Podjetniške zgodbe: Extrem
Simon Rožnik: »Razviti želimo nore ideje, ki so edinstvene celo na globalni ravni.«
Odpri galerijo
V soboto zvečer je v Ljubljani potekala prireditev Odbito na Ljubljanici, na kateri so udeleženci tekmovali v najboljših trikih in najvišjih skokih na trampolinih. Čez Ljubljanico je bil razprostrt domnevno največji trampolin na svetu.
V začetku septembra se bo odvijal že 7. Red Bull Goni Pony, pri čemer se udeleženci v retro opravi s Ponyji podajo na vrh Vršiča. Triglav The Rock Ljubljana je plezalni dogodek, ki je potekal v sredini avgusta. Tekmovalci so se lahko letos na njem pomerili tudi v plezanju po ljubljanskih zgradbah in objektih.
Gre le za nekatere izmed odmevnih športnih dogodkov, ki jih je organizirala agencija Extrem. Ta se ukvarja z organizacijo športnih in drugih dogodkov. Slogan agencije je uresničevati najbolj nore ideje in vsako leto narediti nekaj novega. To jim tudi uspeva, saj se njihova prepoznavnost čedalje bolj širi tudi izven slovenskih meja.
Agencija Extrem deluje že 15 let, ekipo sestavlja pet članov. Direktor podjetja Simon Rožnik se je z organizacijo dogodkov srečal že v svojim mladostniških letih. Že takrat je namreč v svojem rojstnem kraju organiziral številne športne turnirje.
Kasneje je s prijatelji ustanovil športno društvo Extrem, v sklopu katerega so organizirali tudi državno prvenstvo v košarki 3 x 3. Šlo je za njihov prvi večji projekt in hkrati za prvo tovrstno prvenstvo na svetu. Leta 2007 je športno društvo preraslo svoje okvirje in prišlo je do ustanovitve agencije Extrem.
Simon Rožnik je v intervjuju razložil, s katerimi izzivi se je ekipa srečevala na začetku poslovanja, kako se lotevajo snovanja novih idej, kakšne dogodke organizirajo in kako je na poslovanje podjetja vplivala epidemija. Povedal je tudi, katere veščine mora obvladati vsak, ki želi uspešno delovati v tej panogi.
Rožnik je opisal začetke podjetniške poti. Pri organizaciji enega prvih dogodkov, prvenstva v košarki 3 x 3, je bil največji izziv, kako k sodelovanju pritegniti sponzorje, saj so bili takrat še novi na trgu in niso imeli močnih referenc.
»Na srečo nas je podprla Košarkarska zveza Slovenije in tako smo dobili prvega generalnega pokrovitelja. Ko smo se kasneje lotili organizacije dogodkov, smo ugotovili, da bomo potrebovali večjo ekipo in poslovne prostore.«
Rožnik je dejal, da se število članov ekipe stalno povečuje. Nekateri delujejo na področju oglaševanja na družbenih omrežjih, drugi na oblikovanju. Poudaril je, da se nameravajo širiti le do določene meje. Želijo namreč ostati butična agencija, edinstvena v tem prostoru.
»Po naravi sem športnik. Tekmujem na številnih dogodkih, ki jih organiziramo. Ko razmišljamo o novih idejah, se vedno vprašam, če bi tak dogodek zanimal tudi mene kot športnega navdušenca. Razviti želimo nore ideje, ki so edinstvene celo na globalni ravni.«
Rožnik je razložil, kako poteka organizacija tovrstnih dogodkov. Najprej je treba dobiti idejo in premisliti, če je izvedljiva. Nato jo je treba umestiti v čas in prostor. Iz tega je treba znati narediti dobro zgodbo, ki jo bodo mediji, pokrovitelji in javnost sprejeli. Naslednji korak je poiskati finančnega partnerja, ki pomaga pri nadaljnjem razvoju zgodbe. Šele nato pride na vrsto sama izvedba.
»Pri tem je veliko logistike. Treba je pridobiti različna dovoljenja. Pomembno je, da se dogodek vkomponira v prostor in da pri tem ne oviramo drugih uporabnikov. Nato je treba pridobiti finančna sredstva. Organiziramo namreč dogodke, ki so relativno dragi.«
Po besedah Rožnika je situacija danes precej lažja kot na začetku, saj ima podjetje že močne reference in številna poznanstva. Število dogodkov iz leta v leto raste. Velikokrat razmišljajo, da bi kakšnega opustili na račun novega, na koncu pa ugotovijo, da so jim vsi pri srcu in ne želijo nobenega zapostaviti. V začetku oktobra načrtujejo organizacijo še enega novega dogodka.
Podjetje Extrem se večinoma posveča organizaciji športnih dogodkov, vendar to še zdaleč ni vse, kar ponujajo. Pred epidemijo so začeli izvajati »trust buildinge«, ki so podobni »team buildingom«, vendar jim je vsesplošno zapiranje prekrižalo načrte, zato jih niso uspeli izvesti v tolikšnem obsegu, kot so načrtovali.
»Epidemija je zelo vplivala na naše poslovanje. V tem času smo se vsi prijavili na čakanje na delo. Preživetje sta nam omogočila pomoč države in dobro poslovanje v preteklih letih.«
Pri Extremu organizirajo tudi nevro dogodke. Eden izmed njih je potekal leta 2018, ko so po Ljubljani postavili pitnike. Vsak mimoidoči si je vodo lahko natočil prek naprave, ki se je povezala z njegovimi možgani. Ko je bila želja po vodi dovolj velika, je ta samodejno pritekla v kozarec. Ideja naj bi bila predstavljena tudi letos na festivalu EXPO v Dubaju.
Po Rožnikovem mnenju zahteva delovanje na področju organizacije dogodkov širok spekter raznovrstnih znanj. Treba je znati delati z mediji, pridobivati partnerje in sodelovati s podizvajalci. Potrebne so veščine pri delu z družbenimi omrežji. Znati je treba razvijati ideje in se lotiti oblikovanja. Dobrodošlo je tudi tehnično znanje, saj je treba poznati lastnosti materialov konstrukcij, ki so postavljene na dogodkih.
»Mislim, da je organizacija dogodkov eno najbolj stresnih in težavnih področij. Po drugi strani pa so občutki ob uspešni izvedbi dogodka nepopisni. Takrat si vesel in pozabiš na trenutke, ko je bilo treba trdo delati.«
Rožnik je dejal, da so bili nekateri pretekli dogodki, ki so jih organizirali, mednarodne narave. Želijo pa si, da bi še bolj prodrli v tujino. Prav zadnji dogodek Odbito na Ljubljanici je eden tistih, ki ga nameravajo predstaviti tudi na tujih tleh.
»Imeli smo že nekaj povpraševanj iz tujine, celo iz Dubaja, vendar večino dogodkov zaenkrat organiziramo v Sloveniji. Slovenija je odličen poligon, da osvojiš nekatera področja. Potem je cilj to, kar znaš, pokazati tudi v tujini.«
V začetku septembra se bo odvijal že 7. Red Bull Goni Pony, pri čemer se udeleženci v retro opravi s Ponyji podajo na vrh Vršiča. Triglav The Rock Ljubljana je plezalni dogodek, ki je potekal v sredini avgusta. Tekmovalci so se lahko letos na njem pomerili tudi v plezanju po ljubljanskih zgradbah in objektih.
Gre le za nekatere izmed odmevnih športnih dogodkov, ki jih je organizirala agencija Extrem. Ta se ukvarja z organizacijo športnih in drugih dogodkov. Slogan agencije je uresničevati najbolj nore ideje in vsako leto narediti nekaj novega. To jim tudi uspeva, saj se njihova prepoznavnost čedalje bolj širi tudi izven slovenskih meja.
Agencija Extrem deluje že 15 let, ekipo sestavlja pet članov. Direktor podjetja Simon Rožnik se je z organizacijo dogodkov srečal že v svojim mladostniških letih. Že takrat je namreč v svojem rojstnem kraju organiziral številne športne turnirje.
Kasneje je s prijatelji ustanovil športno društvo Extrem, v sklopu katerega so organizirali tudi državno prvenstvo v košarki 3 x 3. Šlo je za njihov prvi večji projekt in hkrati za prvo tovrstno prvenstvo na svetu. Leta 2007 je športno društvo preraslo svoje okvirje in prišlo je do ustanovitve agencije Extrem.
Simon Rožnik je v intervjuju razložil, s katerimi izzivi se je ekipa srečevala na začetku poslovanja, kako se lotevajo snovanja novih idej, kakšne dogodke organizirajo in kako je na poslovanje podjetja vplivala epidemija. Povedal je tudi, katere veščine mora obvladati vsak, ki želi uspešno delovati v tej panogi.
Največji izziv na začetku: pritegniti sponzorje
Rožnik je opisal začetke podjetniške poti. Pri organizaciji enega prvih dogodkov, prvenstva v košarki 3 x 3, je bil največji izziv, kako k sodelovanju pritegniti sponzorje, saj so bili takrat še novi na trgu in niso imeli močnih referenc.
»Na srečo nas je podprla Košarkarska zveza Slovenije in tako smo dobili prvega generalnega pokrovitelja. Ko smo se kasneje lotili organizacije dogodkov, smo ugotovili, da bomo potrebovali večjo ekipo in poslovne prostore.«
Rožnik je dejal, da se število članov ekipe stalno povečuje. Nekateri delujejo na področju oglaševanja na družbenih omrežjih, drugi na oblikovanju. Poudaril je, da se nameravajo širiti le do določene meje. Želijo namreč ostati butična agencija, edinstvena v tem prostoru.
Razviti želijo raznolike in unikatne dogodke
»Po naravi sem športnik. Tekmujem na številnih dogodkih, ki jih organiziramo. Ko razmišljamo o novih idejah, se vedno vprašam, če bi tak dogodek zanimal tudi mene kot športnega navdušenca. Razviti želimo nore ideje, ki so edinstvene celo na globalni ravni.«
Rožnik je razložil, kako poteka organizacija tovrstnih dogodkov. Najprej je treba dobiti idejo in premisliti, če je izvedljiva. Nato jo je treba umestiti v čas in prostor. Iz tega je treba znati narediti dobro zgodbo, ki jo bodo mediji, pokrovitelji in javnost sprejeli. Naslednji korak je poiskati finančnega partnerja, ki pomaga pri nadaljnjem razvoju zgodbe. Šele nato pride na vrsto sama izvedba.
»Pri tem je veliko logistike. Treba je pridobiti različna dovoljenja. Pomembno je, da se dogodek vkomponira v prostor in da pri tem ne oviramo drugih uporabnikov. Nato je treba pridobiti finančna sredstva. Organiziramo namreč dogodke, ki so relativno dragi.«
Po besedah Rožnika je situacija danes precej lažja kot na začetku, saj ima podjetje že močne reference in številna poznanstva. Število dogodkov iz leta v leto raste. Velikokrat razmišljajo, da bi kakšnega opustili na račun novega, na koncu pa ugotovijo, da so jim vsi pri srcu in ne želijo nobenega zapostaviti. V začetku oktobra načrtujejo organizacijo še enega novega dogodka.
»Epidemija je zelo vplivala na naše poslovanje«
Podjetje Extrem se večinoma posveča organizaciji športnih dogodkov, vendar to še zdaleč ni vse, kar ponujajo. Pred epidemijo so začeli izvajati »trust buildinge«, ki so podobni »team buildingom«, vendar jim je vsesplošno zapiranje prekrižalo načrte, zato jih niso uspeli izvesti v tolikšnem obsegu, kot so načrtovali.
»Epidemija je zelo vplivala na naše poslovanje. V tem času smo se vsi prijavili na čakanje na delo. Preživetje sta nam omogočila pomoč države in dobro poslovanje v preteklih letih.«
Pri Extremu organizirajo tudi nevro dogodke. Eden izmed njih je potekal leta 2018, ko so po Ljubljani postavili pitnike. Vsak mimoidoči si je vodo lahko natočil prek naprave, ki se je povezala z njegovimi možgani. Ko je bila želja po vodi dovolj velika, je ta samodejno pritekla v kozarec. Ideja naj bi bila predstavljena tudi letos na festivalu EXPO v Dubaju.
Organizacija tovrstnih dogodkov – eno najtežjih in najbolj stresnih področij
Po Rožnikovem mnenju zahteva delovanje na področju organizacije dogodkov širok spekter raznovrstnih znanj. Treba je znati delati z mediji, pridobivati partnerje in sodelovati s podizvajalci. Potrebne so veščine pri delu z družbenimi omrežji. Znati je treba razvijati ideje in se lotiti oblikovanja. Dobrodošlo je tudi tehnično znanje, saj je treba poznati lastnosti materialov konstrukcij, ki so postavljene na dogodkih.
»Mislim, da je organizacija dogodkov eno najbolj stresnih in težavnih področij. Po drugi strani pa so občutki ob uspešni izvedbi dogodka nepopisni. Takrat si vesel in pozabiš na trenutke, ko je bilo treba trdo delati.«
»Slovenija je odličen poligon, da osvojiš nekatera področja«
Rožnik je dejal, da so bili nekateri pretekli dogodki, ki so jih organizirali, mednarodne narave. Želijo pa si, da bi še bolj prodrli v tujino. Prav zadnji dogodek Odbito na Ljubljanici je eden tistih, ki ga nameravajo predstaviti tudi na tujih tleh.
»Imeli smo že nekaj povpraševanj iz tujine, celo iz Dubaja, vendar večino dogodkov zaenkrat organiziramo v Sloveniji. Slovenija je odličen poligon, da osvojiš nekatera področja. Potem je cilj to, kar znaš, pokazati tudi v tujini.«
#Podjetniške zgodbe
Rubrika obsega intervjuje z uveljavljenimi slovenskimi podjetji. V podjetniških zgodbah so predstavljeni začetki poslovanja, izzivi, s katerimi se podjetja srečujejo, značilnosti delovanja v posamezni panogi, finančni vidik, pristop do strank, odnosi med zaposlenimi in druge zanimive tematike. Podjetniške zgodbe nam dajejo vpogled v raznolikost slovenskega podjetništva, služijo pa tudi kot navdih in motivacija tistim, ki se nahajajo na začetku poslovne poti.
Celotno rubriko najdete TUKAJ.
Rubrika obsega intervjuje z uveljavljenimi slovenskimi podjetji. V podjetniških zgodbah so predstavljeni začetki poslovanja, izzivi, s katerimi se podjetja srečujejo, značilnosti delovanja v posamezni panogi, finančni vidik, pristop do strank, odnosi med zaposlenimi in druge zanimive tematike. Podjetniške zgodbe nam dajejo vpogled v raznolikost slovenskega podjetništva, služijo pa tudi kot navdih in motivacija tistim, ki se nahajajo na začetku poslovne poti.
Celotno rubriko najdete TUKAJ.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?