (Artemis Racing).
Letni proračuni za kampanje 44Cup se gibljejo okoli 600.000–800.000 evrov, kar je samo delček stroškov, ki jih imajo druge jadrnice na regatah na tem tekmovalnem nivoju. V primerjavi s tem je kapitalski strošek jadrnice presenetljivo zanemarljiv. Zaradi omejevanja stroškov so vse jadrnice enake, tako da nihče nima tehnološke prednosti, organizacija 44Cup s sedežem Ženevi pa skrbi za logistiko pri premikanju in popravilih jadrnic.
Jadralski rock zvezdniki torej ne smejo krmariti, so pa očitno večinoma v vlogi »strategov«. Na jadrnicah imajo glavno besedo in lastnika-krmarja usmerjajo po pravi poti po trasi regate. Ti gospodje so osvojili vse najvišje jadralske časti – od olimpijskih iger do regate America’s Cup in regate Volvo Ocean Race okoli sveta. Med njimi so Tom Slingsby iz ekipe Nika (dobitnik zlate medalje v jadranju – laser v Londonu leta 2012 in zmagovalec regate America’s Cup leta 2013), Iain Percy iz ekipe Artemis Racing (trikratni dobitnik olimpijske medalje), Ed Baird iz ekipe Peninsula Petroleum (ki je krmaril ekipo Alinghi do zmage v regati America’s Cup leta 2007) in pa John Kostecki iz ekipe Charisma, zmagovalec regate Volvo Ocean Race in tudi regate America’s Cup ter dobitnik olimpijske medalje. V jadranju skoraj ni mogoče doseči kaj več.
Regato Adris 44Cup v Rovinju je gostil Grand Park Hotel Rovinj – najnovejši in največji od treh ogromnih hotelov (dva s petimi in en s štirimi zvezdicami) izmed petih v »kolekciji« hotelov družbe Maistra, ki stojijo drug poleg drugega in ponujajo razgled na slikovito staro mestece Rovinj in otok Sveta Katarina. Skupina Adris je matično podjetje Maistre.
Regata 44Cup je Rovinj zadnjikrat obiskala v času svetovnega pokala leta 2012, ko je večina organizatorjev in ekip stanovala v sosednjem Hotelu Lone. Spominjam se, da se mi je zdel hotel odličen, še posebno prijetno pa je bilo, da je bil vsak element osvežujoče sodoben in hkrati hrvaškega izvora – od arhitekture in notranjega oblikovanja pa do opreme in pohištva.
Grand Park Hotel Rovinj pa je v čisto drugi ligi. S svojim razgledom na novo ACI Marino s privezi za superjadrnice se zdi še bolj podoben palači, poleg tega pa »stoji na glavi«, saj je recepcija v vrhnjem nadstropju, sobe pa pod njo. Osupljivo je to, da je bila celotna recepcija oblikovana okoli »razgleda« – starega mestnega jedra Rovinja, ki čepi na rtu z značilnimi navidezno naključno gosto posejanimi starimi hišami z opečnimi strehami, ki se spuščajo vse do obale, na vrhu pa stoji cerkev Sv. Evfemije. Skratka, pogled na stari Rovinj, kot ga vidimo iz hotela Grand Park, je ena najbolj priljubljenih podob Hrvaške turistične zveze. Bivanje v Grand Park Hotelu Rovinj pa je tako doživetje, kot bi ves čas gledal piramide.
In to ni samo moje mnenje. Ko sem spraševal lastnike na regati 44Cup, so bili vsi navdušeni nad Rovinjem in hotelom, ki je gostil regato 44Cup.
Za povrh pa to ni bil običajen čas v zgodovini tega hotela, ampak dejansko njegova uradna otvoritev. Pika na i pa je bil še »koncert presenečenja« svetovno znanega tenorista Andree Bocellija, ki je nastopil na velikanskem splavu tik pred obalo. To pa ni nekaj, kar bi se zgodilo na vsakem dogodku regate 44Cup.
Kot je na koncu regate Adris 44Cup Rovinj (na kateri je sicer zmagala francoska ekipa Aleph strokovnjaka za zasebni kapital in investitorja Huguesa Lepica) pripomnil Chris Bake: »Rovinj je bil fantastičen, ACI in Adris pa sta opravila velikansko delo kot naša gostitelja, ki sta poskrbela, da nam je bilo zelo udobno. To je verjetno eno najlepših prizorišč, ki smo jih kadarkoli obiskali. To je bila odlična izkušnja.«
Če citiramo Arnolda Schwarzeneggerja: »We’ll be back«.
---------------
James Boyd že 35 let poroča o mednarodni jadralski sceni. Je nekdanji pomočnik urednika revije Yachting World, dopisnik časopisa The Daily Telegraph, 15 let pa je bil lastnik / urednik vodilne spletne strani o jahtah.
Regata 44Cup je letna serija petih tekem jadrnic, dolgih 44 čevljev. Letos se je začela v Črni gori in se nato s Hrvaške pomaknila na sever v švedski Marstrand, nato v Cascais na Portugalskem in se končala na Palmi de Mallorci.
Če regata 44Cup (ki je bila prej znana kot RC44) odmeva tudi v Sloveniji, je to zato, ker so tam njene korenine. Jadrnico je zasnoval Slovenec Andrej Justin – čeprav je idejo zanjo prispeval eden najuspešnejših jadralcev vseh časov, Novozelandec Russell Coutts. V posadkah pa je še vedno več Slovencev. Slovenija ima celo zmagovalno ekipo: lastnik ekipe CEEREF, ki je nagrado 44Cup osvojila dve leti zapored, namreč leta 2016 in 2017, je vodilni slovenski poslovnež Igor Lah.
Značilne za ta razred so ekipe »lastnik-krmar«; namesto »jadralskega rock zvezdnika« z neštetimi olimpijskimi kolajnami mora jadrnico dejansko krmariti sam lastnik. Iz neznanega razloga pa ta razred že od nekdaj privlači lastnike, ki so nesorazmerno bogati in bi lahko jadrali z veliko večjimi jadrnicami. Med njimi je bil na primer eden najbogatejših ljudi na svetu, ustanovitelj Oracla Larry Ellison, trenutno pa sta med lastniki dva vodilna iz sveta energije in potrošniških dobrin – Chris Bake iz družbe Vitol (Team Aqua) in Torbjörn Törnqvist iz družbe Gunvor (Artemis Racing).
Letni proračuni za kampanje 44Cup se gibljejo okoli 600.000–800.000 evrov, kar je samo delček stroškov, ki jih imajo druge jadrnice na regatah na tem tekmovalnem nivoju. V primerjavi s tem je kapitalski strošek jadrnice presenetljivo zanemarljiv. Zaradi omejevanja stroškov so vse jadrnice enake, tako da nihče nima tehnološke prednosti, organizacija 44Cup s sedežem Ženevi pa skrbi za logistiko pri premikanju in popravilih jadrnic.
Jadralski rock zvezdniki torej ne smejo krmariti, so pa očitno večinoma v vlogi »strategov«. Na jadrnicah imajo glavno besedo in lastnika-krmarja usmerjajo po pravi poti po trasi regate. Ti gospodje so osvojili vse najvišje jadralske časti – od olimpijskih iger do regate America’s Cup in regate Volvo Ocean Race okoli sveta. Med njimi so Tom Slingsby iz ekipe Nika (dobitnik zlate medalje v jadranju – laser v Londonu leta 2012 in zmagovalec regate America’s Cup leta 2013), Iain Percy iz ekipe Artemis Racing (trikratni dobitnik olimpijske medalje), Ed Baird iz ekipe Peninsula Petroleum (ki je krmaril ekipo Alinghi do zmage v regati America’s Cup leta 2007) in pa John Kostecki iz ekipe Charisma, zmagovalec regate Volvo Ocean Race in tudi regate America’s Cup ter dobitnik olimpijske medalje. V jadranju skoraj ni mogoče doseči kaj več.
Regato Adris 44Cup v Rovinju je gostil Grand Park Hotel Rovinj – najnovejši in največji od treh ogromnih hotelov (dva s petimi in en s štirimi zvezdicami) izmed petih v »kolekciji« hotelov družbe Maistra, ki stojijo drug poleg drugega in ponujajo razgled na slikovito staro mestece Rovinj in otok Sveta Katarina. Skupina Adris je matično podjetje Maistre.
Regata 44Cup je Rovinj zadnjikrat obiskala v času svetovnega pokala leta 2012, ko je večina organizatorjev in ekip stanovala v sosednjem Hotelu Lone. Spominjam se, da se mi je zdel hotel odličen, še posebno prijetno pa je bilo, da je bil vsak element osvežujoče sodoben in hkrati hrvaškega izvora – od arhitekture in notranjega oblikovanja pa do opreme in pohištva.
Grand Park Hotel Rovinj pa je v čisto drugi ligi. S svojim razgledom na novo ACI Marino s privezi za superjadrnice se zdi še bolj podoben palači, poleg tega pa »stoji na glavi«, saj je recepcija v vrhnjem nadstropju, sobe pa pod njo. Osupljivo je to, da je bila celotna recepcija oblikovana okoli »razgleda« – starega mestnega jedra Rovinja, ki čepi na rtu z značilnimi navidezno naključno gosto posejanimi starimi hišami z opečnimi strehami, ki se spuščajo vse do obale, na vrhu pa stoji cerkev Sv. Evfemije. Skratka, pogled na stari Rovinj, kot ga vidimo iz hotela Grand Park, je ena najbolj priljubljenih podob Hrvaške turistične zveze. Bivanje v Grand Park Hotelu Rovinj pa je tako doživetje, kot bi ves čas gledal piramide.
In to ni samo moje mnenje. Ko sem spraševal lastnike na regati 44Cup, so bili vsi navdušeni nad Rovinjem in hotelom, ki je gostil regato 44Cup.
Za povrh pa to ni bil običajen čas v zgodovini tega hotela, ampak dejansko njegova uradna otvoritev. Pika na i pa je bil še »koncert presenečenja« svetovno znanega tenorista Andree Bocellija, ki je nastopil na velikanskem splavu tik pred obalo. To pa ni nekaj, kar bi se zgodilo na vsakem dogodku regate 44Cup.
Kot je na koncu regate Adris 44Cup Rovinj (na kateri je sicer zmagala francoska ekipa Aleph strokovnjaka za zasebni kapital in investitorja Huguesa Lepica) pripomnil Chris Bake: »Rovinj je bil fantastičen, ACI in Adris pa sta opravila velikansko delo kot naša gostitelja, ki sta poskrbela, da nam je bilo zelo udobno. To je verjetno eno najlepših prizorišč, ki smo jih kadarkoli obiskali. To je bila odlična izkušnja.«
Če citiramo Arnolda Schwarzeneggerja: »We’ll be back«.
---------------
James Boyd že 35 let poroča o mednarodni jadralski sceni. Je nekdanji pomočnik urednika revije Yachting World, dopisnik časopisa The Daily Telegraph, 15 let pa je bil lastnik / urednik vodilne spletne strani o jahtah.
Več iz rubrike
Vse igrače in nobene radosti
Ne glede na koliko uspeha, denarja in materialnih dobrin uspe nekdo nabrati v življenju, vse to ga samo po sebi ne bo pripeljalo do zadovoljstva in miru.
Bi lahko v prihodnosti predvideli kazniva dejanja?
Umetna inteligenca bi lahko v prihodnosti predvidela 90 odstotkov kaznivih dejanj