O slovenskem podjetju Bird Buddy poročali na CNN

Bird Buddy žanje nove uspehe. Pred nekaj dnevi so bili predstavljeni na platformah televizijske mreže CNN.
Fotografija: Foto: Luka Kaše/Delo
Odpri galerijo
Foto: Luka Kaše/Delo

Podjetje Bird Buddy, ki je bil lansko leto izbran za slovenski startup leta, žanje nove uspehe. Decembra je namreč s strani ameriške družbe General Catalyst v okviru novega zbiranja zagonskih sredstev prejel dodatna finančna sredstva v višini 7,5 milijona evrov, pred nekaj dnevi pa je bil njegov produkt predstavljen na platformah televizijske mreže CNN, poroča STA.

Predstavitev podjetja je bila dolga dve minuti in so jo predvajali v rubriki CNN Business. O podjetju in njegovemu produktu, istoimenski ptičji krmilnici, je v njej spregovoril ustanovitelj in predstavnik podjetja Bird Buddy Franci Zidar.

image_alt
Največja evropska onkološka bolnišnica izbrala slovensko podjetje

Pametna ptičja hišica je sicer na voljo skupaj s spremljajočo aplikacijo. Ta je zmožna prepoznati in opisati ptice, ki pridejo v hišico. Na tak način je lahko opazovanje ptic za zainteresirane še bolj poglobljena izkušnja.

Podatki, zbrani s pametno hišico, koristni za naravovarstvenike

Eden osrednjih ciljev projekta naj bi bil po besedah pristojnih varstvo narave. Zbrani podatki bodo namreč zelo koristili naravovarstvenikom, ki bodo lahko spremljali populacije ptičev in njihove selitvene vzorce. Podatki bodo znanstveni skupnosti prosto na voljo po načelu odprte kode.

Izdelek, pametna ptičja krmilnica, sestoji iz ptičje hišice s posodo za hrano in snemljivega modula, katerega del je majhna video kamera z mikrofonom in senzorjem za zaznavanje gibanja. Ko ptica pride v hišico, jo zazna senzor in o tem prek brezžične povezave in mobilne aplikacije obvesti imetnika krmilnice. Ta se lahko odloči, da bo ptico fotografiral s pomočjo aplikacije. Ker naprava deluje s pomočjo umetne inteligence, je zmožna prepoznati vrsto ptice. Produkt omogoča tudi deljenje fotografij ptic, ponuja pa tudi nasvete glede primerne hrane za vsako vrsto ptic.

Bird Buddy. Foto: Kickstarter
Bird Buddy. Foto: Kickstarter

Bird Budy se je v prvi polovici lanskega leta predstavil tudi na platformi za množično financiranje Kickstarter, kjer mu je v dobrem mesecu uspelo zbrati 4,2 milijona evrov. V začetku decembra je nato prejel še finančno injekcijo v višini 7,5 milijona evrov s strani ameriške družbe General Catalyst. Ob tem je Zidar dejal, da je namen projekta ljudi tudi v večji meri povezati z naravo in pasivne opazovalce ptic spremeniti v aktivne.

»Pri gradnji strojne opreme milijoni dolarjev izginejo čez noč. Naročiti moraš komponente, plačati davke, se ukvarjati s pošiljanjem itd. Upoštevati moramo tudi to, da je bilo leto 2021 najslabše možno leto za gradnjo strojne opreme. Razpoložljivost se je zmanjševala, cene so nihale, morali smo imeti redundantne komponente, ker nismo bili prepričani, katere bomo sploh lahko dobili. Stroški pošiljanja so se povečali za šest- do osemkrat. Tudi pošiljanje, ki je prestavljeno s septembra na januar, je za nas nekakšen čudež,« je Zidar za TechCrunch odgovoril na vprašanje, zakaj je bil po uspešni zbranih sredstvih na Kickstarter potreben še dodatni finančni priliv.

Podjetniška ekipa je sicer sporočila, da pametna hišica nikakor ni njihov zadnji produkt. Nameravajo namreč zgraditi blagovno znamko, katere poslanstvo bo vzpostavitev ponovnega stika z naravo ter skrb za naravo in živali ter skladno s tem zasnovati nove izdelke.

image_alt
Od ideje do izdelka: Gorska kmetijska mehanizacija Lavrih

Več iz rubrike

Komentarji: