Craft na Hrvaškem?

Žuja in karlovačko.« Odgovor natakarja na vprašanje o ponudbi piva pred ogledom finala svetovnega prvenstva na Silbi me ni presenetil, a potrlo me je to, da sem slišal njegov odmev na večini drugih otokov.
Fotografija: Matej Družnik
Odpri galerijo
Matej Družnik

V krajih, kjer so kulisa borovci, pesmi škržatov in lomljenje valov na bližnji obali, so to postranski problemi, katerih razsežnosti ne kazijo dopustovanja na barki. Potovanje po morju se težko primerja s klasičnim večtedenskim najemom apartmaja ali parcele v kampu. Je niz kratkih počitnic, nenehnih zaključkov in novih začetkov, ki si sledijo z vsakim pristankom in izplutjem na odprto morje, kjer nikoli ni daleč spoznanje, kako majhen je posameznik v primerjavi z močjo vetra in vode.
Če morajo pomorci nenehno spoštovati moč narave, pa njihovi kolegi s kopnega hrvaških otokov marsikdaj zamižijo na eno oko pri upoštevanju osnovnih tržnih zakonitosti. »Danes je polno ljudi, ker je slabo vreme, jutri spet ne bo nikogar,« je potarnala blagajničarka v slabo založeni trgovinici na Dugem otoku. Lahko sočustvujemo z njo, vendar je to pač realnost. Počitnikovalci bodo prihajali le toliko časa, dokler bo ponudba vsaj približno sledila rasti cen. Na Hrvaški obali te niso bile nikdar višje kot danes, zaradi česar se marsikdo raje odpravi na bistveno cenejšo turško obalo, mi je pred kratkim zaupala poznavalka razmer.
Ponudba medtem ne caplja le za rastočimi cenami, temveč tudi za povpraševanjem. Za gašenje žeje je tam pač žuja, to je pa tudi to, kar se poleg zvarkov iz Karlovačke pivovare dobi v trgovinicah in obmorskih lokalih. Trdovratne logike ne omajejo niti potencialno višji zaslužki.
Nič nimam proti hrvaškim pivom ali lagerjem na splošno, nasprotno, včasih ni lepšega od zarošenega kozarca mrzlega svetlega piva. A na barkah in v obmorskih apartmajih letuje vsako leto več pivoljubov, ki bi jim lahko gostinci zaračunali precej višje zneske za kvalitetne zvarke craft pivovarjev – vendar jim jih ne.
Prav to me utrjuje v prepričanju o svetli prihodnosti craft pivovarjev. Osvojili so ameriška in evropska mesta, zdaj so na vrsti odročnejši kraji. Pivovarska industrija je bila leta 2016 vredna 530 milijard dolarjev, čez štiri leta bo menda že 750 milijard dolarjev. Ob težavah tradicionalnih pivovarjev, ki izgubljajo pivce, je sklep jasen – craft pivovarji so prihodnost pivovarstva.

Več iz te teme:

Več iz rubrike