Nasveti za učinkovito delo od doma

Nič gneče na poti v službo, trenirka in odmori, kadarkoli si želite. Delo od doma se sliši prijetno, a številni strokovnjaki opozarjajo, da ima lahko tudi negativne vidike, od manjše produktivnosti in koncentracije pa vse do slabšega (zdravstvenega) počutja.
Fotografija: Razmetana kuhinja, prižgan televizor, nova sporočila na družbenih omrežjih … Število potencialnih distrakcij je doma nedvomno veliko večje kot v službi. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Razmetana kuhinja, prižgan televizor, nova sporočila na družbenih omrežjih … Število potencialnih distrakcij je doma nedvomno veliko večje kot v službi. FOTO: Getty Images/iStockphoto

»Ko začnejo z delom od doma, so običajno vsi navdušeni, toda kmalu se vse skupaj spremeni v dolgočasje in osamljenost,« opozarja dr. Dave Cook, doktorski raziskovalec na University College London, ki že pet let proučuje skupino ljudi, ki dela od doma.

»Počasen tempo, s katerim se v stanovanju ležerno prestavljate iz kavča za mizo in nazaj, lahko pri delu od doma predstavlja največji izziv,« poudarja Karen Eyre-White coachinja in ustanoviteljica GoDo Business Organisation.


Eyre-White poudarja tudi, da si namesto neskončnega seznama nalog, ki bi jih radi opravili, vsak dan kot prioriteto raje določite le od 3 do 5 obveznosti. »Priporočljivo je, da jih opravite pred kosilom, saj vam bo po obroku koncentracija nekoliko padla,« svetuje.
 

Redni premori za boljšo koncentracijo


V pisarni vaš delovni dan vključuje različne stvari, vse od jutranje kave, sestankov, dela za računalnikom pa vse do pošiljanja mailov in kosila. Ko delate od doma, te raznolikosti ni, zato se zelo hitro lahko zgodi, da za računalnikom presedite več ur, brez da bi si privoščili premor.


Pri BRST psihologiji svetujejo pomodori tehniko, ki pripomore k večji produktivnosti. »25 minut delajte nalogo, ki jo imate na svoji delovni listi. Pri tem ne glejte telefon in se ne pogovarjajte z drugimi, nato pa naredite 5 minut odmora. Nalogo pustite čisto pri miru in počnite druge stvari; odpišite na maile, popijte čaj in podobno. Po štirih takšnih intervalih si privoščite daljši odmor, ki naj traja nekje od 20 minut do pol ure«. 
 

Zmanjšajte distrakcije


Razmetana kuhinja, prižgan televizor, nova sporočila na družbenih omrežjih … Število potencialnih distrakcij je doma nedvomno veliko večje kot v službi. Če imate možnost, jih omejite tako, da se umaknete v prostor, kjer jih ni. Če te možnosti nimate, je zelo pomembno, da premorete dovolj samodiscipline, da jih, medtem ko delate, popolnoma izklopite.

Ko si vzamete odmor, zamenjajte prostor, spijte čaj, pospravite posodo, pokličite prijatelja/ico, pomembno je le, da tega ne počnete, medtem ko delate.
 

Izogibajte se prigrizkom



Izogibajte se jim, tako kot tudi sicer vsem ogljikovim hidratom, ki se v vašem telesu skladiščijo kot maščobe, kar ob pomanjkanju fizične aktivnosti vodi v debelost, hkrati pa povzroča občutek utrujenosti.

»Privoščite si veliko sadja in zelenjave ter hrano z veliko vrednostjo beljakovin in nizko vsebnostjo maščob, denimo jajca, tuno, tofu, stročnice in bele ribe. Osredotočite se tudi na živila, ki povečujejo serotonin, denimo sir, losos, oreščki, semena in puran,« priporoča prehranska terapevtka. Poudarja tudi pomembnost zadostne količine popite vode ali čaja, saj vas v nasprotnem primeru lahko začne boleti glava.

 

Več iz rubrike