Hotelske goste pelje tudi na izlet
Kristina Vila je študirala turizem, študentsko delo in družabno življenje pa sta jo počasi pripeljala v panogo IT, kjer je delala kot načrtovalka uporabniške izkušnje. Analizirala je, kako obiskovalci neke spletne strani ali mobilne aplikacije to uporabljajo, kakšna je pri tem njihova izkušnja. »Zdaj sem se vrnila v turizem. In to pasji,« pravi Kristina, ki je pred tremi leti odprla pasji hotel.
Odpri galerijo
Vedno jo je vleklo v naravo, pisarno z dobro plačo si je želela zamenjati za poklic, ki bi ga lahko opravljala na prostem, v miru. Pa čeprav je bilo treba začeti z minusom na računu. Kot solastnici Booja, psa pasme dolgodlaki weimaranec, se ji je ideja porodila spontano. Odprla je pasji 'hovtel' za srednje in velike pasme. Preden se je lotila posla, je raziskala trg doma in v tujini, ponuditi je hotela drugačne storitve, kot jih sicer dobijo psi v varstvu v pasjih hotelih.
To, in da psov, kadar niso na izletu, ne sprehaja skupaj, ampak vsakega posebej, je dodana vrednost njenega hotela, pravi podjetnica. Srečen pes je utrujen in namen delovnih sprehodov je doseči prav to. »Mnogi lastniki napačno mislijo, da s sprehodom nekajkrat na dan zadovoljijo potrebe, ki jih imajo psi. To ni dovolj, takrat je treba s psom sodelovati, se ukvarjati z njim, da vzpostavimo in vzdržujemo ljubezen, red in disciplino. Ko se vrnemo s takšnega aktivnega delovnega sprehoda, bo pes počival, takrat pa potrebuje svoj mir in prostor,« opisuje način dela sogovornica.
Deloma način dela izhaja iz njenih izkušenj z Boojem, s katerim sta še pred odprtjem pasjega hotela opravila vse tri stopnje šolanja za lastnike psov. Usposobljen je za delo z nosom (angl. nose work), za iskanje izvora eteričnega olja – v tej disciplini sta osvojila tudi nekaj priznanj – prav tako sta se udeleževala treningov za iskanje pogrešanih oseb (angl. mantrailing). »Večino znanja sem pridobila s pomočjo svojega psa, pa tudi na izobraževanjih s strokovnjaki, na spletnih tečajih ter s prebiranjem strokovne literature,« je naštela Kristina Vila, ki ima v poletnih mesecih, ko so mnogi na dopustu, največ dela. Drugi vrhunec sezone je ob praznikih, delo pa je skozi vse leto. Največ je rednih strank, nove prihajajo po priporočilu prvih.
Kdor opravlja neko storitev, postavi ceno, za katero misli, da izraža vrednost tistega, kar ponuja. Poleg tega s ceno sporočaš, koliko sam ceniš svoje delo. Če ga ne sam, ga tudi drugi ne bodo,« pravi in poudarja, da v poslu lahko uspeš le, če ga opravljaš s srcem. »Ko delaš, kar obožuješ, ti postane to najbolj pomembno. Vera v to, kar delaš, se enostavno izplača. In vztrajnost,« še ugotavlja podjetnica, ki se na vprašanje o prihodnosti zgolj namuzne. Ne ve, kaj bo čez pet let, niti ji ni pomembno, kaj bo jutri, ampak živi za sedanji trenutek.
Zakonodaja omogoča, da bi hkrati lahko imela deset pasjih gostov, sama jih sprejme največ pet, sicer ponudbe, ki jo je sestavila, ne bi mogla izvajati, pravi. Delovni dan kdaj začne že ob dveh zjutraj, kdaj ob petih …, odvisno, kakšne aktivnosti je načrtovala prejšnji dan. Pasjo družbo namreč včasih odpelje na izlet v hribe, tako da sončni vzhod opazujejo tudi s kakšnega dvatisočaka, včasih se odpravijo na morje, k reki, na jezero in plavajo. »Ko se odpravimo kam dlje, najamem do živali prijazen apartma in prenočimo, saj bi bilo škoda na neki lokaciji ostati samo en dan,« pravi Velenjčanka, ki zdaj živi v Zbiljah. So pa takšne poti odvisne od tega, kako se njeni gostje razumejo med seboj, koliko jih je, in malo tudi od vremena.
To, in da psov, kadar niso na izletu, ne sprehaja skupaj, ampak vsakega posebej, je dodana vrednost njenega hotela, pravi podjetnica. Srečen pes je utrujen in namen delovnih sprehodov je doseči prav to. »Mnogi lastniki napačno mislijo, da s sprehodom nekajkrat na dan zadovoljijo potrebe, ki jih imajo psi. To ni dovolj, takrat je treba s psom sodelovati, se ukvarjati z njim, da vzpostavimo in vzdržujemo ljubezen, red in disciplino. Ko se vrnemo s takšnega aktivnega delovnega sprehoda, bo pes počival, takrat pa potrebuje svoj mir in prostor,« opisuje način dela sogovornica.
Deloma način dela izhaja iz njenih izkušenj z Boojem, s katerim sta še pred odprtjem pasjega hotela opravila vse tri stopnje šolanja za lastnike psov. Usposobljen je za delo z nosom (angl. nose work), za iskanje izvora eteričnega olja – v tej disciplini sta osvojila tudi nekaj priznanj – prav tako sta se udeleževala treningov za iskanje pogrešanih oseb (angl. mantrailing). »Večino znanja sem pridobila s pomočjo svojega psa, pa tudi na izobraževanjih s strokovnjaki, na spletnih tečajih ter s prebiranjem strokovne literature,« je naštela Kristina Vila, ki ima v poletnih mesecih, ko so mnogi na dopustu, največ dela. Drugi vrhunec sezone je ob praznikih, delo pa je skozi vse leto. Največ je rednih strank, nove prihajajo po priporočilu prvih.
Sama svoja šefinja – neprecenljivo
S tem poslom se da preživeti, treba pa je za to krepko delati. »A biti sam svoj šef – to je neprecenljivo. In pomembno je, da imaš pozitivne misli,« pravi podjetnica in priznava, da ji znanje, ki ga je pridobila v prejšnjih službah, koristi. Ponosna je na delo v prejšnji karieri in hvaležna za priložnosti, toda kot pravi, je šele na svojem našla svobodo, ko z ljudmi sodeluje in ne dela zanje. Kristina Vila se strinja, da cena bivanja v njenem butičnem hotelu ni taka, da bi privabljala stranke, ki si želijo predvsem čim ugodnejše varstvo za pasjega prijatelja, medtem ko jih ni doma. »Ponujam dobro uporabniško izkušnjo, če se izrazim v besednjaku moje prejšnje zaposlitve, in to se mi zdi najbolj pomembno. So pa s tem povezani tudi stroški.
Kdor opravlja neko storitev, postavi ceno, za katero misli, da izraža vrednost tistega, kar ponuja. Poleg tega s ceno sporočaš, koliko sam ceniš svoje delo. Če ga ne sam, ga tudi drugi ne bodo,« pravi in poudarja, da v poslu lahko uspeš le, če ga opravljaš s srcem. »Ko delaš, kar obožuješ, ti postane to najbolj pomembno. Vera v to, kar delaš, se enostavno izplača. In vztrajnost,« še ugotavlja podjetnica, ki se na vprašanje o prihodnosti zgolj namuzne. Ne ve, kaj bo čez pet let, niti ji ni pomembno, kaj bo jutri, ampak živi za sedanji trenutek.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?