Kako preprečiti odhod zaposlenih?

Podjetja, ki zaposlujejo najboljše ljudi, se morajo zavedati, da je najbolj pomembno ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem.
Fotografija: Delo od doma je vse bolj razširjeno. Foto: GettyImages
Odpri galerijo
Delo od doma je vse bolj razširjeno. Foto: GettyImages


Ukrepi med pandemijo covida-19 so zahtevali zaprtje večjega dela gospodarstva. Posledično je ogromno ljudi izgubilo svoja delovna mesta. Tisti, ki pa so službo lahko obdržali, so hrepeneli po varnosti zaposlitve in upali, da ne bodo pristali med brezposelnimi nesrečniki. 
image_alt
Odkrivamo talente: Eva Dobravec

Želijo službo, ki jim omogoča večjo fleksibilnost


Nekatera podjetja so znala pandemijo obrniti sebi v prid in so z različnimi inovacijami in poslovnimi razširitvami začela ponovno zaposlovati. Nekatere statistike kažejo, da se je junija 2021 gospodarstvo močno okrepilo in tako oživilo razpoložljiva delovna mesta. Rezultati ankete ameriškega ministrstva za delo so pokazali, da se je število odprtih delovnih mest povzpelo na 9,3 milijona. 
Mnogi si želijo službo, ki bi jih izpolnjevala. Foto: Getty Images
Mnogi si želijo službo, ki bi jih izpolnjevala. Foto: Getty Images

Veliko delovnih mest se je odprlo tudi na račun številnih odpovedi med pandemijo. Ljudje so med pandemijo razmišljali o življenju na splošno in o službi, ki bi jih izpopolnjevala. Nekateri so ugotovili, da morajo na prvo mesto postaviti sebe in svojo družino, šele na to pride na vrsto služba. Temu v ozir so spremenili poklicno pot in našli zaposlitev, ki jim dovoli večjo fleksibilnost.  
 

Občutek cenjenosti


Za podjetje nastane problem, ko začne odhajati sposoben in v nekaterih pogledih nepogrešljiv kader. Kaj lahko delodajalec stori, da obdrži svoje delavce? 
image_alt
Skoraj polovica zaposlenih razmišlja o kariernih spremembah

V prvi vrsti mora poskrbeti za dobro počutje zaposlenih, so prepričani strokovnjaki. Dati jim mora občutek, da so cenjeni in da razumejo, kako pomembno je ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. 

Nekatere ankete so pokazale, da se ljudje odločajo za odpoved predvsem zaradi neprilagodljivega urnika in ne razumevanja zaposlenih, ki imajo majhne otroke. 
 

Kvaliteta, ne kvantiteta 


Strokovnjaki delodajalcem svetujejo, da se osredotočijo na produktivnost zaposlenih in ne na ure, ki jih preživijo na delovnem mestu. Zavedanje, da imajo določene ugodnosti minimalne stroške za podjetje in neprecenljivo vrednost za zaposlene, bo poleg obojestranskega zadovoljstva prineslo tudi dobiček. 

Glavni cilj delodajalca mora biti, da zaposleni dokonča delo v zapovedanem roku, ne glede na način dela. Le obojestranska osredotočenost na zaključeno nalogo lahko prinese dobre rezultate, ugotavljajo strokovnjaki. Pri tem pa predlagajo, da se za večjo efektivnost delavcem ponudi tudi možnost dela od doma. 
image_alt
Podjetniške zgodbe: Kodila

Delo na domu najbolj efektivno


Pred leti so se številna podjetja izogibala delu od doma, misleč, da bo produktivnost veliko manjša. Mit je bil med pandemijo uspešno razbit. Okoliščine so v zadnjem letu privedle do tega, da so nekateri ljudje morali delo opravljati od doma. Podjetja so ugotovila, da je poleg stroškovne učinkovitosti, delo tudi hitreje opravljeno.

Ne morejo vsa podjetja omogočiti dela od doma, lahko pa svojim delavcem ponudijo bolj fleksibilen urnik oziroma možnost prilagajanja. Strokovnjaki so prepričani, da bodo podjetja, ki se bodo vsaj potrudila prilagajati, lažje obdržala nepogrešljive delavce. 
 

Starši ne smejo izbirati med službo in družino


Poleg tega naj bi bilo zelo pomembno spoštovanje starševskih pravic zaposlenih. Mladim mamicam denimo, morajo zagotoviti čas in prostor za dojenje otrok, starševski dopust in bolniška odsotnost za potrebe negovanja bolnega otroka pa morata biti samoumevna.
Mnogi si želijo službo, ki bi jih izpolnjevala. Foto: Getty Images
Mnogi si želijo službo, ki bi jih izpolnjevala. Foto: Getty Images

Ankete so namreč pokazale, da je za starše najbolj stresno, kadar morajo izbirati med službo in preživljanjem časa z družino. Velikokrat se zgodi, da podjetja izgubijo dragocene člane ekipe, ker ne morejo službe prilagajati družinskim obveznostim. Hkrati pa se ne sme pozabiti tudi na zaposlene, ki nimajo otrok, saj imajo tudi ti svoje potrebe.
image_alt
Zlati podjetniški nasveti ameriškega milijarderja

Zavedati se je treba, da ima vsak zaposleni drugačne potrebe, ne glede na to, ali ima družino ali ne. Šele, ko bodo podjetja upoštevala, da je najbolj učinkovito pravilno ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, lahko pričakujejo, da bodo imela zveste zaposlene, poudarjajo strokovnjaki.

Več iz rubrike