Podjetniške zgodbe: Extrem

Simon Rožnik: »Razviti želimo nore ideje, ki so edinstvene celo na globalni ravni.«
Fotografija: Simon Rožnik. Foto: Manuel Hahn
Odpri galerijo
Simon Rožnik. Foto: Manuel Hahn

V soboto zvečer je v Ljubljani potekala prireditev Odbito na Ljubljanici, na kateri so udeleženci tekmovali v najboljših trikih in najvišjih skokih na trampolinih. Čez Ljubljanico je bil razprostrt domnevno največji trampolin na svetu.
 
V začetku septembra se bo odvijal že 7. Red Bull Goni Pony, pri čemer se udeleženci v retro opravi s Ponyji podajo na vrh Vršiča. Triglav The Rock Ljubljana je plezalni dogodek, ki je potekal v sredini avgusta. Tekmovalci so se lahko letos na njem pomerili tudi v plezanju po ljubljanskih zgradbah in objektih.
 
Gre le za nekatere izmed odmevnih športnih dogodkov, ki jih je organizirala agencija Extrem. Ta se ukvarja z organizacijo športnih in drugih dogodkov. Slogan agencije je uresničevati najbolj nore ideje in vsako leto narediti nekaj novega. To jim tudi uspeva, saj se njihova prepoznavnost čedalje bolj širi tudi izven slovenskih meja.
 
image_alt
Podjetniške zgodbe: Jezeršek

Agencija Extrem deluje že 15 let, ekipo sestavlja pet članov. Direktor podjetja Simon Rožnik se je z organizacijo dogodkov srečal že v svojim mladostniških letih. Že takrat je namreč v svojem rojstnem kraju organiziral številne športne turnirje.  
 
Kasneje je s prijatelji ustanovil športno društvo Extrem, v sklopu katerega so organizirali tudi državno prvenstvo v košarki 3 x 3. Šlo je za njihov prvi večji projekt in hkrati za prvo tovrstno prvenstvo na svetu. Leta 2007 je športno društvo preraslo svoje okvirje in prišlo je do ustanovitve agencije Extrem.
 
Simon Rožnik je v intervjuju razložil, s katerimi izzivi se je ekipa srečevala na začetku poslovanja, kako se lotevajo snovanja novih idej, kakšne dogodke organizirajo in kako je na poslovanje podjetja vplivala epidemija. Povedal je tudi, katere veščine mora obvladati vsak, ki želi uspešno delovati v tej panogi.
Odbojka na Ljubljanici. Foto: Siniša Kanizaj
Odbojka na Ljubljanici. Foto: Siniša Kanizaj

Največji izziv na začetku: pritegniti sponzorje

 
Rožnik je opisal začetke podjetniške poti. Pri organizaciji enega prvih dogodkov, prvenstva v košarki 3 x 3, je bil največji izziv, kako k sodelovanju pritegniti sponzorje, saj so bili takrat še novi na trgu in niso imeli močnih referenc.
 
»Na srečo nas je podprla Košarkarska zveza Slovenije in tako smo dobili prvega generalnega pokrovitelja. Ko smo se kasneje lotili organizacije dogodkov, smo ugotovili, da bomo potrebovali večjo ekipo in poslovne prostore.«
 
Rožnik je dejal, da se število članov ekipe stalno povečuje. Nekateri delujejo na področju oglaševanja na družbenih omrežjih, drugi na oblikovanju. Poudaril je, da se nameravajo širiti le do določene meje. Želijo namreč ostati butična agencija, edinstvena v tem prostoru.
 

Razviti želijo raznolike in unikatne dogodke

 
»Po naravi sem športnik. Tekmujem na številnih dogodkih, ki jih organiziramo. Ko razmišljamo o novih idejah, se vedno vprašam, če bi tak dogodek zanimal tudi mene kot športnega navdušenca. Razviti želimo nore ideje, ki so edinstvene celo na globalni ravni.«
 
Fiba Eurobasket 2013. Foto: arhiv podjetja
Fiba Eurobasket 2013. Foto: arhiv podjetja

Rožnik je razložil, kako poteka organizacija tovrstnih dogodkov. Najprej je treba dobiti idejo in premisliti, če je izvedljiva. Nato jo je treba umestiti v čas in prostor. Iz tega je treba znati narediti dobro zgodbo, ki jo bodo mediji, pokrovitelji in javnost sprejeli. Naslednji korak je poiskati finančnega partnerja, ki pomaga pri nadaljnjem razvoju zgodbe. Šele nato pride na vrsto sama izvedba.
 
»Pri tem je veliko logistike. Treba je pridobiti različna dovoljenja. Pomembno je, da se dogodek vkomponira v prostor in da pri tem ne oviramo drugih uporabnikov. Nato je treba pridobiti finančna sredstva. Organiziramo namreč dogodke, ki so relativno dragi.«
 
Po besedah Rožnika je situacija danes precej lažja kot na začetku, saj ima podjetje že močne reference in številna poznanstva. Število dogodkov iz leta v leto raste. Velikokrat razmišljajo, da bi kakšnega opustili na račun novega, na koncu pa ugotovijo, da so jim vsi pri srcu in ne želijo nobenega zapostaviti. V začetku oktobra načrtujejo organizacijo še enega novega dogodka.
image_alt
Podjetniške zgodbe: Kodila

»Epidemija je zelo vplivala na naše poslovanje«

 
Podjetje Extrem se večinoma posveča organizaciji športnih dogodkov, vendar to še zdaleč ni vse, kar ponujajo. Pred epidemijo so začeli izvajati »trust buildinge«, ki so podobni »team buildingom«, vendar jim je vsesplošno zapiranje prekrižalo načrte, zato jih niso uspeli izvesti v tolikšnem obsegu, kot so načrtovali.
 
»Epidemija je zelo vplivala na naše poslovanje. V tem času smo se vsi prijavili na čakanje na delo. Preživetje sta nam omogočila pomoč države in dobro poslovanje v preteklih letih.«
 
Pri Extremu organizirajo tudi nevro dogodke. Eden izmed njih je potekal leta 2018, ko so po Ljubljani postavili pitnike. Vsak mimoidoči si je vodo lahko natočil prek naprave, ki se je povezala z njegovimi možgani. Ko je bila želja po vodi dovolj velika, je ta samodejno pritekla v kozarec. Ideja naj bi bila predstavljena tudi letos na festivalu EXPO v Dubaju.
Nevro pitnik, Foto: arhiv podjetja
Nevro pitnik, Foto: arhiv podjetja

Organizacija tovrstnih dogodkov – eno najtežjih in najbolj stresnih področij

 
Po Rožnikovem mnenju zahteva delovanje na področju organizacije dogodkov širok spekter raznovrstnih znanj. Treba je znati delati z mediji, pridobivati partnerje in sodelovati s podizvajalci. Potrebne so veščine pri delu z družbenimi omrežji. Znati je treba razvijati ideje in se lotiti oblikovanja. Dobrodošlo je tudi tehnično znanje, saj je treba poznati lastnosti materialov konstrukcij, ki so postavljene na dogodkih.
 
»Mislim, da je organizacija dogodkov eno najbolj stresnih in težavnih področij. Po drugi strani pa so občutki ob uspešni izvedbi dogodka nepopisni. Takrat si vesel in pozabiš na trenutke, ko je bilo treba trdo delati.«
image_alt
Najbolj luksuzni vlaki na svetu

»Slovenija je odličen poligon, da osvojiš nekatera področja«

 
Rožnik je dejal, da so bili nekateri pretekli dogodki, ki so jih organizirali, mednarodne narave. Želijo pa si, da bi še bolj prodrli v tujino. Prav zadnji dogodek Odbito na Ljubljanici je eden tistih, ki ga nameravajo predstaviti tudi na tujih tleh.
 
»Imeli smo že nekaj povpraševanj iz tujine, celo iz Dubaja, vendar večino dogodkov zaenkrat organiziramo v Sloveniji. Slovenija je odličen poligon, da osvojiš nekatera področja. Potem je cilj to, kar znaš, pokazati tudi v tujini.«


 

Več iz rubrike