Znan podjetniški par razkriva mukotrpno resnico za svojim uspehom
Poslovni par Richard in Betty James sta izumila znano igračo »Slinky« in uspela s prodajo igrač; pa vendar je ozadje uspeha bolj naporno kot se zdi.
Odpri galerijo
Leta 1943 je Richard James razvijal ladijski sistem, ki bi na ladjah stabiliziral različne stvari. Sistem je oblikoval zato, da se stvari na ladjah ne bi uničile, na razburkanem morju, ko je največ nagibanja pa bi za ta namen uporabljal vzmet. Medtem ko je razvijal svojo idejo, mu je ena od vzmeti po nesreči padla iz rok in nastala je senzacija za otroke, spominjajo pri spletnem Inc.
Tako kot vsi podjetniki sta tudi Jamesova polagala velike upe na uspeh in zaslužek. In prav tako kot pri številnih podjetnikih so se tudi pri Jamesovih upi hitro razblinili.
Ob prvem velikem zdrsu bi današnji utečeni podjetniki svetovali naj se Jamesova naučita lekcij neuspeha in čim prej premakneta naprej. Dandanes namreč številni podjetniki (še posebej tisti, ki so na začetku svoje podjetniške poti) prisegajo na prakso hitrih in pogostih padcev, katere nadomesti boljši in pa v prihodnost usmerjen neuspeh.
A vendar Jamesova nista skrenila s svoje poti in z idejo vztrajala še naprej. Preboj njima je naposled le uspel leta 1945, ko sta vodilne pri nakupovalnem središču Gimbels v Filadelfiji uspela prepričati, da na svoje prodajne police v obdobju Božiča postavijo igračo Slinky. Ne le to, na voljo so jima dali celo nekaj prostora za postavitev razstavnega eksponata. Igrača Slinky je s svojim sestopanjem v tisti sezoni postala prava senzacija, ki je obnorela otroke.
Celotna zaloga igrač Slinky je bila razprodana v zgolj dveh urah od odprtja. Na srečo je Richard kmalu razvil še stroj, ki je slaba 2,5 metra žice lahko oblikoval v Slinky, v pičlih 10 sekundah. Zabavni igrači in hitri proizvodnji se je pridružil še oglasni napev, ki je v letih po tem podžgal prodajo skoraj na 100 milijonov izdelkov. Do danes so prodanih že krepko čez 300 milijonov omenjenih igrač.
Thomas Edison je na eni strani predstavnik kluba podjetnikov, ki imajo pogoste in hitre spodrsljaje. Konec koncev je izrekel tudi: »nisem neuspel, našel sem zgolj 10.000 način kako neka stvar ne deluje.« Edison je prav tako znan po tisoč poskusih, ki naj bi dokončno izoblikovali žarnico, pri čemer je rekel, da to ne pomeni tisoč neuspehov, temveč tisoč korakov, do cilja. Tako ni poskušal tisoč drugačnih stvari, še vedno je na koncu želel eno, izdelati žarnico.
Edison ni spreminjal svoje smeri in strategije, njegovih tisoč poskusov je zasledovalo en sm cilj. Seveda je ob tem hitro nizal številne neuspehe, vendar pa se je na koncu najbolj obrestovala vztrajnost. Ravno vztrajnost pa je obrodila sadove tudi v primeru igrače Slinky.
Slinky
Vzmet je po padcu iz rok, »stopila« iz police na kup knjig, naprej na mizo in končno na tla, kjer je pokončno obstala. Richardu se je sestop vzmeti zdel prikupen, medtem pa je njegova žena Betty James opazila potencial, da vzmet postane igrača po vsem znanem imenu »Slinky.« Kmalu za tem sta si izposodila 500 dolarjev (v današnjih cenah bi to znašalo več kot 7000 dolarjev), s čimer sta financirala proizvodnjo prvih 400 igrač.
Tako kot vsi podjetniki sta tudi Jamesova polagala velike upe na uspeh in zaslužek. In prav tako kot pri številnih podjetnikih so se tudi pri Jamesovih upi hitro razblinili.
Uspeh vztrajnosti
Ob prvem velikem zdrsu bi današnji utečeni podjetniki svetovali naj se Jamesova naučita lekcij neuspeha in čim prej premakneta naprej. Dandanes namreč številni podjetniki (še posebej tisti, ki so na začetku svoje podjetniške poti) prisegajo na prakso hitrih in pogostih padcev, katere nadomesti boljši in pa v prihodnost usmerjen neuspeh.
PREBERI TUDI:
A vendar Jamesova nista skrenila s svoje poti in z idejo vztrajala še naprej. Preboj njima je naposled le uspel leta 1945, ko sta vodilne pri nakupovalnem središču Gimbels v Filadelfiji uspela prepričati, da na svoje prodajne police v obdobju Božiča postavijo igračo Slinky. Ne le to, na voljo so jima dali celo nekaj prostora za postavitev razstavnega eksponata. Igrača Slinky je s svojim sestopanjem v tisti sezoni postala prava senzacija, ki je obnorela otroke.
100 milijonov prodanih igrač v zgolj nekaj letih
Celotna zaloga igrač Slinky je bila razprodana v zgolj dveh urah od odprtja. Na srečo je Richard kmalu razvil še stroj, ki je slaba 2,5 metra žice lahko oblikoval v Slinky, v pičlih 10 sekundah. Zabavni igrači in hitri proizvodnji se je pridružil še oglasni napev, ki je v letih po tem podžgal prodajo skoraj na 100 milijonov izdelkov. Do danes so prodanih že krepko čez 300 milijonov omenjenih igrač.
Vztrajnost
Thomas Edison je na eni strani predstavnik kluba podjetnikov, ki imajo pogoste in hitre spodrsljaje. Konec koncev je izrekel tudi: »nisem neuspel, našel sem zgolj 10.000 način kako neka stvar ne deluje.« Edison je prav tako znan po tisoč poskusih, ki naj bi dokončno izoblikovali žarnico, pri čemer je rekel, da to ne pomeni tisoč neuspehov, temveč tisoč korakov, do cilja. Tako ni poskušal tisoč drugačnih stvari, še vedno je na koncu želel eno, izdelati žarnico.
Edison ni spreminjal svoje smeri in strategije, njegovih tisoč poskusov je zasledovalo en sm cilj. Seveda je ob tem hitro nizal številne neuspehe, vendar pa se je na koncu najbolj obrestovala vztrajnost. Ravno vztrajnost pa je obrodila sadove tudi v primeru igrače Slinky.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?