Leto 2020 prineslo lekcije za zagonska podjetja

Kako so se zagonska podjetja odzivala na izzive v letu 2020 in katera so preživela v danih razmerah?
Fotografija: Pri zagonskih podjetjih je letos pomembna predvsem osredotočenost na bistvene delovne obveznosti. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Pri zagonskih podjetjih je letos pomembna predvsem osredotočenost na bistvene delovne obveznosti. FOTO: Shutterstock

Praktično nihče od nas ni pričakoval, da se bo leto 2020 odvilo na način, kot se je. V tem letu smo se srečali s številnimi spremembami. Prišlo je do zaprtja številnih podjetij, množičnih odpuščanj, posledice na gospodarstvo pa bodo verjetno še dolgo odzvanjale. Vsaka kriza pa s sabo prinaša tudi nova spoznanja, piše Forbes, ki je objavil nekaj težkih lekcij, ki so se jih letos naučila zagonska podjetja.
 

Pomembna je osredotočenost


Poslovanje startup podjetij se je letos precej spremenilo. FOTO: Pixabay
Poslovanje startup podjetij se je letos precej spremenilo. FOTO: Pixabay
Ko govorimo o podjetniških začetkih, je osredotočenost ključnega pomena. Podjetje mora svoje delovanje usmeriti v dejavnosti, ki so najpomembnejše v smislu doseganja dobrih poslovnih rezultatov, jasno poudarjajo pri Forbesu. Zaradi vsesplošnih zapiranj ni več dolgih voženj na delo, službenih poti v tujino, sproščenih večernih druženj s sodelavci in prijatelji in drugih aktivnosti. Komunikacija s sodelavci in poslovnimi partnerji je prek video sestankov postala bolj učinkovita in osredotočena na bistvene točke. Zaradi tega so se lahko podjetniki distancirali od številnih motečih dejavnikov in se v celoti posvetili poslovanju.
 

Postavljanje prioritet


Med epidemijo so si številni podjetniki vzeli čas, da ocenijo razporejanje svojega časa in po potrebi vpeljejo določene spremembe. Delo od doma hkrati dopušča večjo fleksibilnost, ki pa je lahko tudi past, saj se delavnik lahko zavleče do večernih ur in čez vikend. Po drugi strani pride prek video konferenc hitreje do sklenitve številnih sodelovanj in dogovorov.


Nikesh Arora, izvršni direktor Palo Alto Networks, je povedal, da je največja prednost epidemije v tem, da je prihranil dve uri časa na dan, ki ju je prej porabil za prevoz na delo. Na račun časa, ki ga je imel po novem na voljo, se je ponovno povezal s svojo ekipo in eno uro na dan posvetil video pogovorom z zaposlenimi. Tako je izvedel, na kakšen način razmišljajo in od njih pridobil številne zanimive predloge za poslovanje.
 

Pospešena digitalna preobrazba


Epidemija je pripomogla k še hitrejšemu tehnološkemu napredku, saj je bil naenkrat večji delež podjetij in zaposlenih primoran uporabljati tehnološke rešitve. V porastu so digitalna orodja za komunikacijo, organizacijo dela, sistemi v oblaku in drugo.

Verjetno se tudi po epidemiji ne bomo več vrnili v stanje pred njo, temveč bodo novi načini dela ponekod ostali dnevna ali tedenska praksa. Tako se bo v prihodnje še večji delež podjetij posvečal snovanju digitalnih rešitev. Vse bolj se razvijajo še spletna orodja za potrebe poslovanja, usposabljanja, razvoj izdelkov in prodajo.
 

Potrebe po boljši spletni varnosti


S tem ko se je velik obseg dela, komunikacije in podatkov preselil na splet, so se povečale tudi grožnje za krajo in izrabo podatkov. Če so se prej številni podatki zbirali na sedežu podjetja ali organizacije, so se ti naenkrat preselili v sistem oblakov in na osebne računalnike, kar številnim podjetjem predstavlja izziv. Če torej želijo zagonska podjetja uspešno poslovati v teh časih, morajo poskrbeti za zagotavljanje vseh varnostnih mehanizmov in varovanja podatkov. Prav tako se širi nabor podjetij, ki se ukvarjajo z omenjenim področjem.

Več iz rubrike