Podjetniške zgodbe: Malinca

Nastja Kramer Pesek: »Fokus je zelo pomemben in s tem ima težave večina podjetnikov.«
Fotografija: Nastja in Andreja. Foto: arhiv podjetja
Odpri galerijo
Nastja in Andreja. Foto: arhiv podjetja

Malinca je blagovna znamka, ki ponuja zdravo prehrano, prehranske dodatke in naravno kozmetiko. Pri izbiri produktov dajejo prednost slovenskim izdelkom in tistim iz kontrolirane ekološke pridelave.
 
Podjetje uspešno deluje na slovenskem in hrvaškem trgu, njihove stranke pa prihajajo tudi iz Avstrije in Nemčije. V kratkem načrtujejo tudi vstop na italijanski trg. Večina prodaje se sicer odvija prek spleta, v Sloveniji pa lahko njihove izdelke najdemo tudi v DM in Tuš drogerijah ter v nekaterih drugih trgovinah.  
 
image_alt
Podjetniške zgodbe: Jezeršek

Podjetniška zgodba se je začela pisati pred osmimi leti. Kot je razložila soustanoviteljica podjetja Nastja Kramer Pesek, se je v podjetništvo podala z željo imeti nekaj svojega, pri čemer bi imela prosto pot pri uresničevanju idej. Kot diplomirana ekonomistka je želela pridobljena podjetniška znanja združiti s športom in zdravo prehrano, ki se jima je že prej rada posvečala. K sodelovanju je povabila še svojo najboljšo prijateljico Andrejo.
 
Nastja Kramer Pesek nam je v intervjuju zaupala, kako so potekali začetki podjetniške poti, na katere dosedanje dosežke je najbolj ponosna, po katerih kriterijih zaposlujejo nove ljudi, zakaj so se lotili projekta 100.000 palačink in katere so največje lekcije, ki jih je osvojila na dosedanji podjetniški poti.
 

Začetki so bili enostavni, sčasoma pa so se pojavili čedalje večji izzivi

 
Nastja je povedala, da so bili prvi koraki v podjetniški svet zelo enostavni in neobremenjeni, saj s prijateljico Andrejo nista imeli nekih posebnih pričakovanj in visokih ciljev. Želeli sta zgolj preizkusiti idejo. Kmalu pa je postalo jasno, da ne bo šlo zgolj za kratkotrajni projekt.
 
Izdelki Malinca. Foto: arhiv podjetja
Izdelki Malinca. Foto: arhiv podjetja

»Ko začne podjetje rasti, kar se je v našem primeru zelo hitro zgodilo, se začnejo pojavljati izzivi. Ker sem imela pred tem le malo znanja in izkušenj, sem se začela izobraževati na področju prehrane, vodenja, financ in drugih tematik, ki so povezane s podjetništvom. Izzivi so z rastjo podjetja postajali čedalje večji.«
 

»Nagrade so zgolj potrditev, da delamo prav«

 
Ob vprašanju, na katere dosežke podjetje je najbolj ponosna, je Nastja odgovorila, da je prva stvar pogum, da sta se z Andrejo podali v to.

»Po vseh teh letih nam je uspelo sestaviti ekipo, ki zelo dobro funkcionira, na kar sem zelo ponosna. Prav ekipa nam je namreč omogočila, da smo v zadnjih treh letih izjemno hitro zrasli. Ponosni smo tudi na vse stranke, ki smo jih pridobili v tem času, in na izdelke, ki smo jih razvili. Prejeli smo sicer tudi nekaj nagrad, vendar so te po mojem mnenju zgolj potrditev, da delamo prav.«
 
image_alt
Podjetniške zgodbe: Kodila

Pri marketingu se držijo pravila, da je najbolje, če so prisotni na čim bolj različnih kanalih. Ta metoda se je zanje izkazala kot najbolj učinkovita.
 
»Če vidiš nekoga na petih različnih kanalih, si ga boš veliko bolj zapomnil in boš postal nanj pozoren. Še vedno pa nam najboljše rezultate z vidika prodaje prinašata družbeni omrežji Facebook in Instagram.«
 

Pri zaposlovanju novih ljudi ključna pripravljenost na učenje

 
Nastja je razložila, po katerih kriterijih izbirajo nove člane ekipe. Po njenih besedah je najbolj pomembno to, da se nova oseba ujame z obstoječo ekipo. Izobrazbi ne dajejo tolikšnega poudarka, za delovanje na določenih delovnih mestih pa so sicer potrebne nekatere izkušnje.
 
Ekipa Malinca. Foto: arhiv podjetja
Ekipa Malinca. Foto: arhiv podjetja

»Še bolj kot to nam je pomembno, da se je oseba pripravljena učiti. Mora biti tudi vredna zaupanja in samoiniciativna. Imeli smo tudi primere, ko je nekdo dobro delal, vendar se ni ujel z obstoječo ekipo in med sabo nismo najbolje funkcionirali, kar je v končni fazi pretehtalo. Najprej mora biti neka energija, potem pride vse ostalo.«
 
Če pride med zaposlenimi do konfliktov, se trudijo, da jih čim prej rešijo, sicer se to lahko odraža na delovnem procesu.
 
»Vse, kar pride, rešujemo sproti. Menim, da si vse odkrito povemo med sabo in stvari ne skrivamo drug pred drugim.«
 

Projekt 100.000 palačink

 
Med najnovejše Malincine projekte, ki je aktualen zadnje mesece, spada projekt 100.000 palačink. Ekipa pri tem obiskuje različne slovenske kraje in mimoidočim deli brezplačne palačinke in zdrave napitke.
 
image_alt
Podjetniške zgodbe: Extrem

»Že nekaj let smo si želeli izpeljati projekt in letos so se stvari končno poklopile. Ker smo bili šest let prisotni izključno na spletu, smo na tak način želeli doseči tudi tiste, ki tam niso aktivni. Iskali smo načine, kako bi se ljudem približali na bolj oseben način. Tako smo lahko navezali stik s potencialnimi novimi strankami in z rednimi, ki nas prej še niso videle v živo.«
 
Kot je dodala Nastja, so želeli ljudem dati priložnost, da poskusijo njihove izdelke. Marsikdo se na tak način nato lažje odloči za nakup, kot če za produkte izve zgolj prek internetnih oglasov.
 

V podjetništvu je fokus ključnega pomena

 
Nastja je z nami delila tudi lekcije, ki jih je osvojila na dosedanji podjetniški poti.
 
Izdelki Malinca. Foto: arhiv podjetja
Izdelki Malinca. Foto: arhiv podjetja

»Prva stvar je fokus in mislim, da ima s tem težave večina podjetnikov. Če imaš veliko idej, po drugi strani pa nimaš fokusa, na koncu nobena stvar ni dobro izpeljana. V začetku sem želela narediti preveč stvari hkrati, ponuditi preveč izdelkov. Ker je bilo vsega preveč, se je rast po treh letih ustavila. Nekatere stvari je bilo zato treba spremeniti. Ko smo se osredotočili na manj izdelkov in projektov, je temu kmalu sledila tudi rast.«
 
Nastja je prepričana, da bo podjetje bolj uspešno, če se bo pri tem ena oseba pripravljena izpostaviti in stati za blagovno znamko. Meni, da je tak pristop bolj oseben in da prek vsebinskega marketinga dosežeš več ljudi. Pri Malinci se tako trudijo, da so prisotni na konferencah, da objavljajo videe in tako gradijo stik z obstoječimi in potencialnimi strankami.
 
Izpostavila je še pomen izobraževanja na različnih področjih, ki so pomembna za uspešno delovanje podjetja. Kot je dodala, se sama že štiri leta izobražuje na področju vodenja in rezultati so opazni pri delovanju celotne ekipe.


 

Več iz rubrike