Bojan Rojko: »Festivali ime ponesejo v svet«

Festivali in koncerti znanih glasbenikov in skupin tako pri nas kot v svetu lahko močno vplivajo na podobo države (v svetu), pa tudi na sam obisk in ponovno vračanje obiskovalcev, pravi Bojan Rojko, ki je že več kot 20 let tesno vpet v glasbene dogodke.
Fotografija: Festival Punk Rock Holidays 9.8.2016 Tolmin Slovenija
FOTO Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Festival Punk Rock Holidays 9.8.2016 Tolmin Slovenija FOTO Jože Suhadolnik

Za seboj ima že okoli 450 koncertov in festivalov pri nas in v tujini. »Znano je – in tega se marsikje v svetu dobro zavedajo – da se generacije obiskovalcev glasbenih festivalov menjajo, a številni se še dolgo vračajo na isto lokacijo, pa najsi gre za festival ali samo za počitnikovanje na destinaciji, na kateri so nekoč obiskovali festival. Za festivalske obiskovalce je tudi znano, da so dobri potrošniki, ki v teh krajih znatno dvignejo promet in zapolnijo turistične nastanitve,« pravi Rojko, ki je v enem oseba za stike z javnostjo, vodja promocije, svetovalec, redkeje pa tudi (so)organizator.

»Seveda pa ne gre spregledati pomena koncertov velikih tujih zvezd v dvoranah ali na stadionih, ki prav tako mnogim približajo neki kraj, pogosto tako prvič v življenju. Tak primer je bil recimo koncert skupine Rammstein v Stožicah, kjer je bila polovica publike Avstrijcev, ali pa Manu Chau v Hali Tivoli, kjer so zabeležili večinski obisk Italijanov,« pravi Rojko.

Podobno velja tudi drugje; med publiko na koncertu Toma Jonesa v Pulju je bilo okoli 40 odstotkov Slovencev, enako je bilo na koncertu skupine Pearl Jam v Zagrebu. »Velika imena, kot so Rolling Stones ali U2, bi prav gotovo postavili Ljubljano še bolj izrazito na glasbeni zemljevid sveta, ki je specifičen in pomemben tudi z vidika turizma,« pravi in dodaja, da sicer Slovenija »vedno bolj izkorišča potencial, ki ga imajo koncerti in festivali, a je na tem področju še veliko dela; predvsem potrebne podpore s strani lokalnih (občine) in gospodarskih akterjev, kot je to pogosteje v tujini, povsod okoli nas. To namreč v največji meri še vedno sloni na posameznih organizatorjih in seveda na vseh tistih, ki jih pri nas že podpirajo. Promocija kraja je nenazadnje prepoznavnost potencialne investicije«.

Več iz rubrike