Glasovno sporočilo
Kaj imata skupnega glasovno sporočilo mlade smučarke in sodobno trženje?
Odpri galerijo
Sedim smučarsko premraženo v kabinski žičnici in opazujem svoje sopotnike. Pozornost mi pritegne dekle, ki z veliko dobre volje in energije glasno pošilja sporočilo svoji mami; da kako je lep dan in kakšne vse smučarske poti bosta ubrali s prijateljico, ki sedi poleg nje. Še dobro, da ni več treba tipkati sporočil …
Ali mama zna poslušati sporočilo, vpraša prijateljica. Skomigne z rameni, njun pogled pa pove vse – saj mora, kajne? Nasmehneta se in odsmučata v dolino.
Nič novega, bi rekli. Namesto da si vzameš čas in napišeš tekstovno sporočilo (na (iz)pisano besedo na papirju res še redko pomislimo, kajne?), v katerikoli aplikaciji in na katerikoli napravi že, nam tehnologija danes omogoča vse, kar le diši po učinkovitosti prenosov v sekundi, še posebej pa skrbi, da to naredimo kar se da preprosto in udobno.
Vse lepo in prav, če odmislimo tudi vse nevarnosti, ki jih prinašata nova komunikacijska povezanost in odprtost; to je tema, o kateri premalo govorimo. A danes to ni moj namen; namen je vprašati se, kaj od tega, kar nam daje udobje tehnologije, res znamo uporabiti v poslu.
Tistem, pri katerem bi želeli pridobiti kupca, ga razumeti, z njim rasti, biti v dolgoročnem odnosu, kakor bi rekli v trženju. Kaj vse nam prinašajo digitalizacija, hitrost tehnoloških sprememb, vse pomembnejša umetna inteligenca, učenje s stroji, robotizacija – kot ponudniku in kot kupcu?
Tehnologija in nova komunikacija močno pomagata trženju. A svojo moč ima tudi odnos. Odnos do kupca, odjemalca. Do zaposlenega. Do vseh, vpletenih v proces ustvarjanja in uporabe izdelka ali storitve. Zato naj bo vedno na prvem mestu človek.
Če v google vtipkamo »marketing trends 2020«, ne moremo mimo vseh zgoraj naštetih dogajanj, konceptov in novih prijemov. Pri tem imejmo v mislih, da se ljudje kaj hitro prelevimo v vlogo, ki jo v tistem trenutku imamo. Nekaj minut smo kupci, ko brskamo po internetu za najboljšo ponudbo želenega izdelka, v naslednjem trenutku pa že sami lahko ponujamo nekaj, kar smo ustvarili s svojim znanjem, podjetniško idejo, razvojem v podjetju, instituciji …
Zato moramo znati kaj hitro svoje navade iz življenja in kupovanja prevesti tudi v razumevanje kupcev. In prav tukaj se skrivata znanje in smelost trženja. Trženju vsa ta tehnologija in nova komunikacija močno pomagata. Če ju znamo seveda prav uporabiti; video nagovori in sporočila (pokukajte npr. v Lego in Nike), video iskanja in asistenti, ciljna personalizacija, ki temelji na obvladovanju podatkov in umetni inteligenci (ste že opazili, kaj vse vam ponujajo spletne strani nemudoma po tem, ko ste brskali po nakupih?), memorizacija nakupne izkušnje (po nekaterih raziskavah si jo zapomni več kot 70 odstotkov ljudi, še bolj pa ostane v spominu odnos zaposlenih do njih).
Vsega tega ni brez vsebine (t. i. content marketinga), torej dejstev v realnem času, povezanih v zgodbo. Kot tudi ne vseh značilnosti znamk. Te lahko trajajo le, če gredo v korak s časom. In »globalnim« življenjem.
Tako npr. Jordan (po »upokojitvi«) postaja vedno več vredna znamka, Dončić pa vse bolj pomemben vplivnež (Nike Jordan ne bi mogel izbrati bolje). A to v trženju še gotovo ni vse. Inkluzivno trženje, vključevanje vseh in vsakogar v nakupno izkušnjo in proces. Tudi v navidezno manj zanimivih industrijah? Seveda. Prav nič drugače kot prej opisano. Z dejstvi, vsebino, kakovostno storitvijo od prvega trenutka naprej, ki jih povežete v hitro razumljivo in kupcu na kožo pisano zgodbo. Medorganizacijsko trženje ima morda celo še več digitalnokomunikacijskih in tehnoloških izzivov, kot se zdi od zunaj. In hkrati priložnosti. Kajti tudi preprosto stikalo ima lahko zgodbo.
In kaj imata skupnega glasovno sporočilo mlade smučarke in sodobno trženje? Glasovno sporočilo je eden od drobnih odsevov generacije Z. Ta bo, po nekaterih napovedih, že v prihodnjih letih predstavljala 40 odstotkov kupcev (www.forbes.com).
Zrasla je z družbenimi mediji, komunicira hitro in učinkovito, enako pričakuje od drugih. Tehnologija je njeno orodje življenja. A vendar, v tistem hitrem sporočilu mami sem zaznala še nekaj drugega. Toplino, nasmeh, povezanost. Odnos. Tudi v trženju ta še vedno močno šteje. Odnos do kupca, odjemalca. Do zaposlenega. Do vseh, vpletenih v proces ustvarjanja in uporabe izdelka ali storitve. Zato naj bo vedno na prvem mestu človek. Tehnologija pa vsem nam v učinkovito podporo. Ne glede na to, katera generacija smo.
@ svetkapitala@delo.si
*Avtorica je redna profesorica na področju mednarodnega poslovanja. Na EF UL in univerzah v tujini predava predmete mednarodno poslovanje, mednarodno trženje, strateško trženje, medorganizacijsko trženje, trženje v športu, trženje v zdravstvenem varstvu.
Ali mama zna poslušati sporočilo, vpraša prijateljica. Skomigne z rameni, njun pogled pa pove vse – saj mora, kajne? Nasmehneta se in odsmučata v dolino.
Nič novega, bi rekli. Namesto da si vzameš čas in napišeš tekstovno sporočilo (na (iz)pisano besedo na papirju res še redko pomislimo, kajne?), v katerikoli aplikaciji in na katerikoli napravi že, nam tehnologija danes omogoča vse, kar le diši po učinkovitosti prenosov v sekundi, še posebej pa skrbi, da to naredimo kar se da preprosto in udobno.
Vse lepo in prav, če odmislimo tudi vse nevarnosti, ki jih prinašata nova komunikacijska povezanost in odprtost; to je tema, o kateri premalo govorimo. A danes to ni moj namen; namen je vprašati se, kaj od tega, kar nam daje udobje tehnologije, res znamo uporabiti v poslu.
Tistem, pri katerem bi želeli pridobiti kupca, ga razumeti, z njim rasti, biti v dolgoročnem odnosu, kakor bi rekli v trženju. Kaj vse nam prinašajo digitalizacija, hitrost tehnoloških sprememb, vse pomembnejša umetna inteligenca, učenje s stroji, robotizacija – kot ponudniku in kot kupcu?
Tehnologija in nova komunikacija močno pomagata trženju. A svojo moč ima tudi odnos. Odnos do kupca, odjemalca. Do zaposlenega. Do vseh, vpletenih v proces ustvarjanja in uporabe izdelka ali storitve. Zato naj bo vedno na prvem mestu človek.
Če v google vtipkamo »marketing trends 2020«, ne moremo mimo vseh zgoraj naštetih dogajanj, konceptov in novih prijemov. Pri tem imejmo v mislih, da se ljudje kaj hitro prelevimo v vlogo, ki jo v tistem trenutku imamo. Nekaj minut smo kupci, ko brskamo po internetu za najboljšo ponudbo želenega izdelka, v naslednjem trenutku pa že sami lahko ponujamo nekaj, kar smo ustvarili s svojim znanjem, podjetniško idejo, razvojem v podjetju, instituciji …
Zato moramo znati kaj hitro svoje navade iz življenja in kupovanja prevesti tudi v razumevanje kupcev. In prav tukaj se skrivata znanje in smelost trženja. Trženju vsa ta tehnologija in nova komunikacija močno pomagata. Če ju znamo seveda prav uporabiti; video nagovori in sporočila (pokukajte npr. v Lego in Nike), video iskanja in asistenti, ciljna personalizacija, ki temelji na obvladovanju podatkov in umetni inteligenci (ste že opazili, kaj vse vam ponujajo spletne strani nemudoma po tem, ko ste brskali po nakupih?), memorizacija nakupne izkušnje (po nekaterih raziskavah si jo zapomni več kot 70 odstotkov ljudi, še bolj pa ostane v spominu odnos zaposlenih do njih).
Vsega tega ni brez vsebine (t. i. content marketinga), torej dejstev v realnem času, povezanih v zgodbo. Kot tudi ne vseh značilnosti znamk. Te lahko trajajo le, če gredo v korak s časom. In »globalnim« življenjem.
Tako npr. Jordan (po »upokojitvi«) postaja vedno več vredna znamka, Dončić pa vse bolj pomemben vplivnež (Nike Jordan ne bi mogel izbrati bolje). A to v trženju še gotovo ni vse. Inkluzivno trženje, vključevanje vseh in vsakogar v nakupno izkušnjo in proces. Tudi v navidezno manj zanimivih industrijah? Seveda. Prav nič drugače kot prej opisano. Z dejstvi, vsebino, kakovostno storitvijo od prvega trenutka naprej, ki jih povežete v hitro razumljivo in kupcu na kožo pisano zgodbo. Medorganizacijsko trženje ima morda celo še več digitalnokomunikacijskih in tehnoloških izzivov, kot se zdi od zunaj. In hkrati priložnosti. Kajti tudi preprosto stikalo ima lahko zgodbo.
In kaj imata skupnega glasovno sporočilo mlade smučarke in sodobno trženje? Glasovno sporočilo je eden od drobnih odsevov generacije Z. Ta bo, po nekaterih napovedih, že v prihodnjih letih predstavljala 40 odstotkov kupcev (www.forbes.com).
Zrasla je z družbenimi mediji, komunicira hitro in učinkovito, enako pričakuje od drugih. Tehnologija je njeno orodje življenja. A vendar, v tistem hitrem sporočilu mami sem zaznala še nekaj drugega. Toplino, nasmeh, povezanost. Odnos. Tudi v trženju ta še vedno močno šteje. Odnos do kupca, odjemalca. Do zaposlenega. Do vseh, vpletenih v proces ustvarjanja in uporabe izdelka ali storitve. Zato naj bo vedno na prvem mestu človek. Tehnologija pa vsem nam v učinkovito podporo. Ne glede na to, katera generacija smo.
@ svetkapitala@delo.si
*Avtorica je redna profesorica na področju mednarodnega poslovanja. Na EF UL in univerzah v tujini predava predmete mednarodno poslovanje, mednarodno trženje, strateško trženje, medorganizacijsko trženje, trženje v športu, trženje v zdravstvenem varstvu.
Več iz rubrike
Vse igrače in nobene radosti
Ne glede na koliko uspeha, denarja in materialnih dobrin uspe nekdo nabrati v življenju, vse to ga samo po sebi ne bo pripeljalo do zadovoljstva in miru.
Bi lahko v prihodnosti predvideli kazniva dejanja?
Umetna inteligenca bi lahko v prihodnosti predvidela 90 odstotkov kaznivih dejanj